  • 21. Data: 2009-08-13 19:38:49
    Temat: Re: Amatorskie PCB i braki wiedzy
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Osadnik pisze:

    > A nie przejdzie nadruk z gazety?

    Nie powinien, a jak przejdzie, to zmyjesz rozpuszczalnikiem i zrobisz
    wydruk na papierze z innej gazety.

    --
    przeciez moje rozumowanie bylo bez skazy,
    no sam bym wskoczyl do tego wulkanu,

  • 22. Data: 2009-08-13 20:25:50
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    (ciap)
    > Pisak mam - - tylko łapy mi sie trzęsą,
    (ciap)

    To potrzebny spirytus!

    Włodek ;)

  • 23. Data: 2009-08-13 20:28:29
    Temat: Re: Amatorskie PCB i braki wiedzy [OT]
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-08-13 18:40:59 +0200, "T.M.F." <t...@n...mp.pl> said:

    > Jaki masz typ kotla? Przy sterowaniu on/off na plycie powinno byc
    > zlacze, do ktorego normalnie podlacza sie regulator. Zwarcie go wlacza
    > kociol, rozwarcie wylacza. Jest to zlacze niskonapieciowe (u mnie w
    > Vailancie jest tam 24V). Przypuszczam, ze modulacja polega na podaniu
    > napiecia 0-24V, ale nie mam jak tego sprawdzic.
    > Mozesz jakas dobra fotke zrobic?

    Przy modulacji są trzyprzewodowe połączenia do sterownika. Ale nie
    miałem okazji sprawdzić czy to napięciowo, czy prądowo, czy może
    protokół szeregowy. Zresztą każdy producent może mieć własne
    rozwiązanie...

    --
    DJ

  • 24. Data: 2009-08-13 20:35:47
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Osadnik pisze:

    > Hm, znalazłem ale drogie toto bo aż 16zł :) no cóż, mówi sie trudno...

    13 zł:
    http://www.tme.eu/pl/katalog/?art=RM85-P-230VAC

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 25. Data: 2009-08-13 20:36:50
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-08-13 20:14:22 +0200, Osadnik <o...@w...pl> said:

    > mianowicie naprawdę sterowanie pompą.
    > W tej chwili pompa wyłącza sie po 3 minutach od rozłączenia styków. -
    > trochę za długo.

    A czy ten przepływ czasem nie jest pomyślany jako ochłodzenie
    wymiennika? Czyli przepływ dopóki temperatura spada. Jak przestaje
    spadać wyłącza pompę.

    --
    DJ

  • 26. Data: 2009-08-13 20:38:45
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-08-13 21:36:18 +0200, Osadnik <o...@w...pl> said:

    > A nie przejdzie nadruk z gazety?

    Nie przejdzie, bo to offset to inna farba.
    Tylko nie bierz stron lakierowanych...

    --
    DJ

  • 27. Data: 2009-08-14 05:24:11
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Adam Dybkowski pisze:

    > 13 zł:
    > http://www.tme.eu/pl/katalog/?art=RM85-P-230VAC

    + Wysyłka , z AVT mogę odebrać osobiście :)
    a 13zł to kosztuje powyżej 25 sztuk ;)

  • 28. Data: 2009-08-14 05:36:17
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    DJ pisze:

    > A czy ten przepływ czasem nie jest pomyślany jako ochłodzenie
    > wymiennika? Czyli przepływ dopóki temperatura spada. Jak przestaje
    > spadać wyłącza pompę.

    Ten przepływ jest po to żeby niby równomiernie po instalacji
    rozprowadzić gorącą wodę - tylko po kiego grzyba zasuwa to przez
    wymiennik i nagrzewnicę oddając w ten sposób mnóstwo ciepła. Tłumaczenie
    że dzięki temu woda obiega instalacje i grzejniki pracują efektywniej -
    może i tak ale średnice są i tak same w sobie duże to jedno a drugie ze
    nie ma u mnie nigdzie rur zatopionych w ścianach więc one tez oddawać
    ciepło będą, tyle tylko co mi z efektywności jak jeszcze ciepła woda
    traci swoje ciepło przechodząc bezmyślnie przez kocioł. W sumie można by
    zrobić dodatkowe obejście kotła drugą pompę i naprzemiennie uruchamiać
    wybrany obieg, czyli sobie woda krąży między grzejnikami a jak sie robi
    za chłodna to przechodzi przez kocioł i jego nagrzewnicę. Tyle tylko ze
    to już duża ingerencja i nader kosztowna (zawór trójdrogowy, przeróbka
    instalacji, dodatkowa pompa).

    Inna sprawa to sens chłodzenia wymiennika jeśli ten pracuje podczas
    przygotowywania CWU.
    CWU ma pierwszeństwo, jeśli kocioł ogrzewa budynek a ktoś potrzebuje
    ciepłej wody z kranu to przełącza się na mały obieg i ogrzewa wodę przez
    wymiennik (malutki ale zaiście wydajny), po za zakończeniu
    przygotowywania CWU przełącza sie na duży obieg nawet nie gasząc palnika.

    Pompę wyłącza równo z zegarkiem w ręku po 3 minutach a nie na podstawie
    odczytu temperatur.

  • 29. Data: 2009-08-14 06:10:26
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-08-14 07:36:17 +0200, Osadnik <o...@w...pl> said:

    > Inna sprawa to sens chłodzenia wymiennika

    No przed chwilą ubolewałeś że Ci ciepło przez komin ucieka... a teraz
    nie widzisz sesnu w odebraniu tego ciepła od gorącego metalowego
    bloku...

    > jeśli ten pracuje podczas przygotowywania CWU.

    Całą dobę na okrągło cwu? Czyli albo masz byczy pobór cwu, albo masz zasobnik?

    > CWU ma pierwszeństwo,

    Naprawdę nie musisz tłumaczyć jak działa kocioł. ;)

    > Pompę wyłącza równo z zegarkiem w ręku po 3 minutach a nie na podstawie
    > odczytu temperatur.

    Jeśli tak twierdzisz, to pewnie tak w Twoim piecu jest. W innych bywa inaczej.

    --
    DJ

  • 30. Data: 2009-08-14 07:14:01
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    DJ pisze:

    > No przed chwilą ubolewałeś że Ci ciepło przez komin ucieka... a teraz
    > nie widzisz sesnu w odebraniu tego ciepła od gorącego metalowego bloku...

    Po nagrzaniu CWU? ten blok ma może 25 x 10cm. Jest bardzo mały ale
    potwornie wydajny. Poza tym tak jest to skonstruowane ze CO przechodzi
    przez niego cały czas czy jest robione CWU czy nie - o czym świadczy
    ciepła woda zima przy małym strumieniu nieuruchamiającym jeszcze CWU.

    > Całą dobę na okrągło cwu? Czyli albo masz byczy pobór cwu, albo masz
    > zasobnik?

    Nie nie cały czas, mam chyba nawet jeszcze gdzieś wykresik co sie dzieje
    po załączeniu robienia CWU - robione jest ono długo bo najczęściej
    schodzi do kąpieli.

    Jak ktoś leje wodę przez 30 minut a trafił na moment tuż przed
    załączeniem sie kotła do grzania instalacji to w chałupie zrobi sie chłodno.

    > Jeśli tak twierdzisz, to pewnie tak w Twoim piecu jest. W innych bywa
    > inaczej.

    Być może, ubolewam nad tym ze to takie proste a za razem trudne do
    zarządzania urządzenie jedynie funkcja włącz/wyłącz.