-
1. Data: 2014-07-08 13:15:02
Temat: Algorytm przekształceń symbolicznych
Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>
Jak działają takie przekształcenia nawet nie mówiąc o znajdowaniu całek,
a jedynie pochodnych czy też wyjmowaniu zmiennych przed nawias.
Przykład:
Znaleźć równanie prostej w postaci Ax + By + C = 0 przechodzącej przez
dwa punkty: (x0,y0) i (x1,y1)
Wiadomo że równanie ma postać: (y-y0)*(x1-x0) = (x-x0)*(y1-y0)
Algorytm ma przekształcić to na
(y1-y0)x + (x0-x1)y + y0(x1-x0) + x0(y0-y1)
Ciekawy temat, bo nie bardzo wiem, jak to ugryźć algorytmicznie ani
jakich struktur użyć by trzymać zagnieżdżone wzory różnego typu:
wielomiany, trygonometryczne i inne.
Programy matematyczne jak Derive,Maxima,Axiom i inne, co ciekawe używają
Lispa (http://c2.com/cgi/wiki?SmugLispWeenie)
Taki program w Lispie wygląda dla mnie absurdalnie, ale widać Lisp jest
stworzony do takich problemów. Powinien być jednak sposób, aby algorytm
zaimplementować np. w Javie.
-
2. Data: 2014-07-08 13:21:00
Temat: Re: Algorytm przekształceń symbolicznych
Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
On 2014-07-08, Borneq <b...@a...hidden.pl> wrote:
> Jak działają takie przekształcenia nawet nie mówiąc o znajdowaniu całek,
> a jedynie pochodnych czy też wyjmowaniu zmiennych przed nawias.
[...]
> Programy matematyczne jak Derive,Maxima,Axiom i inne, co ciekawe używają
> Lispa (http://c2.com/cgi/wiki?SmugLispWeenie)
> Taki program w Lispie wygląda dla mnie absurdalnie, ale widać Lisp jest
> stworzony do takich problemów. Powinien być jednak sposób, aby algorytm
> zaimplementować np. w Javie.
1. implementujesz Lispa w Javie
2. piszesz program w Lispie
3. ...
4. zysk
--
Secunia non olet.
Stanislaw Klekot
-
3. Data: 2014-07-08 13:37:38
Temat: Re: Algorytm przekształceń symbolicznych
Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>
W dniu 2014-07-08 13:21, Stachu 'Dozzie' K. pisze:
> 1. implementujesz Lispa w Javie
> 2. piszesz program w Lispie
> 3. ...
> 4. zysk
Lisp chyba zaimplementowany jest w Lispie. Ale nie wiem, jak można w tym
pisać, programy są nieczytelne, podobnie jak w assemblerze
-
4. Data: 2014-07-08 13:55:45
Temat: Re: Algorytm przekształceń symbolicznych
Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
On 2014-07-08, Borneq <b...@a...hidden.pl> wrote:
> W dniu 2014-07-08 13:21, Stachu 'Dozzie' K. pisze:
>> 1. implementujesz Lispa w Javie
>> 2. piszesz program w Lispie
>> 3. ...
>> 4. zysk
>
> Lisp chyba zaimplementowany jest w Lispie.
Oczywiście. I chodzi na maszynie, która intepretuje Lispa bezpośrednio.
I generalnie wymaga modelu obliczeń znacznie mocniejszego niż maszyna
rejestrowa, więc pecety się nie nadają do uruchamiania tego kodu.
> Ale nie wiem, jak można w tym
> pisać, programy są nieczytelne, podobnie jak w assemblerze
Nieczytelne dla kogoś, kto nie zna Lispa. To naturalne. Podobnie jak
Java jest nieczytelna dla osób nie znających Javy ani podobnych języków.
--
Secunia non olet.
Stanislaw Klekot
-
5. Data: 2014-07-08 21:49:56
Temat: Re: Algorytm przekszta?ce? symbolicznych
Od: A.L. <a...@a...com>
On Tue, 8 Jul 2014 11:21:00 +0000 (UTC), "Stachu 'Dozzie' K."
