eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetArtykuł: Historia edycji tekstu w Polsce, czyli jak piraci sami na siebie ukręcili stryczek › Re: Artykuł: Historia edycji tekstu w Polsce, czyli jak piraci sami na siebie ukręcili stryczek
  • Data: 2019-06-13 09:08:08
    Temat: Re: Artykuł: Historia edycji tekstu w Polsce, czyli jak piraci sami na siebie ukręcili stryczek
    Od: Emru <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu Sat, 25 May 2019 02:45:12 +0200, uAOEytkownik Filip454 napisaA‚:

    > Myślę, że nie ma co się martwić - prędzej czy później, Radek Sokół wróci
    > pod tym samym lub innym nickiem.
    >
    > Poza tym, ludzie stosunkowo często przestają odwiedzać różne miejsca w
    > internecie, w których się dyskutuje. Zazwyczaj z braku czasu.
    >
    > Z drugiej strony, nic nie trwa wiecznie. Wystarczy popatrzeć na to, co
    > się stało z wyglądem jednej z najpopularniejszych stron internetowych,
    > traktującej o zagadnieniach komputerowych (kompletna przebudowa
    > serwisu).
    >
    > Ludziom podobał się stary wygląd strony, a administracja zmieniła go nie
> [...]

    Odchodzą na Discordy i grupy na Facebooku, fora już przeminęły.
    Istniało pewne polskie fora, Cytadela albo Twierdza, nazwa wyleciała mi z
    głowy, które było ogromnym skupiskiem wiedzy o fantasy, RPG, cRPG i
    innych tematach. Ostatnio zostało usunięte, bo ludzie poodchodzili na
    grupy, co jest dla mnie zupełnie bez sensu. Znaleźć coś na tej grupie
    konkretnego to katorga, a idea podpisywania się pod wszystkim swoim
    imieniem i nazwiskiem zbytnio mi się nie podoba, osobnego konta na
    fałszywe dane też nie mam ochoty tworzyć. Poza tym te grupy często mają
    właśnie bardzo silne więzi, takie, że jeśli jest się kimś z zewnątrz, to
    niezwykle trudno do niej dołączyć.

    Podobnie z Discordem, dla mnie to zupełna abominacja czatu internetowego.
    Coś co powinno być proste jak IRC zostało niemożebnie skomplikowane,
    scentralizowane. Niby ludzi w Internecie coraz więcej, ale ruch poza
    Facebookiem i "głównym ściekiem" coraz mniejszy.

    Wyraźnie widać od wielu lat, że Internet odchodzi od decentralizacji na
    rzecz coraz większej centralizacji, odchodzi od swej głównej idei,
    przestaje być "dzikim zachodem" którym był jeszcze niedawno.