    From: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Antena do DVB-T wewnętrzna
    Date: Sun, 11 Dec 2011 13:20:17 +0000 (UTC)

    Chris <a...@g...pl> napisał(a):

    > Lokalizacja Warszawa, dolny Mokotów, mieszknie w bloku z wielkiej płyty,
    > pokój bez widoku na pałac i Raszyn. Antena musi być wewnętrzna.

    Mam podobną lokalizację.
    6 piętro, z balkonu kierunek na Raszyn ale zasłonięty dużymi budynkami.
    Kierunek na PKiN po przekątnej przez kilka klatek żelbetonowego bloku.
    Mała siatkowa antena na zewnątrz, przypięta do ściany pod parapetem,
    wycelowana poprzez te budynki na Raszyn.
    Stabilny odbiór - Telewizor/monitor LG pokazuje dla Raszyna siła ok 50%,
    jakość 100%, dla PKiN siła ok 30%, jakość 98-100% (to odbierane z odbicia od
    budynków).
    Analogowy odbiór beznadziejny - same wielokrotne odbicia.
    Uruchomione ostatnio nowe programy znalazłem ale odbiór praktycznie niemożliwy
    - siła ok 20% ale jakość przeważnie 1% - momentami skacze na 100% i wtedy na
    moment pokazują się rozsypane obrazy.
    Albo nadawca coś kombinuje albo łapię na moment odbicie od przejeżdżających
    autobusów.
    Nie ruszałem anteny, najpierw zapytam kolegę z Grochowa bo przedwczoraj u
    niego odbiór tych nowych programów był stabilny.

    Na początku eksperymentów próbowałem antenę zabrać do pokoju i dobrać
    ustawienie - na kanałach z Raszyna były zaniki, tych z PKiN nie było widać.

    Czarno więc widzę Twoje szanse na odbiór cyfrówki z pokojową anteną.
    Raczej prosta zewnętrzna antena, eksperymentalnie ustawiona na odbite sygnały.
    Nie ma co radzić - musisz sam wypróbować.