  • 21. Data: 2014-10-04 19:26:16
    Temat: Re: Android - Fakty i Mity - Reset do ust fabr
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1...@4...net

    > Moze nie calkiem - pojawily sie informacje o spowolnieniu
    > sterownika pamieci flash disk w miare uzywania
    > i burdelu ... i niestosowania funkcji TRIM.

    Jak użyć TRIM w tablecie czy karcie?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2014-10-04 23:15:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Oct 2014 19:26:16 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "J.F." 1...@4...net

    > Jak użyć TRIM w tablecie czy karcie?

    A ch* wie.

    Zainstalowac nowego Androida, skasowac w pececie, a moze wystarczy
    sformatowac ....

    J.

  • 23. Data: 2014-10-05 11:03:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 4 Oct 2014 23:15:37 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A ch* wie.

    Support do TRIM był w kernelu od dawna, natomiast nie używało się go
    ze względów wydajnościowych (spowalnia io). W Androidzie 4.3 TRIM
    jest już zaimplementowany. Do starszych wersji można użyć aplikacji
    lagfix (oczywiście trzeba mieć zrootowany telefon).

    --
    Marek

  • 24. Data: 2014-10-05 11:16:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 05 Oct 2014 11:03:52 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
> [...]
    > jest już zaimplementowany. Do starszych wersji można użyć
    aplikacji
    > lagfix (oczywiście trzeba mieć zrootowany telefon).

    Można łatwo samemu sprawdzić czy trim jest używany: uruchomić konsole
    (shell), wywoływać polecenie mount i poszukać w opcjach czy było
    użyte discard na zamontowanych fsach (mmcblk).

    --
    Marek

  • 25. Data: 2014-10-05 15:10:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek" a...@n...neostrada.pl

> [...]
    > TRIM jest już zaimplementowany. Do starszych wersji można użyć aplikacji lagfix
    (oczywiście trzeba mieć zrootowany telefon).

    Nie pojmuję tej oczywistości -- czy koniecznie trzeba mieć zrootowany
    system, aby zTRIMować to, co jest dostępne dla jusera? Kartę pamięci
    dla przykładu?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2014-10-05 20:03:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Oct 2014 15:10:14 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
> [...]
    >
    > Nie pojmuję tej oczywistości -- czy koniecznie trzeba mieć zrootowany
    > system, aby zTRIMować to, co jest dostępne dla jusera? Kartę pamięci

    Juz, k*, nie jest.
    od wersji 4.4 tylko systemowe programy moga tam zapisywac, a inne
    tylko katalogow, ktorych sa wlascicielami.
    Mozna to wylaczyc ... ale wymaga roota.

    P.S. Czy na tabletach nabywca ma roota, czy tez jest tylko odbiorca
    reklam ?

    J.

  • 27. Data: 2014-10-05 23:04:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 5 Oct 2014 15:10:14 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > Nie pojmuję tej oczywistości -- czy koniecznie trzeba mieć
    zrootowany
    > system, aby zTRIMować to, co jest dostępne dla jusera? Kartę pamięci
    > dla przykładu?

    To dotyczy wyłącznie tel. w których producent nie właczył z jakiś
    powodów trima (discard) domyślnie, aby to wymusić potrzebny jest
    root. No i trzeba wiedzieć, że trim jest realizowany na dwa sposoby:
    pierwszy poprzez discard jako opcja na mount partycji (trim jest przy
    każdej operacji write na bloku) lub poprzez narzędzie fstrim
    uruchamiane periodycznie "czyszczące" cała partycję. To drugie
    używa się najczęściej dla nieprawidłowo działających kontrolerów przy
    opcji discard.

    --
    Marek

  • 28. Data: 2014-10-05 23:12:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 5 Oct 2014 20:03:48 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > P.S. Czy na tabletach nabywca ma roota, czy tez jest tylko odbiorca
    > reklam ?

    Domyślnie nie ma, podobnie jak w telefonach, ale spotkałem się, że
    goclever dawał roota korzystając z adb (zostawili wersję devel?)

    --
    Marek

  • 29. Data: 2014-10-06 01:06:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>