    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Analizator widma Atten - ktoś ma ?
    Date: Mon, 7 Oct 2013 10:05:11 +0200

    news:l2t3ik$6r7$1@node2.news.atman.pl...

    > Szlag by ich wszystkich trafił z tą całą unią (przynajmniej w temacie CE
    > :)

    Dokładnie się z Tobą zgadzam. Na pytania podobne do Twoich już od 2004 roku
    szukam jednoznacznych odpowiedzi i ich nie znajduję. Podobno autorzy tych
    wszystkich dyrektyw, jak się im zarzuci, że utrudniają ludziom pracę to
    twierdzą, że wyimaginowane problemy wynikają tylko z tego, że dyrektywy są
    źle interpretowane i one nic nie utrudniają tylko pomagają.
    Najbardziej mnie rozbawiło jak (kilka lat temu) próbując dokładnie coś
    zrozumieć z EN 60950-1 wypytywałem na forum EMC-PSTC opisując jak ja
    rozumiem jakiś fragment normy i że z tego wychodzą mi jakieś absurdy. Jeden
    gość (na prawdę znający się na rzeczy) odpisał mi, że literalnie rozumiejąc
    normę to mam rację, ale praktyka jest inna :). No załamka.
    Jeśli dobrze kojarzę o jaki temat chodziło to kilka lat później jakiś inny
    gość się tam pytał dlaczego ktoś inny umieścił w instrukcji jakiś zapis. Od
    razu się zorientowałem, że ten kto umieścił ten zapis prawdopodobnie czytał
    tamtą wcześniejszą moją dyskusję i zdecydował, że jednak normę należy
    rozumieć tak jak jest napisana. Nie odezwałem się, bo już od dawna nie mam
    czasu śledzić co się tam dzieje i maile te czytałem mniej więcej pół roku
    później niż były napisane.

    Zbieram siły aby się pochylić jakoś nad ROHSII bo to już od jakiegoś czasu
    obowiązuje i chyba wymaga sporej dokumentacji przed postawieniem CE.
    Może ktoś coś wie i potrafi przybliżyć ?
    P.G.