    From: "jedrek" <jedrek@jedrek>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Antena do DVB-T - co obecnie warto kupić?
    Date: Wed, 11 Jan 2017 17:33:32 +0100

    "Jacek Maciejewski" news:kdtjd3wigpl6.1ndei2xid2kp$.dlg@40tude.net

    > Że co?? Nie znam teorii ale się mówi że przeunięcia fazowe między
    > poszczególnymi odbiciami nie przeszkadzają w detekcji sygnału cyfrowego
    > a nawet ich moc cząskowa się składa wprost na moc odbieraną.

    W Krakowie średnio się ta teoria o sumowaniu sygnałów odbitych sprawdza w
    praktyce.
    Zarówno zbiorczy blokowy AZART jak i dipol półfalowy za oknem bez żadnych
    wzmacniaczy podobnie reagują.
    Mieszkając na nieszczęśliwej jednej linii kierunkowej przecinającej oba
    nadajniki:
    RTCN Chorągwica
    http://old.radiopolska.pl/wykaz/pokaz_lokalizacja.ph
    p?pid=33
    oraz doświetlający cząstkę Podgórza bliższy SLR Krzemionki z MUX-3 na tym
    samym kanale 50 (nie widzi mi się nadawanie na tym samym kanale)
    http://old.radiopolska.pl/wykaz/pokaz_lokalizacja.ph
    p?pid=42
    Oba nadajniki widać na horyzoncie, zasięg optyczny.

    gdy pracują oba przez większość czasu to odbiór jest bardziej podatny na
    pikselozę.
    Gdy robią konserwację na Chorągwicy i pracuje tylko ten słaby doświetlający
    z Krzemionek to dziwnym trafem odbiór sygnału jest bardziej głupotoodporny i
    zjawisko pikselozy praktycznie niespotykane.

    Przy ~16km do Chorągwicy lepiej wypada w głupotoodporności oddalony o 50km
    RTON Luboń http://old.radiopolska.pl/wykaz/pokaz_lokalizacja.ph
    p?pid=36
    Więc średnio jestem zadowolony z tej ich SYfrowej telewizji, która fonię na
    TVP1, TVP2, TVP Info ma gorszą (przesadna kompresja aż dzwoni po uszach
    przy głoskach ś, ć, ź, i napompowanie do deski od "wypasionych" procesorów
    dźwięku) niż analogówka miała w NICAM, bo obecnie głusi ludzie obsługują
    sprzęt w tv i radiofonii UKF.
    Drugą bolączką jest wrażliwość kanału 50 na działające w pobliżu słuchawki
    pracujące na "zbliżonej" 900MHz w GSM (UMTS tego nie rusza) do 703MHz kanału
    50 i wali pikselozą.
    Niższe kanały UHF typu 23 są już na to odporne, bo kiepskie obwody LC
    wejściowe współczesnych lipnych głowic już na tyle wytłumią zakłócający
    lokalny 900MHz. O gwizdkach USB już nie wspominając gdzie zero ekranowania.