  • 31. Data: 2009-08-14 07:25:23
    Temat: Re: Amatorskie PCB i braki wiedzy
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Osadnik wrote:
    > + Wysyłka , z AVT mogę odebrać osobiście :)
    > a 13zł to kosztuje powyżej 25 sztuk ;)

    Transoptor + dioda + 2-4 oporniki + kondensator < 5zl.

  • 32. Data: 2009-08-14 09:40:24
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Transoptor + dioda + 2-4 oporniki + kondensator < 5zl.

    A bardziej szczegółowo? bo takie rozwiązania jak dla mnie są bardziej
    interesujące.
    Wszystko mniej więcej mam ;) z Transoptorów ma PC817

  • 33. Data: 2009-08-14 09:52:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Osadnik wrote:
    > A bardziej szczegółowo? bo takie rozwiązania jak dla mnie są bardziej
    > interesujące.
    > Wszystko mniej więcej mam ;) z Transoptorów ma PC817

    Do wejścia diody świecącej transoptora odpinasz zwykła diodę
    prostowniczą przeciwnie do świecącej - równolegle. Dokładasz szeregowo
    rezystor (albo ze 2 sztuki, chodzi o moc i bezpieczeństwo napięciowe) i
    całośc do 230V. Transoptor będzie wtedy załaczał tą diodę okolo 100x
    sek. Po drugiej stronie niskiego napięcia masz już impulsy na
    tranzystorze - zamieniasz je na napięcie podciągając kolektor do plusa
    albo emiter do minusa. Jak chces mieć jednolite napięcie, to tymi
    impulsami ładujesz kondensator (a rozladowujesz rezystorem równolegle).

    Jesli nie masz wprawy z 230V to nie radzę, trzeba zadbać o separację na
    płytce (może nawet frezować dziurę pod transoptorem dla świętego spokoju).

  • 34. Data: 2009-08-14 10:54:20
    Temat: Re: Amatorskie PCB i braki wiedzy [OT]
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-08-14 09:14:01 +0200, Osadnik <o...@w...pl> said:

    > Po nagrzaniu CWU?

    po nagrzaniu CO.

    > ten blok ma może 25 x 10cm.

    Nie ile ma XY sześcian, a jaką ma powierzchnię (m^2), i jaką
    masę/objętość wodną (pojemność cieplna).

    > Jak ktoś leje wodę przez 30 minut a trafił na moment tuż przed
    > załączeniem sie kotła do grzania instalacji to w chałupie zrobi sie
    > chłodno.

    Jeśli przez 30 minut chałupa Ci się ochłodzi, to znaczy że ma niewielką
    pojemność cieplną... Drewno? "kanadyjka"?

    --
    DJ

  • 35. Data: 2009-08-14 11:01:03
    Od: ter_haar(wywalto)@poczta.onet.pl

    >Ta folia to jest dziadostwo nie z tej ziemi i w dodatku cenę ma z
    >kosmomu. Papier kredowy lub jakaś babska gazeta i powinno być znacznie
    >lepiej.

    Od ponad roku wyrywam po kartce z egzemplarza 'twój styl' specjalnie kupionego na tą
    okazje. Dla
    mnie sprawdza się świetnie. Wydrukować na laserze, przyprasować, odmoczyć. Papier sam
    złazi
    zostawiając toner z warstwą kredy (czy czegoś innego białego). Przenoszenia druku czy
    obrazków nie
    stwierdzono.
    --
    pozdrawiam serdecznie
    Jacek Kłapacz

  • 36. Data: 2009-08-14 13:26:44
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    DJ pisze:

    > po nagrzaniu CO.

    W jakim celu miałby sie wystudzać?

    > Nie ile ma XY sześcian, a jaką ma powierzchnię (m^2), i jaką
    > masę/objętość wodną (pojemność cieplna).
    :-], 25x10x7 :)

    w m2? Tego juz nie powiem ale można się domyślać, jednak jest dość gęsto
    użebrowany. Ile wchodzi wody nie wiem - na pewno mniej niż do rur w samy
    kotle. Bardzo szybko oddaje ciepło ponieważ nie trzeba czekać aż woda
    sie w nim nagrzeje i popłynie tylko płynie od razu jak tylko ogrzana
    przez płomienie z nagrzewnicy do niego trafi.

    > Jeśli przez 30 minut chałupa Ci się ochłodzi, to znaczy że ma niewielką
    > pojemność cieplną... Drewno? "kanadyjka"?

    Nie, grube mury tyle tyko ze po zatrzymaniu ogrzewania powietrze
    stabilizuje się i zaczyna się warstwować - nie jest chłodno w znaczeniu
    spadku temperatury o kilka stopni tylko przy gruncie robi sie chłodno co
    wyraźnie czuć

  • 37. Data: 2009-08-14 13:46:51
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    wywalto pisze:

> [...]
    sam złazi
    > zostawiając toner z warstwą kredy (czy czegoś innego białego). Przenoszenia druku

    Mnie udał?o sie teraz skołować papier kredowy - i co? Nijak idzie -
    bąbli sie i pali w drukarce.
    Z gazet jest trochę lepiej ale potwornie sie brudzi co czyni wydruk
    nieprzydatnym.

  • 38. Data: 2009-08-14 13:46:53
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-08-14 15:26:44 +0200, Osadnik <o...@w...pl> said:

    > W jakim celu miałby sie wystudzać?

    Żeby ciepło w nim uzyskane poszło z wodą w obieg, a nie z powietrzem w komin.
    Zwykle robione na delta Temp wlot/wylot.
    Ale jak widzę u Ciebie zrobili na const time.

    > nie trzeba czekać aż woda sie w nim nagrzeje

    Od czekania to mogłaby zawrzeć. Nawet w 3-4 sekundy.

    > i popłynie tylko płynie od razu jak tylko ogrzana przez płomienie z
    > nagrzewnicy do niego trafi.

    Pompa jest uruchamiana wcześniej niż palnik. A przynajmniej powinna być.

    > - nie jest chłodno w znaczeniu spadku temperatury o kilka stopni tylko
    > przy gruncie robi sie chłodno co wyraźnie czuć

    Na tę przypadłość - grzanie podłogowe.

    --
    DJ

  • 39. Data: 2009-08-14 13:56:35
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Osadnik wrote:
    > Mnie udał?o sie teraz skołować papier kredowy - i co? Nijak idzie -
    > bąbli sie i pali w drukarce.
    > Z gazet jest trochę lepiej ale potwornie sie brudzi co czyni wydruk
    > nieprzydatnym.

    Bardzo dziwna sprawa. Moze to jakiś lewy papier. Jeszcze nie udalo mi
    się zagotowac papieru w drukarce :)

    Kup inny. W dowolnej hurtowni papieru.

  • 40. Data: 2009-08-14 14:10:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello DJ,

    Friday, August 14, 2009, 3:46:53 PM, you wrote:

    [...]

    > Na tę przypadłość - grzanie podłogowe.

    To wtedy masz warstwę kurzu uniesionego z podłogi - masakra dla
    alergików.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl