  • Data: 2014-05-06 10:51:13
    Temat: Re: Antena do HSPA+ T-Mobile PL, a antena do HSPA+ Plus GSM
    Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-05-05 10:55, Poldek pisze:

    > Posiadam modem Huawei E-3131 s-2 bez simlocka.
    > W zależności od okoliczności używam go z różnymi kartami SIM. Czasem
    > iPlus, czasem T-Mobile PL, czasem Aero2. Na terenach gęsto
    > zamieszkanych nie ma problemu. Jednak w górach, lasach itp. zasięg
    > jest mizerny. Przymierzam się więc do zakupu odpowiedniej anteny.
    > Teraz podstawowe pytanie: czy antena do HSPA+ z T-Mobile PL to taka
    > sama antena jak do HSPA+ od Plus GSM?
    > Czy w obu sieciach HSPA+ chodzi na podobnych częstotliwościach?
    > Czy dobrze się domyślam, że do Aero2 potrzebna jest inna antena?

    Trochę sie w ostatnim czasie pomieszało z częstotliwościami używanymi
    przez operatorów. Kiedyś na pewniaka można było kupować antenę UMTS na
    pasmo 2100Mhz. Dzisiaj praktycznie wszyscy operatorzy korzystają również
    z pasma 900Mhz . Gdy nie wiadomo z jakiej częstotliwości korzysta dany
    operator na danym terenie to rozwiązaniem jest kupienie tzw anteny
    szerokopasmowej. Nie ma tak dużych uzysków jak antena na jedno pasmo,
    ale lepsze to niż nic. Sam używam takiej anteny i mam stabilny sygnał
    wszystkich operatorów:

    http://www.dipol.com.pl/antena_atk-log_gsm-dcs-umts-
    hsdpa_5_metrow_przewodu_gniazdo_fme_A7040.htm

    I jeszcze jedno - gdybyś się zdecydował kupić tą z linka do nie zapomnij
    zamówić również przejściówki, skoro będziesz używał modemu Huawei e3131.