  • Data: 2009-08-13 15:43:26
    Temat: Re: Amatorskie PCB i braki wiedzy
    Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    DJ pisze:

    > Spojrzałem na ten tresowany dom...
    > Chcesz oszczędzać ciepło, i marnujesz prąd ;)
    > Czy pomierzyłeś już ile zużywa Ci ten PeCe? Bo jak rozumiem chcesz go
    > 24/7/365?
    > To tak z 40 W to chyba trzeba spokojnie liczyć, albo i więcej. Co
    > rocznie da Ci przynajmniej jakies 350kWh.

    Zużywa 25 do 30W.
    Wychodzi taniej bo:
    Zrezygnowałem z części oświetlenia w swoim pokoju i klatce schodowej
    (teraz zamiast tradycyjnych 2x60W jest kilka czerwonych ledów by po
    porostu przejść a nie zabić sie. PC wykorzystuje tez do innych celów nie
    tylko do tego jednego.
    Ach i Żeby nie było - Za gaz przyszło jak widziałeś dużo. jeśli
    zaoszczędzę na tym chociażby tyle ile warty jest prąd zużyty przez PC to
    warto.

    > Skoro ma być i tak pająk, to rób na płytce uniwerslnej, jak radzili już
    > wcześniej koledzy.
    > Jeśli nie chcesz mocować się z wlutowywaniem złącz, to daj wersje złącz
    > montowane do obudowy, i je przewodami do płytki.

    Se k w tym że wszystkie elementy już mam a wykonanie płytki miało być
    banalnie proste. Dziś ponownie wykonałem próbę - niestety nadal źle sie
    odciska a powinno być tak ze oderwana folia powinna być idealnie gładka
    bez żadnych resztek tonera.

    > I tak zmienisz jeszcze kilka razy koncepcję, więc nie ma sensu tej
    > płytki zamawiać gdziekolwiek.

    koncepcję nieprędko zmienię bo nie bardzo jest co zmieniać :) Nie ma
    całego okablowania strukturalnego wiec wszystko mocno wiszące w
    powietrzu. swoja droga te ULN dobrze dobrane i podłączone? bo mi już 3
    osoby za każdym razem co innego mówiły ;)

    > Idea szczytna, ale realizacja hm... ja bym wywalił PeCe, wywalił
    > windose, zrobił jako embedded linux na czymś bardziej energooszczędnym.

    Bardziej energooszczędnym - 25Wpobierane przez PC to chyba nie jest
    astronomicznie dużo zwłaszcza że jest bezszelestne i na dodatek może
    realizować inne dziwne funkcje. Z linuksami mam jakiś uraz i pisać
    programów pod nie nie umiem.

    > Ale to ja. Ty masz prawo mieć własne zdanie na ten pomysł, dostosowane
    > do swoich umiejętności, możliwości, itd.

    Dostosowywanie do swoich umiejętności :) - jak będą wyższe to wiadomo,
    swoją ścieżką już miałem zapędy żeby zamienić tego pająka w jakich
    zgrzebny uC ale jak zobaczyłem ile to jeszcze kosztów i problemów z tym
    związanych...