  • 41. Data: 2009-08-14 15:42:46
    Temat: Re: Amatorskie PCB i braki wiedzy
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    > Mnie udał?o sie teraz skołować papier kredowy - i co? Nijak idzie -
    > bąbli sie i pali w drukarce.
    > Z gazet jest trochę lepiej ale potwornie sie brudzi co czyni wydruk
    > nieprzydatnym.

    może kupiłeś woskowany?

  • 42. Data: 2009-08-14 16:07:00
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 13 Aug 2009 12:09:39 +0200, Osadnik napisał(a):

    > Próbowałem - problem jest z gniazdami RJ45, i DB. Te maja naprzemiennie
    > nóżki i nijak idą sie wlutować (odginanie to bardzo kiepski pomysł).

    Są płytki uniwersalne z miejscami pod złącza typu DB.
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 43. Data: 2009-08-14 16:43:32
    Od: "Paul" <p...@w...pl>

    Użytkownik "nuclear2001" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > wg mniejesli jestes poczatkujacym prasowaczem płytek to daj grubsze
    > sciezki, na ciensze przyjdrzie czas (wraz z doswiadczeniem) poza tym
    > kwestia doboru temperatury/papieru/ustawien drukarkino i całego procesu
    > produkcyjnego tez wymaga kialku zepsutych płytek na początek. Faktycznie
    > tak tu juz było napisane, laminator jest penwym ułatwieniem.

    polecam papier kredowy z... Playboya :-)
    pięknie odchodzi, nawet nie trzeba moczyć.

    pozdrawiam
    Paweł

  • 44. Data: 2009-08-14 17:02:02
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    nuclear2001 pisze:

    > może kupiłeś woskowany?

    Dyabli wiedza - metoda okazało sie... chłodzenie drukarki po każdym
    wydruku. śmiesznie bo smieszne ale działa.
    w każdym razie po wydrukowaniu poszedłem przenosić na laminat, za
    pierwszym razem słabo dociskałem papier i połowa wydruku nie przeszła,
    aceton w ruch i dalej. Za drugim razem... Cudo! zmodyfikowałem trochę
    poradnik z google, i zamiast dociskać jakimiś szmatkami użyłem...
    używanych wałków malarskich - niemalże nigdzie sie nie rozmazało (poza
    jednym miejscem ale kompletnie nieistotnym. Papier bardzo dobrze nasiąkł
    i oderwał sie w 100% pozostawiając toner na miedzi. Ale byłem
    zadowolony! z folia tak ładnie nie wychodziło.
    Ach no i widzę swoje błędy - większe odstępy miedzy ścieżkami i nieco
    większe pola lutownicze robić, jak również jeśłi kilka pól musi być
    połączonych to nie łączyć ich w linii prostej tylko do każdego pola
    podjechać kawałkiem ścieżki.

    Zabrałem się za wiercenie otworów i puff... wiertarka siadła (a
    wiercenie było luksusem bo mam wiertarkę stołową).

    Teraz przyszło mi naprawić wiertarkę a konkretnie wymienić taki pewien
    element który wygląda tak:
    (na obrazku opis elementu)
    http://img17.imageshack.us/img17/4966/kondensatorek.
    jpg

  • 45. Data: 2009-08-14 17:05:42
    Temat: Re: Amatorskie PCB i braki wiedzy [OT]
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    DJ pisze:

    > Żeby ciepło w nim uzyskane poszło z wodą w obieg, a nie z powietrzem w
    > komin.
    > Zwykle robione na delta Temp wlot/wylot.
    > Ale jak widzę u Ciebie zrobili na const time.
    CO gorsza taka sytuacja ma miejsce tylko jak jest podłączone coś zamiast
    tej zwory, to wtedy istotnie po 3 minutach pompa sie wyłącza. Dotychczas
    było tak ze pompa pracowała ciągle niezależnie od tego czy kocioł grzał
    czy też nie i kiedy nie grzał robił za grzejnik.

    > Od czekania to mogłaby zawrzeć. Nawet w 3-4 sekundy.

    Mhm, co tez kocioł nawet sam wykrywa jak mu coś za ciepła woda wraca na
    palnik.

    > Pompa jest uruchamiana wcześniej niż palnik. A przynajmniej powinna być.
    I tak jest.

    > Na tę przypadłość - grzanie podłogowe.

    Na dzień dzisiejszy nierealne ;-)

  • 46. Data: 2009-08-14 22:38:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Osadnik" <o...@w...pl> wrote in message
    > Tak przy okazji wplotę jeden problem - jak zrobić odwrotny przekaźnik?
    > czyli gdzieś przepływa sobie bądź nie 230V z niewielkim natężeniem ale
    > daje mi po drugiej stornie odizolowany stan logiczny 0 lub 1 na +5V?
    > Pewnie odpowiedź jest prosta ale zdolności mojego kojarzenia sa kiepskie
    > mimo chęci czytania różnych podręczników.

    Najprostszy sposób i najbezpieczniejszy będzie okablować tym
    sygnałem 230V gniazdko i do niego włożyć kostkę zasilającą 5V :-)
    Na wtyczce z kostki będzie zaizolowane 5V lub 0V.... gotowe.

  • 47. Data: 2009-08-15 01:52:54
    Od: shg <s...@g...com>

    On 14 Sie, 15:46, Osadnik <o...@w...pl> wrote:
    > Mnie udał?o sie teraz skołować papier kredowy - i co? Nijak idzie -
    > bąbli sie i pali w drukarce.
    Wilgotny jest.
    Odstaw go na dłuższy czas (minimum dobę powinien stać otwarty).
    Chyba że w pomieszczeniu duża wilgotność jest, wtedy niewiele pomoże.
    Można go przed drukowaniem delikatnie podgrzać żelazkiem, ale nie
    takim całkiem gorącym, tylko jakieś kilkadziesiąt stopni.

  • 48. Data: 2009-08-15 09:22:17
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    > Do wejścia diody świecącej transoptora odpinasz zwykła diodę prostowniczą
    > przeciwnie do świecącej - równolegle. Dokładasz szeregowo rezystor (albo
    > ze 2 sztuki, chodzi o moc i bezpieczeństwo napięciowe) i całośc do 230V.
    > Transoptor będzie wtedy załaczał tą diodę okolo 100x sek.
    Ostatnio ciężko u mnie z kojarzeniem, ale raczej 50 razy na sek i to około
    będzie bardzo małą wartością :)

    Michał

  • 49. Data: 2009-08-15 09:53:29
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Micha? Lankosz wrote:

    > Ostatnio cie?ko u mnie z kojarzeniem, ale raczej 50 razy na sek i to oko?o
    > bedzie bardzo ma?? warto?ci? :)

    Racja, moja wina, akurat mam tutaj taki układ z dwoma transoptorami i
    ciągle jestem myślami gdzie indziej, stad to 100.

    Na marginesie to jedyne co działa na tyle szybko, ze jestem w stanie
    sprawdzić czas reakcji hamulca silnika na wylaczenie zasilania. I chyba
    w dodatku najtańsze.

  • 50. Data: 2009-08-15 21:47:42
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Osadnik pisze:

    > + Wysyłka , z AVT mogę odebrać osobiście :)
    > a 13zł to kosztuje powyżej 25 sztuk ;)

    Hmm, ja tu widzę od 1szt za tyle (10.90zł + VAT od 1szt; 9,99zł+VAT od
    5szt; 8,99zł+VAT od 25szt). No ale jeżeli masz blisko sklep AVT to od
    razu tam uderzaj.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/