  • Data: 2010-08-21 07:52:57
    Temat: Re: Algorytm do rozstrzygania problemu stopu dowolnej MT
    Od: "Marcin 'Qrczak' Kowalczyk" <q...@k...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Aug 20, 9:50 pm, Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> wrote:

    > Myślę że nie trzeba zawartości całej taśmy. Wystarczą dwie
    > wartość z taśmy: z komórki na której jest głowica przed i
    > po wykonaniu instrukcji.

    W takim razie nie rozumiem, w jaki sposób chcesz rozstrzygać, że
    maszyna się zapętliła.

    > Jeśli pojawią się obok siebie dwie identyczne permutacje szóstek
    > oznacza to że maszyna się zapętliła.

    Nie jestem pewien, co masz na myśli przez "permutacje szóstek". W
    każdym razie nie oznacza, bo jeśli zawartość taśmy się zmieniła, to
    następnym razem maszyna może zrobić coś innego.

    > [...] Te 11 komórek to
    > komórki
    > względne. Ilość możliwych szóstek w instrukcjach wykonanych na
    > komórkach
    > względnych jest skończona i w trakcie rozszerzania się maszyny na
    > coraz
    > większy zakres musi dojść do ich powtórzenia. Jeśli dojdzie do
    > powtórzenia
    > to znaczy że maszyna wpisując okresowe dane w kolejne komórki będzie
    > nieskończoność rozszerzała swój zakres, czyli nigdy się nie zatrzyma.

    Ale po kolejnym rozszerzeniu zakresu maszyna może odwiedzić 12
    komórek, a po następnym 13. Jeśli przez 1000000 iteracji zakres
    komórek odwiedzanych przez maszynę na razie się rozszerza, to skąd
    wiesz, czy będzie się rozszerzał w nieskończoność, czy też maszyna
    kiedyś wpadnie w cykl albo się zatrzyma?