-
X-Received: by 2002:a05:6214:c8a:: with SMTP id r10mr21840092qvr.13.1613510229567;
Tue, 16 Feb 2021 13:17:09 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a05:6214:c8a:: with SMTP id r10mr21840092qvr.13.1613510229567;
Tue, 16 Feb 2021 13:17:09 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!news-out.google.com!nntp.g
oogle.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Tue, 16 Feb 2021 13:17:09 -0800 (PST)
In-Reply-To: <602a65bb$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=24.77.110.106;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 24.77.110.106
References: <0...@g...com>
<602a65bb$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <4...@g...com>
Subject: Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
From: - <s...@g...com>
Injection-Date: Tue, 16 Feb 2021 21:17:09 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:761903
[ ukryj nagłówki ]poniedziałek, 15 lutego 2021 o 06:14:52 UTC-6 J.F. napisał(a):
> Użytkownik "-" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:0...@g...com.
..
> >Szukam informacji jak wyglada napiecie na klemach akumulatora w
> >zaleznosci od temperatury i stopnia naladowania.
>
> >Przy czym o ile rozumiem ze stopien naladowania i stopien zuzycia
> >moga byc trudne do odroznienia o tyle napiecie jest napiecie i jakas
> >tam relacja miedzy temperatura a napieciem jest.
>
> IMO - kiepska ta zaleznosc, wiec malo mowi.
>
> >Otoz chcialem sie dowiedziec jak rozpoznac konczacy sie akumulator.
>
> Dwa testy sa dosc istotne:
> -pomiar pradu rozruchowego, niestety wymaga specjalnego mienika,
> -pomiar pojemosci ... a ze rozladowanie szkodzi akumulatorowi, to
> lepiej tego nie robic.
> sa metody szacunkowe - szybkie, ale znow - specjalny miernik.
>
> Przy czym ... mialem kiedys akumulator ~50Ah, ktoremu po latach
> zostaly 4.
>
> I ciagle pieknie zapalal, o ile zrobil to za pierwszym razem.
> No i nie mozna bylo zapomniec swiatel zgasic.
>
> >O ile wiadome jest ze w stanie spoczynku naladowany ma te 12.0-12.7V
> >o tyle zawsze ta informacja jest podawana dla 20stopni Celsjusza a ja
> >bym chcial wiedziec czy jak aku ma 11.2V przy -20 to czy mozna z tego
> >cokolwiek wywnioskowac majac do kompletu wyniki gestosciomierza.
>
>
> >Aktualnie swoj aku wymienilem i bazowalem na fakcie ze po naladowaniu
> >do pelna (przy tych -20C) i odczekaniu 3 dni auto nie odpalilo mimo
> >grzanego bloku silnika.
>
> Ale krecil rozrusznikiem zdrowo, slabo, czy wcale nie ?
> Bo "nie odpalil" ma rozne oblicza.
>
Za pierwszym razem zakrecil troche slabo. Potem juz coraz gorzej. Ale ze trzy razy
udalo sie pokrecic tak ze krecil tym ugrzanym silnikiem.
Wiec moze wewnetrzne rozgrzewanie wiele mu nie pomoglo?
> >A zachowanie mial dosyc przewidywalne. Jak silnik zagrzany to po
> >naladowaniu prostwnikiem odpalal bez problemu (nawet 5-6 razy pod
> >rzad w okresie 1 minuty) Ale napiecie mial na poziomie 11V (niestety
> >nie wiem do ilu opadalo przy kreceniu.)
>
> 11V zaraz po naladowaniu i na cieplo? Zwarta cela i aku na zlom.
>
Nie, te 11.3V (czy okolice) to bylo napiecie statyczne. Po odstaniu paru godzin z
minimalnym pradem pobieranym (jakas elektronika, swiatelko w kabinie itp...)
Ale do -25C odpalal bez kombinowania :) Jeszcze tydzien temu :)
> >Nowy aku po naladowaniu mial 12.7V a po odstaniu pol nocy ma jakies
> >11.7V - przy -30C :)
>
> -30 to chyba nie widzialem.
>
> Ale normalne niestety jest, ze nawet w pokojowej temperaturze aku
> odlaczony od prostownika ma blizej 14V, ktore szybko spada do 13V, a
> potem juz powoli ... ale jednak spada.
>
> Jak dodatkowo jest jeszcze jakis drobny pobor pradu, to spada szybciej
> i nizej ..
>
>
Tak, mialem wtedy wpiety OBD elm. na te dwa dni. Ale to zezarlo by niewiele, moze
2Ah?
Następne wpisy z tego wątku
- 16.02.21 22:19 -
- 16.02.21 22:22 -
- 16.02.21 22:30 -
- 16.02.21 22:43 LordBluzg(R)
- 17.02.21 06:31 -
- 17.02.21 10:48 Piotr Gałka
- 17.02.21 10:57 LordBluzg(R)
- 17.02.21 11:11 Piotr Gałka
- 17.02.21 11:12 collie
- 17.02.21 11:16 LordBluzg(R)
- 17.02.21 11:24 Piotr Gałka
- 17.02.21 11:36 collie
- 17.02.21 11:49 collie
- 17.02.21 11:52 LordBluzg(R)
- 17.02.21 11:54 LordBluzg(R)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
Najnowsze wątki
- 2025-01-16 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-16 Środa Wielkopolska => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-16 Poznań => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-16 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-16 Re: Bodnatura BARDZO tanio wyceniła Owsiaka. HAŃBA!
- 2025-01-16 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-15 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-15 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-15 CYA: Minister Finansów odbija piłeczkę do PKW :-) [obiektywny brak możliwości wykonania wewnętrznie sprzecznej uchwały]
- 2025-01-15 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-15 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-15 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-15 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst