eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaArduino i monitoring akumulatora.Re: Arduino i monitoring akumulatora.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aabj35.neoplus
    .adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Arduino i monitoring akumulatora.
    Date: Wed, 22 Feb 2023 17:33:02 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <1...@4...net>
    References: <8...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <5...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <a...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <e...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: aabj35.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="aabj35.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.35.35";
    logging-data="12137";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:778539
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 22 Feb 2023 08:09:21 -0800 (PST), ptoki (ptoki) wrote:
    > środa, 22 lutego 2023 o 00:29:04 UTC-6 PiteR napisał(a):
    >>> Ale czasem jednak nagle cos sie dzieje i zamiast
    >>> leniwie se z rana herbate pic to dymam z jakimis akumulatorami jak
    >>> jakis nie powiem kto...
    >> Nie mówię o dymaniu i siłce z rana tylko ja woże w kabinie 90Ah lub
    >> bagażniku kiedy jeszcze mieszkałem w Polsce i bywało -20'C.
    >>
    >> Jedyny problem to nie mieć wtedy dachowania bo
    >> niezamocowany akku zabije.
    >>
    >> Potem zamiast 55Ah kupiłem największy akumulator jaki wchodzi
    >> do uchwytu w passacie i zawsze zapalił przy -20.
    >>
    > A to inny aspekt. Te aku co daja standardowo to jakies smieszne pojemnosci maja.
    20-24Ah.

    A co to za pojazdy? Benzyny? Hybrydy?
    Bo w europie do diesli to 80-100Ah dają.

    W benzynowym passacie 55Ah powinno wystarczyc.

    > Wszyscy sie napalaja Amperami i ewentualnie pojemnosc wyrazaja przez reserve hours.


    bo 5s krecenia 500A, to ~0.7Ah, a benzyna powinna odpalic szybciej.
    Prąd jest potrzebny, a nie pojemnosc. Ale one idą w parze.

    > Tez sadze ze posiadanie 50-70Ah aku by problem rozwiazalo w duzej mierze bo zapas
    pojemnosci bylby ogromny i utrata 70% nominalu to bylby standard dzisiejszy...

    Zajechalem kiedys aku do pojemnosci ~4Ah (slownie: cztery).
    Nadal zdrowo krecil i pieknie zapalal. Za pierwszym razem.

    Tylko nie mozna bylo swiatel zapomniec wyłączyc, bo kwadrans
    wystarczał.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: