    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Antena teleskopowa do radiotelefonu
    Date: Thu, 08 Jan 2015 21:19:02 +0100

    W dniu 2015-01-08 o 16:45, Gof pisze:

    > Z doświadczenia - access point podłączony nieekranowanym kablem eth
    > (długim) skutecznie uniemożliwiał mi nawet słuchanie zwykłego radia FM.

    A to dziwne... Całe piętro mam oplecione komputerową skrętką, w tej
    chwili właśnie nieekranowaną. W ten sposób mam podłączone do sieci kilka
    dwa pecety, dysk NAS, konsolę, telewizor, telefon SIP i parę innych
    urządzeń (w tym część złożonych własnoręcznie). Do tego jeszcze dochodzi
    router z AP. Nigdy, przenigdy nie miałem problemów ze słuchaniem radia
    FM. Bez względu na to, czy mówimy o odbiorniku SDR, Degenie, Yacht Boyu,
    Baofengu czy jakiejś starej Unitrze. ;)

    > Odbiór na KF (Degenem, więc radiem bez obwodów wejściowych) skutecznie
    > pogarsza mi ładowarka do laptopa... więc z tymi nadajnikami nie byłbym
    > taki pewien...

    To oczywiście znam. Też mam Degena i chociaż cywilizacyjne zakłócenia są
    na nim słyszalne, to nie na tyle, żeby nie dało się na nim posłuchać
    radia na KF. Niemniej jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby te nadajniczki
    i generatory zakłóceń były w stanie zamknąć ARW ręczniaka pracującego
    trochę dalej.