  • 21. Data: 2010-09-13 20:37:25
    Temat: Re: Antena CB na magnes. Jakimi prędkościami podróżujecie?
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:i6lqhf$dkv$3@news.task.gda.pl...

    > Sugerujesz, że nie wkleję sam szyby? Proszę Cię, nie takie rzeczy się
    > robiło. Zastanawiam się tylko czym usunę resztki kleju z karoserii.

    Pracownikiem zakładu wklejania szyb, z jego sprzętem, po godzinach? :) W ten
    sposób można być przy całym procesie i pilnować wszystkiego co się dzieje ;)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 22. Data: 2010-09-13 20:57:45
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-13 20:37, kml pisze:

    > Pracownikiem zakładu wklejania szyb, z jego sprzętem, po godzinach? :) W
    > ten sposób można być przy całym procesie i pilnować wszystkiego co się
    > dzieje ;)

    A jak zacznie robić coś źle? Cokolwiek. Np. zacznie Ci szarpać boczki po
    swojemu aby je wyjąć, a tylko TY w tej sytuacji wiesz jak je wyjąć (w
    którym miejscu są kołki i jak ciągnąć aby nie urwać albo aby nie
    odkształcić?). I wtedy co? Powiesz mu, to nie tak się robi, tylko tak?
    Pouczysz go, że ma to robić w rękawiczkach a nie gołymi paluchami, bo
    nie chcesz potem oddawać tapicerki do prania, bo masz pierdolca na
    punkcie włosków i nie chcesz mieć zmechaconych po praniu? To on się zna
    na tym i on powinien wiedzieć jak się rozbiera boczki, jaką techniką,
    przy pomocy czego i jak nakłada się klej. Oraz jak przykłada szybę aby
    ramkę wpasować idealnie? Nie powiesz mu, że za mało kleju dał albo za
    dużo i szyba siedzi głębiej lub za płytko. Nie powiesz mu też, że ma
    zabezpieczyć tapicerkę w środku na wszelki wypadek, gdyby spadł na nią
    klej (bo to oznacza koniec!). Kurwa, nie mam zamiaru tracić nerwów. Co z
    tego, że ktoś to robił setki razy, to mnie nie interesuje. Wolę sam na
    to poświęcić 2 godzinki (bo nie mam doświadczenia), niż dać komuś kto to
    robi na co dzień i może spartolić albo nieodpowiednio coś zabezpieczyć
    na wszelką ewentualność, bo to nie jego. Mam nadzieję, że rozumiesz.

  • 23. Data: 2010-09-13 20:59:37
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-13 20:34, jerzu pisze:

    > Ja? Nie, skądże znowu. Sam bym jakąś wkleił, ale może nie zaczynałbym
    > od siebie :P

    No to przykre... Ja jestem inny. Zanim zrobię coś komuś, nauczę się sam
    na swoim. Żeby komuś nie spierdolić czegoś. Jednym słowem, nie zabieram
    się za coś o czym nie mam pojęcia. Na swoim to co innego. :)

  • 24. Data: 2010-09-13 21:03:22
    Od: "kml" <A...@g...lp>

> [...]
    > i może spartolić albo nieodpowiednio coś zabezpieczyć na wszelką
    > ewentualność, bo to nie jego. Mam nadzieję, że rozumiesz.

    Ja bym mu tak powiedział, ze ma nie szarpać etc. Jeżeli nie boisz sie sam
    wklejać to nie ma na co czekać :)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 25. Data: 2010-09-13 21:14:07
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-13 21:03, kml pisze:

    > Ja bym mu tak powiedział, ze ma nie szarpać etc. Jeżeli nie boisz sie
    > sam wklejać to nie ma na co czekać :)

    Nie boję się, kleiłem już tym klejem różne rzeczy. M.in szyby (ale nie
    samochodowe), szyny w rezerwuarach wodnych pod różne konstrukcje itp.
    Tablice rejestracyjne, etc. A jeżeli chodzi o rozprowadzanie kleju, to
    mam wprawioną rękę i solidny pistolet, bo zwykły za 15 zł sobie nie
    radzi z takim klejem :) Kwestia tylko ustawienia szyby aby ramka dobrze
    weszła i uszczelka nigdzie nie odstawała. Widziałem już spieprzone
    roboty przez pseudofachowców, uszczelka miała przed założeniem idealny
    wymiar, po założeniu zrobiła się za krótka, bo nieprawidłowo ją
    naciągnęli... Klej związał i koniec. A potem fałda się zrobiła..
    Masakra. Warsztat, w którym wykonywano to już ponoć 6 lat. Rzemiosło i
    tyle.
    Zastanawiam się jak usunąć klej. A jutro (po dzisiejszym dniu oswajania
    z "tą" myślą) odważę się usunąć resztki szyby z całego wnętrza i ze
    wszystkich (mam nadzieję) niepociętych skór. Bo tak wywaliło szybę, że
    aż jej resztki znalazły się na pulpicie... No i jeszcze się zastanawiam
    czy przy okazji sobie nie przyciemnić szyb. Bo będę miał tylną szybę na
    stole, a to połowa sukcesu. :)

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2010-09-13 21:18:03
    Od: "kml" <A...@g...lp>

> [...]
    > przy okazji sobie nie przyciemnić szyb. Bo będę miał tylną szybę na stole,

    Zwierzaka trafiłeś?

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 27. Data: 2010-09-13 21:44:24
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    Uważam, że należy mieć:
    1) pistolet do kleju na sprężone powietrze.
    Ja widziałem jak to robią tym pistoletem i dziwiłem się, że mają właśnie
    taki,
    a nie ręczny, to chłopaki tylko się uśmiechali.
    A łapy mieli jak rakiety do tenisa stołowego.
    Tydzień potem już wiedziałem jak to jest ręcznym.
    Po objechaniu połowy szyby ręka mdlała, a ja opływałem potem.
    To nie jest tak jak silikon.
    2) drugą osobę do kalibrowania położenia przy nakładaniu.
    Nie da się tego zrobić samemu - trafiając z lewej i prawej prosto.
    Ja robiłem sam, ale po przyłożeniu musiała być korekta przesunięcia.
    Potem pół godziny czyszczenia i układania uszczelki/maskownicy.
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 28. Data: 2010-09-14 01:07:16
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-13 21:18, kml pisze:

    > Zwierzaka trafiłeś?

    Tylną szybą?

  • 29. Data: 2010-09-14 01:43:45
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2010-09-13 09:12, Filip KK pisze:

    > A jest u mnie możliwe, że ptak gwizdnął? Czy to już prędkość swoje
    > zrobiła? Bo przyznam szczerze, że magnes naprawdę mega mocno siedział na
    > dachu.

    Oczywiście, że możliwe, ja w ciągu 3 lat trafiłem przednią szybą dwa
    wróble i jednego gołębia i raz widziałem, jak facet trafił sowę -
    przynajmniej ją przypominało to coś, co leciało po odbiciu dziwnie
    koziołkując.

  • 30. Data: 2010-09-14 09:11:38
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    > Tylną szybą?