  • 11. Data: 2012-07-12 01:55:11
    Temat: Re: Aluminiowe nakretki na wentyle - pomoc i przestroga...
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 10 Jul 2012 20:45:04 +0200 JK <j...@i...pl> napisał:

    >Hint. Rozpuszczony w wodzie "Kret" (ten do
    >czyszczenia rur) rozpuszcza aluminium, a nie
    >rusza mosiądzu.

    Nie wiem czy NaOH szybko rozpuści aluminium. Bardzo szybko i
    skutecznie (gwałtownie wręcz) aluminium rozpuszcza roztwór chlorku
    żelaza (wytrawiacz do płytek). Jakby jakoś zabezpieczyć żeby nie
    kapnęło na inne elementy (stal też nadgryzie) to byłaby dobra opcja.

  • 12. Data: 2012-07-12 09:47:53
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

> [...]
    > żelaza (wytrawiacz do płytek). Jakby jakoś zabezpieczyć żeby nie
    > kapnęło na inne elementy (stal też nadgryzie) to byłaby dobra opcja.

    nawet mam (do tych celow), chyba jeszcze mam z tym ze nie latwo wsadzic taki
    wentyl do hmmm probowki (tez mam), trzeba kolo ustawic no ale jak mus to mus.
    Wentyle w srodku tez moga dostac po dup... i nie bedzie sie ich dalo moze wtedy
    wykrecic i znowu operacja bedzie bez sensu?

  • 13. Data: 2012-07-12 10:08:31
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Papkin"

> [...]
    > ale jak mus to mus. Wentyle w srodku tez moga dostac po dup... i nie
    > bedzie sie ich dalo moze wtedy wykrecic i znowu operacja bedzie bez

    Masz pewność, że ten chlorek nie "nadgryzie" elementów zaworka w
    wentylu?
    Któregoś pięknego dnia taki osłabiony zaworek "wywali" podczas szybkiej
    jazdy i będziesz miał spory kłopot, że o mozliwym w takiej sytuacji
    zniszczeniu opony nie wspomnę.
    Każdy wulkanizator wymieni te wentyle w 10 minut, wliczając w to
    demontaż i montaż opon, wyważanie i samą wymianę wentyli - jak
    znajdziesz jakiegoś, który nie zdziera to koszt całej operacji ok 50 zł
    a wiele korzyści - nowe wentyle (lepiej trzymają ciśnienie) wyważone
    koła (nie drży kierownica) itd, itp.
    Moim zdaniem nie warto się z tym samemu bawić.

    Pozdrówki

  • 14. Data: 2012-07-12 12:29:48
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 12.07.2012 09:47, Papkin wrote:
    > i nie bedzie sie
    > ich dalo moze wtedy wykrecic i znowu operacja bedzie bez sensu?

    Skoro kapturek jest z aluminium, to jest dość miękki. Weź obcęgi boczne
    i przetnij. Alternatywnie można użyć kawałek brzeszczotu, czy nawet
    pilnik - jak natniesz z boku to się da wydłubać śrubokrętem.

    Michoo

  • 15. Data: 2012-07-12 13:20:19
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Papkin <s...@s...net> napisał(a):

> [...]
    > kolo a te cholery ani drgna :-(
    >
    > Nie wiem z czego jest wykonany korpus wentylka ale jakis mosiadz pewnie. Jakis
    > proces chemiczny polaczyl to z aluminium jak klejem...
    >
    > Oponiarz wymieni sam wentyl z korpusem i gumowa nakladka co? Nie wiem jak to
    > jest rozwiazane, trzeba albo wywalic caly element (a nie sam wentyl).
    >
    > Mam jeszcze dremel to moze przeciac wzdluz i rozlupac srubokretem? A moze cos
    > ala WD40 (nie mam na stanie a puszka droga :P). Pomysly?
    >
    > Cholera, przestrzegam chyba ze chinczyk daje w srodku wysciolke teflonowa czy

    Pościskaj kombinerkami kapturek w kilku miejscach. Ścianka jest cienka i się
    trochę zdeformuje. Potem z bagnetu kapnij na każdy po kropli oleju. Następnego
    dnia odkręcisz kombinerkami. Jak nie będzie się chciało dalej odkręcić to tnij
    kapturek tak jak napisałeś. Możesz opukać małym młotkiem. Większy przystawiasz
    do kapturka a małym pukasz.

  • 16. Data: 2012-07-12 17:04:23
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

> [...]
    > się chciało dalej odkręcić to tnij kapturek tak jak napisałeś. Możesz
    > opukać małym młotkiem. Większy przystawiasz do kapturka a małym

    Twardy jak cholera, szczypce ani kombinerki odpadly. To nie puszka coli.

    Jedyne wyjscie dremelek scinam "zatyczke" do polowy, przecinam wzdluz (i tu
    zajechalem lekko felge ale jak nowa i tak nie jest) nakretke az widze gwint
    mosiezny, srubokretem rozginam, puszcza i odkrecam kombinerkami. Poszly
    wszystkie. Wyszlo od gory naciecie T-ksztaltne.

    UWAGA i przestroga dla innych.