-
X-Received: by 10.182.81.202 with SMTP id c10mr300827oby.35.1440432086739; Mon, 24
Aug 2015 09:01:26 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.182.81.202 with SMTP id c10mr300827oby.35.1440432086739; Mon, 24
Aug 2015 09:01:26 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
rc2no1558igc.0!news-out.google.com!f6ni4038igi.0!nntp.google.com!rc2no1552igc.0
!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Mon, 24 Aug 2015 09:01:26 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <55db32d9$0$4765$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=212.39.34.44;
posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
NNTP-Posting-Host: 212.39.34.44
References: <e...@g...com>
<mr70uu$p0m$1@node1.news.atman.pl>
<2...@g...com>
<mr7bqo$5fu$1@node2.news.atman.pl>
<1...@g...com>
<55d813ae$0$8387$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<55dadc7d$0$4780$65785112@news.neostrada.pl>
<5...@g...com>
<55daeba3$0$4780$65785112@news.neostrada.pl>
<7...@g...com>
<55db006c$0$4783$65785112@news.neostrada.pl>
<2...@g...com>
<55db1de3$0$27508$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
<55db32d9$0$4765$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <9...@g...com>
Subject: Re: Akumulatory 18650
From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
Injection-Date: Mon, 24 Aug 2015 16:01:26 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:34971
[ ukryj nagłówki ]W dniu poniedziałek, 24 sierpnia 2015 17:06:03 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
> W dniu poniedziałek, 24 sierpnia 2015 15:37:01 UTC+2 użytkownik J.F.
> napisał:
> >> A my tu o bateriii Li-ion. Skomplikowany produkt, nie calkiem
> >> znany, a
> >> konstruktor moze napisac "ma sie nie zapalac", albo "zapalanie
> >> zgodne
> >> z norma ....".
>
> >Konstruktor ma napisać specyfikację. Co to ma być, jak sprawdzić czy
> >jest dobre.
> >Jeśli trzeba, to ma wymyślić program badań, żeby dany
> >materiał/komponent zakwalifikować.
>
> Moze w elektrowniach atomowych jest tak prosto jak piszesz.
>
> A tu widzisz - baterie sie zapalaja i nikt nie wie dlaczego. Straty
> ida w miliardy, a oni nie potrafia naprawic - wiec widac naprawa nie
> jest taka prosta jak sie wydaje.
>
> To co ma konstruktor napisac w specyfikacji - bateria ma wytrzymac
> 1000 ladowan pradem 5A przez 20 lat w zakresie warunkow pracy w
> samolocie - powiedzmy od -10 do +50C, zakladajac ze to w czesci
> klimatyzowanej ?
>
> Pewnie tak nawet ktos napisal, i moze nawet ustawil program badan pod
> to.
> I program badan przechodzi, a skutki widac.
Nie wierzę że każdy zrobił wszystko co do niego należało, a wyszło źle. Zawsze
przyczyna jest w czyimś zaniechaniu, błędzie, lub umyślnym działaniu. Choćby w złej
organizacji procesu, bo ktoś nie wiedział tego co miał wiedzieć.
>
> >> No tak, ale ja lit produje. A tu mi sie kreca ludzie BASF, Dow i
> >> kto
> >> tam jeszcze chemikalia robi, dalej z Yuasa, Panasonic, SAFT czy
> >> Varty,
> >> potem z Boeinga i Airbusa, ale przeciez tez z Della, Samsunga,
> >> Nokii,
> >> Lenovo, itp. A to nie koniec, bo potem powinni z PZU, Allianz, itp,
> >> oraz z zainteresowanych bankow i biur maklerskich ... to ile tych
> >> kontrolerow bedzie?
> >> Wiem, zabronie czajnikow, postawie automat do kawy, na monety,
> >> pracownikom dam dodatek kawowy ... wiecej zarobie na kawie niz na
> >> tym
> >> licie :-)
>
> >Jak klient bogaty, to wkładasz te wszystkie koszty w jego cenę. Tak
> >juz jest, że te wszystkie procedury kosztuja kupę szmalu.
