    From: "Bastion" <b...@m...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Algorytm formatowania tekstu XML
    Date: Thu, 21 Jan 2010 22:40:07 +0100

    Użytkownik "wloochacz" <w...@n...dgbit.spameromnie.pl> napisał w wiadomości
    news:hj7ui8$ck0$1@inews.gazeta.pl...

    > To na cholerę formatowanie XMLa za pomocą T-SQLa?

    To nie jest Transact-SQL tylko Watcom-SQL

    > Bo to jest niby logika, a ta ma być zaszyta w SQL?
    > Jakbym nie patrzył, to formatowanie jest prezentacją, a nie logiką...

    Z tym mozna dyskutowac ale raczej formatowanie XML
    zaliczylbym do logiki biznesowej.

    > Nie rozumiem.
    > Co to znaczy "zapytanie do procedury" - znaczy, co procedura zwraca niesformatowany
    XML? Czy do jej parametru wejściowego wchodzi
    > niesformatowany XML?

    Procedura otrzymuje jako parametr id rekordu i jako wynik zwraca niesformatowany XML

    > Ciekawym strasznie na czym owa "flexybilnosc i konigurawalnosc" polega. Moim
    zdaniem, "flexybilnosc i konigurawalnosc" w przypadku
    > użycia T-SQLa kończy się (i zaczyna) na dwóch założeniach:
    > 1) SQL to język deklaratywny
    > 2) SQL to język skryptowy
    > W mojej osobistej opinii to zdecydowanie za mało, aby zapewnić "flexybilnosc i
    konigurawalnosc" na odpowiednim poziomie.

    Moze uzylem zbyt daleko idacego uproszczenia
    - wyglad formatek
    - reakcja na interakcje z uzytkownikiem (np. klawisze: drukuj, OK, anuluj, dane
    wyswietlane w
    DBComboBox czy DBGried)
    - uprawnienia uzytkownika(wykonywanie raportow i zestawien, zmiany w struktorze bazy)
    - rozmiary formatki i wyglad raportow, ustawienia drukarek
    jest zalezna od danych zaszytych w bazie w przewazajacej czesci te dane
    to skrypty W-SQL ktore sa wykonywane w warstwie biznesowej.
    Czy to jest fleksybilne i konfiguralne?
    Moim zdaniem tak, 95-97% wygladu i zachowania systemy mozna zmienic bez
    przekopilowywania.
    Wystarczy prosta konsola do updatowania ustawien w bazie.

    > To jest sztuczne i złudne!
    > Tu nie ma żadnej logiki, wszystko jest w bazie danych; ciekawym czy walidację
    danych na formularzach tez robicie za pomocą SQLa?

    Walidacja nie jest robiona w W-SQL-u ale powiem szczerze, ze myslalem czy
    nie da sie tego zrobic:)

    warunkiem że Twoja baza danych już nie posiada

    Nie posiada i wlasnie szukam prostego gotowca, zeby przepisac go na W-SQL-a:)

    > Zdefiniuj - "logika biznesowa".

    To jest moja definicja, tak na szybko, z glowy:
    - logika biznesowa decyduje o tym jak program ma dzialac a nie jak wygladac,
    przyczym formatowanie XMLa uwazam za element warstwy logicznej poniewaz
    ta funkcjonalnosc ma sluzyc wdrozeniowca/programista a nie ostatecznemu userowi.

    > OK, a powiedz w jaki sposób odwołujecie się do tej bazy?
    > Wołacie bezpośrednio obiekty bazy za pomocą SQLa (select from; exec proc, etc.),
    czy macie jakiś ładniutki wrapper na tę bazę?

    Dosc skomplikowany wrapper wywolywany z parametrami:
    - wykonaj nastepujece zadania zanim wywolasz funkcje glowna ....(sprawdz bledy, potem
    dzialaj wedlug ostatniego parametru)
    - wykonaj funkcje glowna....(sprawdz bledy, potem dzialaj wedlug ostatniego
    parametru)
    - pozamiataj po wywolaniu funkcji glownej....(sprawdz bledy, potem dzialaj wedlug
    ostatniego parametru)
    - wykonaj akcje przewidziana do obslugi bledow (jezeli cos sie wysypie wyswietl
    komunikat, z numerem akcji i popros
    uzytkownika zeby skontaktowal sie z administratoram)

    1) System ma ponad 10 lat
    2) Osobiscie pracuje nad nim od 5 lat
    3) Poczatkowo wydawalo mi sie, ze system jest absurdalnie skomplikowany
    i jest to akademicki przyklad przerostu formy nad trescia.
    4) Po 5- latach stwierdzam, ze system jest totalnie flexybilny i konfigorowalny.
    Nowym klientom wystarczy wystawic baze w podstawowej postaci i binarki
    a nastepnie dowolnie skonfigorowac na ich potrzeby- paroma skryptami W-SQL.