  • 51. Data: 2009-08-15 22:25:37
    Temat: Re: Amatorskie PCB i braki wiedzy
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Adam Dybkowski pisze:

    > Hmm, ja tu widzę od 1szt za tyle (10.90zł + VAT od 1szt; 9,99zł+VAT od
    > 5szt; 8,99zł+VAT od 25szt). No ale jeżeli masz blisko sklep AVT to od
    > razu tam uderzaj.

    Blisko pojęcie względne bo 2 godziny tam jadę ale niemal za free.
    W sumie nie znacie jakiejś sieci elektronicznej która by udzielała
    franczyzy na prowadzenie takiego biznesu?

  • 52. Data: 2009-08-16 19:20:01
    Temat: Re: Amatorskie PCB i braki wiedzy [OT]
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > To wtedy masz warstwę kurzu uniesionego z podłogi - masakra dla
    > alergików.

    Roman, piszesz tak z wlasnego doswiadczenia, czy powtarzasz te bzdury
    krazace po necie?
    Podlogowka prawidlowo zaprojektowana ma temp. 2-5 stopni wyzsza niz
    powietrze, w zaleznosci od upodoban to bedzie kolo 20-25 stopni. O
    zadnym wzbijaniu kurzu nie moze byc mowy. Porownaj to z grzejnikiem,
    gdzie masz 60 i wiecej stopni i cala osyfiona sciane od unoszacego sie
    goracego powietrza.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 53. Data: 2009-08-16 20:27:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello T.M.F.,

    Sunday, August 16, 2009, 9:20:01 PM, you wrote:

    > Roman, piszesz tak z wlasnego doswiadczenia, czy powtarzasz te bzdury
    > krazace po necie?

    Z własnego - miałem okazję przemęczyć dwie noce w pomieszczeniu tak
    ogrzewanym.

> [...]
    > zadnym wzbijaniu kurzu nie moze byc mowy. Porownaj to z grzejnikiem,
    > gdzie masz 60 i wiecej stopni i cala osyfiona sciane od unoszacego sie

    60 stopni i więcej, to po pierwsze tworzy konwekcję a po drugie - jest
    to sporo ponad denaturację białek i o wiele łatwiej dla alergików.

    Nie na darmo od lat zaleca się ogrzewanie podłogowe w kuchni czy
    łazience ale nie w sypialni.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 54. Data: 2009-08-16 22:05:10
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > 60 stopni i więcej, to po pierwsze tworzy konwekcję a po drugie - jest
    > to sporo ponad denaturację białek i o wiele łatwiej dla alergików.

    Bujdy. Bialka, szczegolnie pozbawione wody - a tak jest w kurzu tak
    latwo sie nie denaturuja. Poza tym alergeny to nie tylko bialka.

    > Nie na darmo od lat zaleca się ogrzewanie podłogowe w kuchni czy
    > łazience ale nie w sypialni.

    Zaleca sie? Znaczy kto konkretnie? Przejrzyj medline.

  • 55. Data: 2009-08-18 15:00:41
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > Nie na darmo od lat zaleca się ogrzewanie podłogowe w kuchni czy
    > łazience ale nie w sypialni.

    Ale to raczej z braku konwekcji - przy podłogówce powietrze
    praktycznie stoi. W kuchni czy salonie się poruszasz, a
    w sypialni leżysz nieruchomo parę godzin. Można się
    poddusić. Wystarczy mały wiatraczek i problem załatwiony.

    (Doświadczenia własne od ładnych paru lat.)

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 56. Data: 2009-08-18 18:27:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello MKi,

    Tuesday, August 18, 2009, 5:00:41 PM, you wrote:

    > Ale to raczej z braku konwekcji - przy podłogówce powietrze
    > praktycznie stoi.

    Przecież o tym właśnie piszę.

    > W kuchni czy salonie się poruszasz, a
    > w sypialni leżysz nieruchomo parę godzin. Można się
    > poddusić. Wystarczy mały wiatraczek i problem załatwiony.

    Wiatraszki pracujące ciągle mają niemiłą tendencję do hałasowania po
    pewnym czasie.

  • 57. Data: 2009-08-18 18:41:23
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > Przecież o tym właśnie piszę.

    Ale coś było wcześniej o alergiach, a to szkodzi też
    nie-alergikom.

    > Wiatraszki pracujące ciągle mają niemiłą tendencję do hałasowania po
    > pewnym czasie.

    Dlatego właśnie zaleca się do sypialni grzejniki :)
    Wiatrak do dla tych, co już podłogówkę mają i nie
    chcą ryć podłogi...

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 58. Data: 2009-08-18 19:19:25
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    W dniu 18.08.2009 20:41, MKi pisze:

    > Ale coś było wcześniej o alergiach, a to szkodzi też
    > nie-alergikom.

