  • 21. Data: 2012-06-08 18:08:12
    Temat: Re: Antena do DVBT
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Robert_J wrote:

    > Nie wiem czy teraz, ale kiedyś, ponad 20 lat temu, jak
    > stawiałem pierwszą stację czołową, to WISI (OIDP)
    > produkowało anteny UHF "prawie kanałowe" :-). Tzn. o bardzo
    > wąskim paśmie, rzędu kilku kanałów. Od biedy można to uznać
    > za kanałową ;-)). Ale szczerze mówiąc później już nic
    > podobnego nie spotkałem na swojej drodze...

    POLKAT miał na gupy kanałowe

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 22. Data: 2012-06-10 13:50:11
    Od: tryton <d...@o...pl>

    > Czy po zakupie jakieś specjalnej anteny do DVBT typu:
    >
    > http://allegro.pl/i2377243687.html

    Dzięki za odpowiedzi i sam też sobie odpowiem, kupiłem tą antenę
    kierunkową DIPOL za 30zł

    http://allegro.pl/i2377243687.html

    Różnica między siatkową OGROMNA, wszystkie stacje wskoczyły, zarówno
    kanał 25 i 64 na 100% jakość 100% poziom, ten nieszczęsny kanał 48 nadal
    bardzo słabiutko ale coś tam już chwyciło tz jest sygnał 100% ale jakość
    w porywach ~5%

    podsumowując temat SIATKOWA kontra KIERUNKOWA do DVBT na blokowisku na
    jakim mieszkam łapiąc sygnał prawdopodobnie z odbicia kierunkowa antena
    sprawdza się O NIEBO LEPIEJ

    pozdrawiam z Krakowa

  • 23. Data: 2012-06-10 14:19:50
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    tryton wrote:
    (ciap)

    > podsumowując temat SIATKOWA kontra KIERUNKOWA do DVBT na blokowisku na
    > jakim mieszkam łapiąc sygnał prawdopodobnie z odbicia kierunkowa
    > antena sprawdza się O NIEBO LEPIEJ

    Nastepny krok:

    http://www.aval.com.pl/aval.A1-2721.html

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 24. Data: 2012-06-10 16:19:43
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "AnonimGall" <g...@b...com> napisał w wiadomości
    > Potrzebujesz wzmacniacza antenowego, jakis szerokopasmowy i bedzie OK:
    >

    > http://allegro.pl/sprzet-naziemny-wzmacniacze-49146

    Łomatkojicórkojicałarodzino!!!
    Zajrzałem na listę i chyba po piątym produkcie po prostu zwątpiłem.
    Bełkot na równi z pier*.*eniami zjazdów PZPR, za 10 zyla wzm. ponad 20 dB,
    czy koło tego, wykonany w technice cyfrowej.
    Eufemistycznie powiem, że poważnie kłóci się to z moją wiedzą zawodową, a
    także tą, którą musiałem się wykazać, zdając nieco ponad ćwierć wieku temu
    państwowy egzamin na "świadectwo uzdolnienia".
    Ale to jeszcze pikuś-mikuś, widzialem wynalazem 20 zyla z ... ... (werble,
    atmosfera się zagęszcza, dramatyzm narasta jak u Hitchcocka..., skrzypce
    dramatycznie piłują...) 95 dB wzmocnienia. Oczywiście - szerokopasmowy.
    Oczywiście, mała płyteczka bez cienia ekranowania... (no, w innych modelach
    zdarzało się badziewiaste ekranowanie). Pracowałem jako kasjer w sklepie.
    Poważnie, czułem się bardzo nieuczciwie wobec klienta sprzedając to, ale do
    powiedzenia miałem najwyżej tyle - "przepraszam szefowo, nie daję sobie
    rady, zwalniam się".
    Coś jak słynna antena "francuskie trójkąty", którą ponoć trzeba było wykonać
    z dokładnością do dziesiątych części milimetra, a zysk 18 dB. (pff... chyba
    wobec opornika zapiętego na gniazdko)
    Przetestowałem - trójkąty vs półmetrowa sztyca, ok. 40 km od przemiennika.
    Trójkąty - słychać, ale wejść, ciężko, albo w ogóle, sztyca - słychać prawie
    tak samo, ale za to wejście cycuś, praktycznie w każdym położeniu, z dobrą
    czytelnością. Heh, gdzie te 18 dB zysku? :)) Choć chcąc być sprawiedliwym
    MUSZĘ powiedzieć, że bardzo dobrze spisywała się z wnętrza mieszkania w
    budynku żelbetowym. Ale to jej jedyna przewaga, a ja też mam żelbetowy
    budynek i ze sztycy nawiązałem łączność z Nasielskiem, z bardzo dobrym
    raportem, jak na odległość prawie 50 km ode mnie, nawet kilka metrów od
    okna, bez przemiennika tym razem.
    Czyli - do takich rewelacji należało by podchodzić wyłącznie sceptycznie...
    :P :)
    I przy okazji wizyty u kogoś mieszkającego dalej od nadajnika, obserwować,
    jak takie pseudowzmacniaczyki ślicznie się wzbudzają, syfiąc na całą
    okolicę, o ich zatykaniu kazdym obcym sygnałem nie wspominając...

