  • 1. Data: 2011-12-09 07:51:03
    Temat: Antena do DVB-T wewnętrzna
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Będę kupował tuner DVB-T i nie wiem jaką antenę dobrać do tego:

    Lokalizacja Warszawa, dolny Mokotów, mieszknie w bloku z wielkiej płyty,
    pokój bez widoku na pałac i Raszyn. Antena musi być wewnętrzna.

    Do wyboru mam coś z tej listy (i tylko tej)

    Radomska Wytwórnia Telekomunikacyjna S.A.

    Aktywna cyfrowa antena wewnętrzna DVB-T ANT 10
    Aktywna cyfrowa antena wewnętrzna DVB-T AX400
    Aktywna cyfrowa antena wewnętrzna DVB-T ANT 12 do Telewizji Naziemnej

    Wszystkie podobne i podobnej cenie ... i jestem głupi :)

  • 2. Data: 2011-12-09 10:17:56
    Temat: Re: Antena do DVB-T wewnętrzna
    Od: "IST" <i...@g...pl>

    Zobacz
    http://www.cnet.de/praxis/wochenend/41001557/fullcon
    tent/die_beste_eigenbau_dvb_t_antenne_doppelquad_fue
    r_5_euro_basteln.htm

    W Lokalizacji Warszawa, gorny Mokotów dziala poprawnie
    Wymiar boku 11,3 mm

    ST

  • 3. Data: 2011-12-09 21:35:55
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "Chris" <a...@g...pl> wrote:
    > Będę kupował tuner DVB-T i nie wiem jaką antenę dobrać do tego:
    >
    > Lokalizacja Warszawa, dolny Mokotów, mieszknie w bloku z wielkiej płyty,
    > pokój bez widoku na pałac i Raszyn. Antena musi być wewnętrzna.

    A jak tam jest z odbiorem analogowej?

  • 4. Data: 2011-12-10 10:03:11
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On 9 Dec 2011 22:35:55 +0100, Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    wrote:

    >A jak tam jest z odbiorem analogowej?

    A jakie to ma znaczenie? U mnie analogowa jest "nieodbieralna", a
    cyfrową odbieram na antenie teleskopowej od kineskopowej czternastki.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 5. Data: 2011-12-10 10:57:39
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    jerzu <t...@p...onet.pl> wrote:

    > A jakie to ma znaczenie? U mnie analogowa jest "nieodbieralna", a
    > cyfrową odbieram na antenie teleskopowej od kineskopowej czternastki.

    U podnóża skarpy wiślanej może mieć, i to znaczące. Zarówno pajac, jak i
    maszt w Łazach mogą być całkowicie zasłonięte i żadne magiczne sztuczki nie
    pomogą, szczególnie dla warunku anteny pokojowej.

  • 6. Data: 2011-12-11 09:07:52
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2011-12-09 22:35, Maciej Bebenek pisze:

    > A jak tam jest z odbiorem analogowej?

    Analog idzie z Astera więc nawet nie wiem jak dachowiec łapie.

    --
    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

  • 7. Data: 2011-12-11 10:45:12
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Chris <a...@g...pl> wrote:

    > Analog idzie z Astera więc nawet nie wiem jak dachowiec łapie.

    A na okolicznych dachach czy balkonach widać jakieś anteny? Czy są
    skierowane w tym samym kierunku?

  • 8. Data: 2011-12-11 11:32:52
    Od: z <z...@g...pl>

    Maciej Bebenek pisze:

    > U podnóża skarpy wiślanej może mieć, i to znaczące. Zarówno pajac, jak i
    > maszt w Łazach mogą być całkowicie zasłonięte i żadne magiczne sztuczki nie
    > pomogą, szczególnie dla warunku anteny pokojowej.

    A jak z falami odbitymi? Przy cyfrowej chyba zasłonięcie jeszcze niczego
    nie przesądza.

  • 9. Data: 2011-12-11 12:23:48
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2011-12-11 11:45, Maciej Bebenek pisze:

    > A na okolicznych dachach czy balkonach widać jakieś anteny? Czy są
    > skierowane w tym samym kierunku?

    Zarówno Raszyn jak i PKIN mam za plecami i sygnał musi przejść przez
    blok z żelbetonu (wielka płyta), takie mam odległości do nadajników:

    Warszawa, PKiN
    Odległość 6.9 km

    Warszawa, Raszyn
    Odległość 16.1 km

    --
    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

  • 10. Data: 2011-12-11 12:42:30
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Chris <a...@g...pl> wrote:

    > Zarówno Raszyn jak i PKIN mam za plecami i sygnał musi przejść przez blok
    > z żelbetonu (wielka płyta), takie mam odległości do nadajników:

> [...]

    No to możesz mieć podobną sytuację do mojej. Odległość do pajaca - ok. 1
    km, ale zasłonięty przez kilkanaście żelbetowych ścian, Łazy całkowicie
    zasłonięte przez bloki. Żadna antena wewnętrzna nie wchodzi w grę, chyba,
    że wyrzucona za parapet :-( To znaczy, "coś" odbiera, ale klatkowanie jest
    rzeczą normalną.

    Tak więc, mimo niewielkiej odległości ratuje mnie tylko antena zewnętrzna,
    i to na dachu (blok siedmiopiętrowy, mniej więcej równy z tymi na kierunku
    do pałacu).