    Ale cos mylicie pojecia. Od tego jest poprawnie dzialajaca wentylacja,
    obojetnie - grawitacyjna czy wymuszona wentylatorami.
    A odpowiednia wentylacja jest potrzebna tak samo przy grzejnikach jak i
    przy podlogowce.

  • 59. Data: 2009-08-18 20:50:45
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > projektu do oszczędzania ciepła, jednak moje niezdecydowanie powoduje że
    > nie mogę niczego zrobić do końca i to głownie przez swoje wątpliwości.
    > Nakreśliłem sobie schemat i projekt płytki ale nadal ma wątpliwości czy
    > to bedzie działać - do tej porty nikt nie podjął sie sprawdzenia tego z
    > wiedza większa od mojej lub daje dwu znaczne odpowiedzi i sam ma
    > wątpliwości - czyli nie wie.
    > Sprawa jest zamieszczona an elektrodzie ale tylko sam sobie odpowiadam
    > bo nikt nawet tego wątku o dziwo nie czyta.. nie wiem w sumie dlaczego?

    1044#6781044

> [...]
    > skomplikowanych rzeczy a wręcz bedzie wyglądało jak mega pająk tylko
    > przyklejony w jednym miejscu.
    >
    > No chyba ze bedzie jakaś dobra dusza która zrozumie ideę i poprawi
    > projekt ponieważ nie może ścierpieć aż takiej amatorszczyzny.
    >
    > Tak przy okazji wplotę jeden problem - jak zrobić odwrotny przekaźnik?
    > czyli gdzieś przepływa sobie bądź nie 230V z niewielkim natężeniem ale
    > daje mi po drugiej stornie odizolowany stan logiczny 0 lub 1 na +5V?
    > Pewnie odpowiedź jest prosta ale zdolności mojego kojarzenia sa kiepskie
    > mimo chęci czytania różnych podręczników.
    Zmuszony sytuacją musiałem na szybko zrobić płytkę. Kupinem laminat fabrycznie
    pokryty emulsją. Do tego wywoływacz i wytrawiacz. Klisza z fotonaświetlarki, A5
    3 złote, czas wyświetlenia 10 minut. Do naświetlania użyłem ogrodowej lampy
    halogenowej z żarówką 300W. Wzór płytki prosty. Jeden scalak parę innych
    elementów. Naświetlanie przez dwie szybki. Jedna w lampie drugą dociśnięta
    klisza do płytki. Odległość lampy od płytki 30 cm. Warunki prymitywne jak w
    średniowieczu. Pierwsza próba 15 minut naświetlania - nieudana. Za mało światła.
    Druga próba 60 minut naświetlania. Prawie sukces ale też za mało światła. 3
    próba. 2 godziny naświetlania. Pełny sukces. Na kliszy były kreski o grubości
    0,07mm. Typowe konturówki mające wskazywać gdzie jest środek otworu do montażu,
    gdzie otwór do potencjometru. Typowo pomocnicze nie mające żadnego wpływu na
    działanie układu. Przy naświetlaniu musiały się podświetlić. Innej możliwości
    nie ma. Po wytrawieniu te kreski mogą mieć grubość na poziomie 0,05mm, są i do
    tego są ciągłe. Dlaczego to opisałem? Żebyś sobie dupy nie zawracał z jakimiś
    dziwnymi metodami, laminatorami, wydrukami z drukarki laserowej, magią który
    papier lepszy itd. Oprzyj się na tym co dla Ciebie przygotował przemysł. Wydali
    dużo pieniędzy na badania żeby każdy mógł sobie zrobić płytkę tak dobrą jak robi
    przemysł. A jak byś policzył zmarnowany czas, stres zmarnowany materiał to
    wyjdzie że używając właściwych metod jest 3 razy szybciej i dwa razy taniej. A
    bonusem jest jakość niemożliwa do osiągnięcia żadną inną metodą. Emulsji w
    aerozolu w życiu do ręki już nie wezmę. Chociaż nauczyłem się nią z powodzeniem
    robić płytki. Tylko przygotowany fabrycznie laminat i klisza z naświetlarki.

  • 60. Data: 2009-08-19 11:11:12
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    kogutek pisze:
    >Dlaczego to opisałem? Żebyś sobie dupy nie zawracał z jakimiś
    > dziwnymi metodami, laminatorami, wydrukami z drukarki laserowej, magią który
    > papier lepszy itd. Oprzyj się na tym co dla Ciebie przygotował przemysł.
    Zrobiłem z papierem kredowym 0wyszło elegancko - nawet właśnie te
    cienkie linie miejsc na śrubki ;)
    Problem jest inny, wbudowany w płytkę DS9097E nie działa. Nie mam
    pojęcia dlaczego.