  • Data: 2012-06-22 18:33:46
    Temat: Re: Apple właśnie podziękowało rzeszom fanów za wierność
    Od: Waldek Godel <n...@y...org> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 22 Jun 2012 18:02:40 +0200, ToMasz napisał(a):

    > czyli może się tak wydarzyć, że apple na Europę dołoży przejściówki
    > umożliwiające _tylko ładowanie_ z mini/micro usb. Na szczęście Chińczycy
    > napewno wyprodukują tanie akcesoria.

    No i zapomniałem - chińczyki produkują tanie, ale tanie się z gejfonem 5
    nie połączą. Bo haracz dla kościoła kupertyńskiego nie będzie mały, a
    będzie niezbędny, bo trzeba będzie dokupić chipa, żeby gejfon łaskawie
    pozwolił coś podpiąć.

    Z chińskimi podróbkami nie będzie łatwo, bo była jakoś rok temu historia
    firmy, która robiła zewnętrzne baterie do macbooków. Bateria miała kabel z
    ZAKUPIONYM ORYGINALNYM Magsafe. Nie, że sobie zrobili kopię - kupili
    oryginał od producenta. Dżobs pozwał ich do sądu i zabronił. Bo tylko oni
    mają prawo sprzedawać dewocjonalia.

    O, proszę, to już nawet dwa lata minęły:
    http://www.engadget.com/2010/09/22/apple-sues-hyperm
    ac-battery-maker-for-using-patented-magsafe-and/
    I nie, żeby to jakość była powodem czy cóś, kupertyńskie magsafe palą się
    lepiej niż przeciętna podpałka do grilla:
    http://www.macrumors.com/2011/11/08/settlement-reach
    ed-in-lawsuit-over-frayed-magsafe-connectors/

    Czyli najprawdopodobniej trzeba będzie robić certyfikację "Made for iPhone"
    która nie jest łatwa, oczywiście kosztuje kasę i później kosztuje haracz od
    produktów:
    http://www.quora.com/Apple-Inc-2/What-is-the-royalty
    -Apple-charges-for-devices-which-use-its-30-pin-conn
    ector-for-iPhone-iPod-or-iPad

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Trole sa niekonsekwetne.... " - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan