  • Data: 2017-02-03 15:41:04
    Temat: Re: Arduino i płytki z MCU innymi niż AVR
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-02-03 o 11:29, k...@w...pl pisze:

    > A co przeszkadza?

    Mogę podłączyć zewnętrzny moduł, zajmujący się obsługą WiFi i TCP/IP. W
    module takim zwykle siedzi jakiś 32bitowy mikrokontroler, który często
    można programować. Podpinanie do tego 8bitowego AVR-a pełniącego funkcję
    głównego MCU to moim zdaniem wydziwianie.
    Jasne - są sytuacje, kiedy jest to uzasadnione (bo np. moduł nie ma
    jakichś peryferiów), ale wówczas mamy raczej do czynienia z projektem
    wieloprocesorowym.

    > 8K to za mało?

    Zależy na jaki stos, zależy co chcesz obsługiwać poza nim. Dodaj do tego
    jeszcze obsługę hosta USB (kolejny argument za przejściem na 32bitowce),
    warstwy MSD i systemu plików. Dolicz jakieś większe bufory w warstwie
    aplikacji i może się okazać, że 8kB to naprawdę niewiele.

    > External bus interface for up to 16Mbytes SRAM
    > External bus interface for up to 128Mbit SDRAM

    To ma sens chyba tylko wtedy, gdy tej pamięci potrzebujesz NAPRAWDĘ
    dużo. Jeśli brakuje kilku-kilkunastu kB po co sobie komplikować projekt
    od strony sprzętowej?