  • Data: 2014-08-15 20:22:56
    Temat: Re: Android i 64-bitowy processor
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "atm" <...@v...pl> wrote in message
    news:53ee195a$0$2143$65785112@news.neostrada.pl...
    > No niby ciekawe ale nikomu nie chce sie looknac.
    > Pszemol, moglbys im wytlumaczyc dlaczego iPhone jest lepszy a juz
    > taki z 64bitowym prockiem to jest lepszy, ze hoho? Nie bede za Ciebie
    > marketingowej roboty odwalal ;]

    Podawałem już mastiemu linka do wikipedii - jakoś do niego nie dotarło...

    Powtórzę więc: http://en.m.wikipedia.org/wiki/64_bit
    Zwróć uwagę na sekcję zatytułowaną "Pros and cons".

    Z architektury 64-bitowej korzysta się nie tylko gdy ma się dużo
    pamięci RAM - korzystają również wszelkie operacje szyfrowania,
    deszyfrowania, kodowania/dekodowania. Również software
    pracujący w ciasnych pętlach (a który nie używa pętli?) korzysta
    z faktu, że architektury 64-bitowe mają więcej lokalnych rejestrów
    w procesorze, a zatem program używający tych rejestrów w CPU
    zamiast wartości zmiennych w pamięci zewnętrznej nie musi się
    do niej odwoływać wykonując takie pętle - to jest ogromny zysk
    czasu i energii elektrycznej (z baterii!) jeśli nie musisz się ciągle
    odwoływać do zewnętrznej pamięci.

    Sam masti zacytował że również Androidowcy szybciutko chcą
    przesiąść się na procesory 64-bitowe i dobrze wiedzą że warto...
    Są tylko "ciutkę" w stosunku do Apple/iPhone spóźnieni :-)
    Z zapowiedzi wynika że może (?) jeszcze w tym roku lub na
    początku nowego roku nadgonią to opóźnienie (18 miesięcy?).