<d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> wrote:
>On 2014-07-08, Borneq <b...@a...hidden.pl> wrote:
>> Jak działają takie przekształcenia nawet nie mówiąc o znajdowaniu całek,
>> a jedynie pochodnych czy też wyjmowaniu zmiennych przed nawias.
>[...]
>> Programy matematyczne jak Derive,Maxima,Axiom i inne, co ciekawe używają
>> Lispa (http://c2.com/cgi/wiki?SmugLispWeenie)
>> Taki program w Lispie wygląda dla mnie absurdalnie, ale widać Lisp jest
>> stworzony do takich problemów. Powinien być jednak sposób, aby algorytm
>> zaimplementować np. w Javie.
>
>1. implementujesz Lispa w Javie
>2. piszesz program w Lispie
>3. ...
>4. zysk
Uhum Wkladaj gacie pzrez glowe i drap sie prawa reka w lewe ucho
A.L.
-
6. Data: 2014-07-08 21:57:09
Temat: Re: Algorytm przekszta?ce? symbolicznych
Od: A.L. <a...@a...com>
On Tue, 08 Jul 2014 13:15:02 +0200, Borneq <b...@a...hidden.pl>
wrote:
>Jak działają takie przekształcenia nawet nie mówiąc o znajdowaniu całek,
>a jedynie pochodnych czy też wyjmowaniu zmiennych przed nawias.
>Przykład:
>Znaleźć równanie prostej w postaci Ax + By + C = 0 przechodzącej przez
>dwa punkty: (x0,y0) i (x1,y1)
>Wiadomo że równanie ma postać: (y-y0)*(x1-x0) = (x-x0)*(y1-y0)
>Algorytm ma przekształcić to na
>(y1-y0)x + (x0-x1)y + y0(x1-x0) + x0(y0-y1)
>
>Ciekawy temat, bo nie bardzo wiem, jak to ugryźć algorytmicznie ani
>jakich struktur użyć by trzymać zagnieżdżone wzory różnego typu:
>wielomiany, trygonometryczne i inne.
>Programy matematyczne jak Derive,Maxima,Axiom i inne, co ciekawe używają
>Lispa (http://c2.com/cgi/wiki?SmugLispWeenie)
>Taki program w Lispie wygląda dla mnie absurdalnie, ale widać Lisp jest
>stworzony do takich problemów. Powinien być jednak sposób, aby algorytm
>zaimplementować np. w Javie.
Huwa ac.... A sam nie mozesz riserczu zrobic?
Obliczenai symboliczne mozan zaimplementowac w dowolnym jezyku
Pierwsza proba to ABC Algol - obliczenia symboliczne zrobiono w Algolu
60. materialy dostepne sa na stronach Instytutu matematycznego w
Amsterdamie, z dokladnym opicem co i jak. nalezy wygoglosac "CWI
netherlands", pojsc do publications i zrobnic searcg na ABC Algol
Mozna to robic w C++; opis dokladny jest tutaj:
http://issc.uj.ac.za/symbolic/symbolic.html
z ksiazka w ktorej jest dokladnie napisane co i jak.
Poza tym jest implemenatcja w Pythonie ktora ci bylem podeslalem pare
dni temu, z kodem zrodlowym. Nie wystarczy?
W Javie tez jst:
http://code.google.com/p/symja/
materialow w sieci jest OD GROMA. Trzeba tylko doo..e oderwac od
stolka i poszukac. Najlepiej samemu. Ale po co, jak mozna jeleni
napuscic?..
A.L.
-
7. Data: 2014-07-08 21:57:57
Temat: Re: Algorytm przekszta?ce? symbolicznych
Od: A.L. <a...@a...com>
On Tue, 8 Jul 2014 11:55:45 +0000 (UTC), "Stachu 'Dozzie' K."