>
> Ale kontrole od odbiorcy to jak rozumiem na koszt odbiorcy ?
> To moga sobie kontrolowac, na jednego inzyniera wiecej mnie stac :-)
No wiadomo że działalnośc charytatywna to nie ten adres.
>
> >Potem polska autostrada wychodzi kilka razy drożej niż jakaś inna, a
> >wygląda tak samo. Jak tak miało być, to tak wyszło :-)
>
> Kilka to nie, ale drozej.
> Tylko nie bardzo rozumiem, czego to ma dowodzic - ze u nas wiecej
> kontroli ?
> Czy ze mniej ?
Że procedury pisał ktoś komu nie zależalo na oszczędzaniu pieniędzy. Sobie z gardła
nie wyrywał.
>
> >> >W większych projektach typu budowa statku w stoczni albo obiektu
> >> >przemysłowego, wysyła się kilku ludzi,
> >> >którzy siedzą tam na zmiany 24/7 i patrzą ludziom na ręce,
> >> >zaglądaja
> >> >w papiery itd. To jest normalne.
> >> Ale to troche co innego. Normalne - ale juz do dostawcy wykonawcy
> >> nie
> >> jezdzisz ...
>
> >Nie, ale chcę widzieć jego listę zakwalifikowanych dostawców,
> >procedurę kwalifikacji dostawcy, zapisy z jego audytów, zapisy z
> >rozstrzygania niezgodności, raporty z kontroli >jakości podpisane
> >przez kontrolerów, karty obiegowe komponentów itd. Bardzo łatwo jest
> >wykryć w tych papierach lipę, naprawdę nie trzeba się wysilać. Tylko
> >trzeba nie być >infantylną tipsiarą z telezakupów.
>
> Akurat znam takiego jednego, co gdzies nizej produkuje.
> Audyt to przezycie, ale na szczescie to tylko raz na rok, a potem
> hulaj dusza :-)
No, powodzenia.
>
> >> >Ja jestem konstruktorem, więc mam to gdzieś, ale jak nie było kogo
> >> >wysłać to
> >> >i mnie czasami z łapanki wysyłano na takie audyty do dostawców.
> >> >Latasz
> >> >i patrzysz co kto robi źle, a wieczorem piszesz raport, niech ktoś
> >> >tam czyta
> >> >i się martwi co z tym robić. Taka praca.
> >
> >> I potem wracasz, dostawca pisze raport, jak to poprawiono procedure
> >> ... i robi dalej po staremu :-)
>
> >Potem coś wybuchnie, narobi sodomy, ludzi pozabija, a prokurator
> >spyta co zrobiłem żeby temu zapobiec. Proszę bardzo: wszystko co było
> >możliwe, tu są papiery.
>
> Oczywiscie. Ale mu tu o bardziej przyziemnych sprawach - co zrobilem,
> zeby baterie sie nie zapalaly i firma nie poniosla straty ?
> Wszystko co mozliwe. Tu sa papiery.
> A one dalej sie zapalaja.
>
> No chyba, ze wersja inna - co zrobilem ? Nie kupilem Boeinga.
> Ale to Airbus spadl :-)
Zawsze można liczyć na szczęście. Niektórym sie udaje nawet.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.08.15 18:56 J.F.
- 24.08.15 20:11 Konrad Anikiel
- 24.08.15 22:14 J.F.
- 25.08.15 00:12 yabba
- 25.08.15 00:33 J.F.
- 25.08.15 01:10 J.F.
- 25.08.15 01:29 yabba
- 25.08.15 09:19 Konrad Anikiel
- 25.08.15 10:05 J.F.
- 25.08.15 10:18 J.F.
- 25.08.15 11:16 yabba
- 25.08.15 11:14 Konrad Anikiel
- 25.08.15 12:10 J.F.
- 25.08.15 13:10 masti
- 25.08.15 17:02 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=