  • 31. Data: 2023-07-25 13:37:05
    Temat: Re: Amerykańskie gniazdo natynkowe
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Pokaż się się wymienia takie wtyczki:
    >
    > https://botland.com.pl/produkty-wycofane/4219-zasila
    cz-impulsowy-12v1a-wtyk-dc-5521mm-do-gniazdka-usa.ht
    ml

    W tym modelu słabo to wygląda, więc może dobrze, że produkt wycofany.
    W nieco lepszych zasilaczach wygląda to tak:

    https://www.pchub.com/phihong-psc11r-050-ac-adapter-
    5v-12v-5v-2a-10w-1740mm-multi-pluge-p55904

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2023-07-25 13:48:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krystek napisał:

    > Bez konta da się postować przez news.icm.edu.pl, ale nie z każdej klasy
    > adresowej w PL ten serwer wpuszcza użytkowników. Dla sporej części jest
    > "tylko do odczytu".

    Tak konkretnie, to on wpuszcza na podstawie nazwy domenowej w revDNS,
    a nie klasy adresów IP. Ale bardzo po uważaniu, czyli nie z całej pl.
    Akurat vectranet.pl lubi, a innych operatorów komercyjnych nie. Dobre
    jest edu.pl, przynajmniej to ogólnoakademickie, nie wiem jak ze szkołami
    i szkółkami, które się w tej domenie rejestrują.

    --
    Jarek

  • 33. Data: 2023-07-25 14:00:05
    Od: Krystek <u...@k...art.pl>

> [...]
    > jest edu.pl, przynajmniej to ogólnoakademickie, nie wiem jak ze szkołami
    > i szkółkami, które się w tej domenie rejestrują.

    O, to teraz już wiem, dlaczego moich postów z innej sieci - od operatora
    LAN w mieście i okolicy (koba.pl) serwer news ICM-u nie chciał
    przyjmować. Z sieci VECTRA korzystam akurat u rodziców. Ale w sumie
    Chmurka Gof-iego to dla mnie wybawienie, bo nie chce mi się już
    żonglować serwerami.

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie krystek.art.pl oraz sama domena nie są już aktywne

  • 34. Data: 2023-07-25 14:29:15
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    > Hmm, ciekawe czy o 2 sprawne napędy i jeden nośnik łatwiej obecnie w
    > kategorii 3,5" czy zipkietek...

    Raczej 3,5". One były popularniejsze.

    > Ja kiedyś miałem feeda z Fido od kolegi na dyskietkach - udoskonaliliśmy
    > na codzienny z użyciem 2 dyskietek ;>

    Ja miałem takiego feeda Usenetu :) Potem usprawniłem na feed dyskowy
    (czyli chodziłem z dyskiem twardym w kieszeni dysku twardego).

    Fido już feedowałem przez TCP/IP.

    > A na śp. p.r.h.n. była historia, jak to się woziło pocztę na taśmach
    > między Warszawą a Wrocławiem - bo łącze 9600bps nie wyrabiało (a to mógł
    > być jeszcze bitnet). Jeździli "Odrą" - to "taki niby express pkp" ;>

    Kiedy to mniej więcej było?

    > Ale trzeba było siadać daleko od elektrowozu, bo taśma się kasowała.

    Przypomniała mi się historia pewnego sterownika sygnalizacji świetlnej w
    Warszawie. Czasem były jakieś dziwne, losowe błędy. Producent testował i
    nic. Co się okazało -- EPROM przy przejściu przez bramki na lotnisku
    ustawiał sobie kasował sobie pojedyncze bity.

    --
    Idzie niedźwiedź przez łączkę i widzi zajączka.
    - Te, zając, skocz po papierosy!

  • 35. Data: 2023-07-25 14:30:42
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > Podobno mleko ma najszybszy transport. Inaczej się zsiada.

    Nie w dzisiejszych czasach, gdy można trafić na...

    https://www.youtube.com/watch?v=7EJIjUST7hc

    (Tak, oglądałem "Co mi zrobisz jak mnie złapiesz".)

    --
    Przylatuje mucha do WC Donald's i mówi:
    - Kupę proszę.