    Oczywiście, uważam, że można i czasem trzeba zastosować wzmacniacz antenowy,
    ale to nie jest temat za 20, czy nawet 100 zyla i nie jest to robota na 5
    minut dla p. Zdziśka sąsiada... Co ma być zrobione dobrze, musi kosztować.

  • 25. Data: 2012-06-10 16:20:34
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "kk" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Full HD 1080p ? Bo jeżeli nie to będą duże kwadraciki.

    A w skrajnych przypadkach nawet kółeczka i trójkąty :))

    NMSP :))

  • 26. Data: 2012-06-10 16:28:30
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "tryton" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dzięki za odpowiedzi i sam też sobie odpowiem, kupiłem tą antenę
    > kierunkową DIPOL za 30zł
    >
    > http://allegro.pl/i2377243687.html

    Też bełkot marketingowy, ale chociaż jest cień pozorów rzetelności
    (digital... hahaha...)

> [...]
    > 25 i 64 na 100% jakość 100% poziom, ten nieszczęsny kanał 48 nadal bardzo
    > słabiutko ale coś tam już chwyciło tz jest sygnał 100% ale jakość w

    Czyli propagacja 25 i 64 jest dobra, pewnie na dobrym listku i mało
    przeszkadzają te boczne, a 48 ewidentnie jest propagacja wielodrożna, a
    wtedy gorzej, czasem trzeba cyzelować bardzo precyzyjnie (i też byle co ten
    układ rozstraja), nawet kosztem siły sygnału, a poprawy jakości.

    > podsumowując temat SIATKOWA kontra KIERUNKOWA do DVBT na blokowisku na
    > jakim mieszkam łapiąc sygnał prawdopodobnie z odbicia kierunkowa antena
    > sprawdza się O NIEBO LEPIEJ

    Bo odwala przeszkadzajace listki boczne i związane z nimi przesunięcia
    czasowe sygału wynikające z różnej długości przebytej wiązki. A siatka
    zbiera w miare szeroko, nie tylko w dziedzinie częstotliwości.

  • 27. Data: 2012-06-11 10:30:20
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > POLKAT miał na gupy kanałowe

    Fatk, masz rację. Coś takiego sobie przypominam, aczkolwiek
    nie używałem ich bo wyglądały na tandetnie wykonane. Ale
    rzeczywiście były takie antenki :-)

  • 28. Data: 2012-06-11 11:33:59
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Robert_J wrote:

    > Fatk, masz rację. Coś takiego sobie przypominam, aczkolwiek
    > nie używałem ich bo wyglądały na tandetnie wykonane. Ale
    > rzeczywiście były takie antenki :-)

    Moze widzieliśmy coś innego, POLKAT miał anteny "profesjonalne"
    nosnik z kwadratowych profili - moim zdaniem niezłe, pamietam,
    ze były duzo droższe od takich "popularnych".
    Przegladam własnie stare papiery (po mojej firmie) jak trafie na coś
    ciekawego to dam znać :-)

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org