<d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> wrote:
>On 2014-07-08, Borneq <b...@a...hidden.pl> wrote:
>> W dniu 2014-07-08 13:21, Stachu 'Dozzie' K. pisze:
>>> 1. implementujesz Lispa w Javie
>>> 2. piszesz program w Lispie
>>> 3. ...
>>> 4. zysk
>>
>> Lisp chyba zaimplementowany jest w Lispie.
>
>Oczywiście. I chodzi na maszynie, która intepretuje Lispa bezpośrednio.
>I generalnie wymaga modelu obliczeń znacznie mocniejszego niż maszyna
>rejestrowa, więc pecety się nie nadają do uruchamiania tego kodu.
Przepraszam, ale piep...ysz
A.L.
-
8. Data: 2014-07-08 22:39:41
Temat: Re: Algorytm przekszta?ce? symbolicznych
Od: A.L. <a...@a...com>
On Tue, 8 Jul 2014 11:55:45 +0000 (UTC), "Stachu 'Dozzie' K."
<d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> wrote:
>On 2014-07-08, Borneq <b...@a...hidden.pl> wrote:
>> W dniu 2014-07-08 13:21, Stachu 'Dozzie' K. pisze:
>>> 1. implementujesz Lispa w Javie
>>> 2. piszesz program w Lispie
>>> 3. ...
>>> 4. zysk
>>
>> Lisp chyba zaimplementowany jest w Lispie.
>
>Oczywiście. I chodzi na maszynie, która intepretuje Lispa bezpośrednio.
>I generalnie wymaga modelu obliczeń znacznie mocniejszego niż maszyna
>rejestrowa, więc pecety się nie nadają do uruchamiania tego kodu.
Lisp nie jest zaimplemenowany w Lispie, chociaz moze.
Tu jest Lisp zaimplementowany w 100 liniach Pythona. Mzona znalezc w
sieci Lisp w roznych innych jezykach
http://norvig.com/lispy.html
Proponuje poczytac komentarze do tekstu pod powtzszym linkiem
A "maszyny interpretujace Lisp" zmarly na uwiad starczy we wczesnych
latach 80. Zostaly wyparte pzrez Pecety
A.L.
-
9. Data: 2014-07-08 23:19:24
Temat: Re: Algorytm przekształceń symbolicznych
Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
On 08/07/2014 12:55, Stachu 'Dozzie' K. wrote:
>>
>> Lisp chyba zaimplementowany jest w Lispie.
>
> Oczywiście. I chodzi na maszynie, która intepretuje Lispa bezpośrednio.
> I generalnie wymaga modelu obliczeń znacznie mocniejszego niż maszyna
> rejestrowa, więc pecety się nie nadają do uruchamiania tego kodu.
Alan Turing dzwonił i kazał oddać swoją maszynę.
-
10. Data: 2014-07-09 09:52:49
Temat: Re: Algorytm przekszta?ce? symbolicznych
Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
On 2014-07-08, A.L <a...@a...com> wrote:
> On Tue, 8 Jul 2014 11:55:45 +0000 (UTC), "Stachu 'Dozzie' K."
><d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> wrote:
>
>>On 2014-07-08, Borneq <b...@a...hidden.pl> wrote:
>>> W dniu 2014-07-08 13:21, Stachu 'Dozzie' K. pisze:
>>>> 1. implementujesz Lispa w Javie
>>>> 2. piszesz program w Lispie
>>>> 3. ...
>>>> 4. zysk
>>>
>>> Lisp chyba zaimplementowany jest w Lispie.
>>
>>Oczywiście. I chodzi na maszynie, która intepretuje Lispa bezpośrednio.
>>I generalnie wymaga modelu obliczeń znacznie mocniejszego niż maszyna
>>rejestrowa, więc pecety się nie nadają do uruchamiania tego kodu.
>
> Przepraszam, ale piep...ysz
http://sjp.pwn.pl/slownik/2561982/
--
Secunia non olet.
Stanislaw Klekot