  • Data: 2013-06-16 14:15:47
    Temat: Re: Ależ ... kto winien ?
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Walkowicek" <l...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:kpk54e$14h$1@node1.news.atman.pl...

    > Najpierw przeczytaj sobie art. 14. Wtedy zrozumiesz, że przechodzień
    > naruszył go przynajmniej dwukrotnie.
    > Kierowca ustępował pierwszeństwa i jednocześnie jechał, ale bardzo
    > wolno.

    > Jednoznacznie to tam widać, że pojazd cały czas jedzie
    > i nie ma zamiaru ustąpić temu co włazi pod koła.

    I gdyby tak sobie jechał to nie doszłoby do tego wypadku.
    Problem polegał na tym, że kierowca przyspieszył nie upewniwszy się czy
    aby na przejściu nie ma pieszych.

    > Nie ma przepisu dającego prawo ufać. Wręcz przeciwnie przepis nakazuje
    > nie ufać w pewnych sytuacjach. Taka sytuacja tutaj zaistniała, bo
    > pojazd
    > cały czas jechał, a pieszy wszedł przed pojazd z miejsca niewidocznego
    > dla kierowcy.

    Znów podpierasz się swoimi bzdurnymi teoriami. Przestań dorabiać
    ideologię.
    Wręcz przeciwnie, Art.4 "mówi", że każdy uczestnik ruchu ma prawo ufać
    chyba, że okoliczności mogą świadczyć o odmiennym zachowaniu. Tu nie
    było takich okoliczności, a kierowca ciężarówki wyraźnie ustępował
    pierwsześńtwa pieszym.

    > To sobie obejrzyj film tyle razy ile potrzebujesz i zobaczysz że
    > pieszy wszedł bezpośrednio przed jadący pojazd i spoza pojazdu
    > ograniczającego widoczność drogi. Nawet nie wolno mu było wejść
    > na przejście dla pieszych w tej sytuacji.

    Nie wszedł spoza pojazdu.
    Przewz cały czas znajdował się tuż przed pojazdem.
    To, że tego nie dostrzegasz, świadczy tylko i wyłącznie o Twoich
    problemach z uchwyceniem perspektywy.
    Poza tym w Art.14 pkt.1 chodzi o coś innego niż Ci się wydaje i nie ma
    nioc wspólnego z tym przypadkiem.

    > Nie rozumiesz art.14. Dziwne, bo tam jasno i precyzyjnie jest
    > napisane co nie wolno pieszemu. Widocznie ten pieszy rozumował
    > tak samo jak ty.

    Powtarzam Ci po raz kolejny, że w tym przypadku Art.14

    > Nie rozumiesz Prawa o Ruchu Drogowym, chociaż w tym miejscu
    > to prawo jest całkowicie jasne. Precyzyjnie nakłada obowiązki
    > na kierowcę i pieszego i obydwaj tego nie przestrzegali.

    > Art. 14 to jest ZAKAZ. Zakaz jest zakazem i nie ma co kombinować jak
    > koń pod
    > górę.

    No i cały czas tłumaczę Ci, że za naruszenie Art.14 ten pieszy powinien
    zostać ukarany mandatem.
    Winnym wypadku jest natomiast kierowca ciężarówki.

    > Prawo zabrania wchodzenia na przejście dla pieszych bezpośrednio
    > przed jadący pojazd i spoza pojazdu ograniczającego widoczność drogi;
    > oraz zabrania przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej
    > widoczności drogi.
    > Dotyczy to jezdni, czyli dotyczy także przejścia dla pieszych. JEST
    > ZAKAZ.

    Tylko Ty nie rozumiesz co oznacza wychodzenie "spoza pojazdu lub innej
    przeszkody ograniczającej widoczność drogi".
    W tym przypadku pieszy nikomu nie wyszedł spoza pojazdu lub innej
    przeszkody ograniczającej widoczność drogi.
    Nie pij więcej przed pisaniem na pms, bo piszesz głupoty.