  • 36. Data: 2023-07-25 14:32:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krystek napisał:

> [...]
    > przyjmować. Z sieci VECTRA korzystam akurat u rodziców. Ale w sumie
    > Chmurka Gof-iego to dla mnie wybawienie, bo nie chce mi się już

    Na stronie WWW piszą, że otwarty dla całego PL. Ale to nieprawda. Piszą,
    też żeby pisać, gdy nie wpuszcza kogoś z PL. No to napisałem. Olali mnie
    całkiem. Piszą też, że 2023.01.10...12 było "Upgrade systemu, przebudowa
    history/overview", w co trudno mi uwierzyć, bo historia niektórych grup
    kończy się kilka lat temu (a nie są to martwe grupy). Admin chyba wciąż
    zajęty jest słuchaniem Radia Maryja, na nic innego nie ma czasu.

    --
    Jarek

  • 37. Data: 2023-07-25 14:32:44
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > Nawet miałem o tym pisać, bo za głębokiej komuny używałem gniazdek
    > telefonicznych jako pasujących do amerykańskich wtyczek zasilających.
    > Gniazdo jest za płytkie, wtyczka trochę wystaje, ale to działa.
    > Z tym że takie gniazdo dzisiaj chyba jest najwyżej obiektem
    > kolekcjinerskim, nie ma go w każdym sklepie.

    O proszę, ciekawe.

    Mam dwa takie gniazdka na ścianie, byłaby okazja, żeby w końcu zdemontować
    :) Ale chyba nie chcę tam mieć 230 V. Niby nic się nie powinno stać, ale
    gniazdko nie jest do tego przystosowane, może np. styki są za płytko i kot
    łapę wsadzi...

    --
    Starszy facet, zmartwiony myślą o śmierci, przychodzi do lekarza i pyta:
    - Panie doktorze jeżeli ja przestanę pić, palić i pieprzyć - to czy ja

  • 38. Data: 2023-07-25 14:55:34
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 7/25/23 07:15, Krystek wrote:
    > Spróbuj założyć konto na Chmurce do postowania przez news.chmurka.net
    > Jego administrator kładzie nacisk na obsługę protokołu NNTP: dba o
    > dostęp do aktualnych feedów i dobre funkcjonowanie serwera. Ma też grupy
    > lokalne.

    Własnie się przymierzam do przetestowania.

    > Bez konta da się postować przez news.icm.edu.pl, ale nie z każdej klasy
    > adresowej w PL ten serwer wpuszcza użytkowników. Dla sporej części jest
    > "tylko do odczytu".

    Kiedyś chyba używałem. I, o ile pamięć mnie nie zawodzi, dopóki działał,
    to działał dobrze. Tyle ze problemem się zrobiło to "PL" :)

    Jacek

  • 39. Data: 2023-07-25 14:58:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arnold Ziffel napisał:

> [...]
    > gniazdko nie jest do tego przystosowane, może np. styki są za płytko i kot

    Ten amerykański system to w ogóle kompletne dziadostwo. Nawet w zwykłym
    gniazdku łatwo o porażenie, jeśli wtyczka jest lekko wysunięta. Blaszki
    wciąż połączone ze stykami, ale sterczą skandalicznie blisko obrzeża
    plastikowej wtyczki. Sam na to nie zwróciłem uwagi, uświadomili mi to
    dopiero Amerykanie. Nwet nie jeden, kilku, zupełnie niezależnie.
    Zachwyceni gniazdkami i wtyczkami, jakie mamy w Polsce. Tam porażenia
    przy wyciąganiu wtyczki z gniazdka zdarzają sie ponoć często. Trzeba
    umieć odpowiedni wtyczkę chwycić.

    --
    Jarek

  • 40. Data: 2023-07-25 14:59:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > Kiedy to mniej więcej było?

    W 1990 lub 1991 roku. To był jednostkowy przypadek, a nie stała praktyka.
    Tak, to jeszcze BITNET.

> [...]
    > nic. Co się okazało -- EPROM przy przejściu przez bramki na lotnisku
    > ustawiał sobie kasował sobie pojedyncze bity.

    Producent testował i nie zweryfikował zawartości epromu?

    --
    Jarek