  • 11. Data: 2022-12-10 20:58:37
    Temat: Re: Akumulator samochodowy
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:6394c5a2$0$458$65785112@news.neostrada.pl>
    user złomowisko pisze tak:

    > ponawiam pytanie też na poważnie czy jakikolwiek
    > akumulator samochodowy można eksploatować w domu?

    Teoretycznie pewnie nie można bo jak "nie zapewniłeś wentylacji
    uniemożliwiającej wzrost stężenia wodoru powyżej 1%" to jeśli dojdzie
    do eksplozji i zrobisz z bloku domek lalek to idzie się do więzienia.
    No i opary kwasu siarkowe a płuca.

    Ale jak masz osobny dom i zrobisz w piwnicy albo na strychu wietrzone
    stanowisko to kto bogatemu zabroni.

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 12. Data: 2022-12-10 21:08:59
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Tak niezupełnie. Bezobsługowe prawie nie gazują i są tańsze ale mają
    > mniejszą żywotność i nie są przystosowane do pracy w buforze lecz w
    > cyklach. Żelowe (zależy jakie) są całkowicie szczelne i nie gazują w
    > ogóle. Inna sprawa to ilość cykli i praca w buforze. U Ciebie jest praca
    > w buforze i nadają się żelowe (w oryginale też jest żelowy).a czy mógłbyś napisać
    jakie ma być konkretnie zastosowanie? Bo takie
    akumulatory to jednak trochę kasy jest. W sensie - koszt ogólny i
    różnice w cenie w zależności od technologii. może dałoby się coś
    pokombinować z elektroniką, aby osiągnąć cel tańszym akumulatorem (który
    i tak się zużyje po 3 latach)

    ToMasz

  • 13. Data: 2022-12-10 21:30:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 10 grudnia 2022 o 20:57:51 UTC+1 PiteR napisał(a):
> [...]
    > --
    > Piter
    >
    > poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    Można ładować żeby nie gazowal. Ale wtedy bedzie miał połowę pojemności. I z tej
    połowy najlepiej nie pociągnąc za dużego prądu bo im większy prąd tym w ołowiowych
    szybciej pojemność się im konczy.

  • 14. Data: 2022-12-10 21:34:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 10 grudnia 2022 o 21:09:00 UTC+1 ToMasz napisał(a):

> [...]
    > różnice w cenie w zależności od technologii. może dałoby się coś
    > pokombinować z elektroniką, aby osiągnąć cel tańszym akumulatorem (który

    To może lepiej kupić trzy razy droższy w zakupie ale mający 5 razy większa żywotność
    i o klasę lepsze parametry ladowanie-rozladowanie.

  • 15. Data: 2022-12-10 21:46:28
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > To może lepiej kupić trzy razy droższy w zakupie ale mający 5 razy większa
    żywotność i o klasę lepsze parametry ladowanie-rozladowanie.

    Skoro 120Ah (bezobsługowy) kosztuje 350zł to za 1000 nie kupisz znacznie
    lepszego. Bezobsługowy w domu, może pociągnąć 3-4 lata i spokojnie
    kupisz drugi, czyli masz 6-8 lat w dwóch akumulatorach. Wychodzi taniej.

    https://allegro.pl/oferta/akumulator-kozak-ko1200-12
    0ah-950a-sae-120ah-5500738809

    Kupno drogiego akumulatora jak wykazałem nie opłaca się w tym przypadku
    a jeszcze zależy jak trafisz. Drogi akumulator może się skończyć po 6
    latach i masz podwójnie w plecy.

    Inna sprawa, to w ciągu 6 lat może się sporo zmienić i nie będzie to
    potrzebne.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 16. Data: 2022-12-10 22:28:06
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Dec 2022 21:46:28 +0100, LordBluzg®🇵🇱 napisał(a):

> [...]
    > latach i masz podwĂłjnie w plecy.
    >
    > Inna sprawa, to w ciągu 6 lat może się sporo zmienić i nie będzie to

    Do UPS-ów dla dobrych klientów kupowałem akumulatory Long-Life.
    Teraz widzę, że trochę posucha w temacie. Ale na szybko znalazłem:

    https://www.cyberteam.pl/produkt/2727_akumulator-mwl
    -45ah12v-mw-power-long-life

    https://ups-zasilacze.pl/strona-glowna/134-akumulato
    r-ltl12-45-12v-45ah.html

    Chyba bardziej się opłaca, niż zwykłe 3-letnie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2022-12-10 22:38:23
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 9 Dec 2022 15:55:17 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

> [...]
    ht/oldtimer

    > Zażyj to
    > https://i.pinimg.com/originals/31/4a/ca/314aca9b7dd0
    ef2e79b254fbc6016746.jpg
    > Ze strony jaka dałes.
    > W obudowie wiernej oryginałowi, z najnowszymi technicznymi rozwiązaniami
    wewnętrznymi.
    > Jak chcesz to poszukam linka jak w jakiś Indiach czy innym Pakistanie robią
    akumulatory. Wszystko ręcznie od rozcięcia obudowy starego akumulatora, poprzez
    odlewanie płytek do zaklejenia lutownica na koniec.

    Sorki, dałem link z moich notatek, nie zglądałem.

    Kilka lat temu chwalili się, że robią akumulatory tradycyjnie, z normalnych
    walcowanych blach, a nie jakieś nacinane-rozciągane czy inne ołowiane
    gąbki.
    Widocznie poszli na łatwiznę.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2022-12-10 22:45:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 10 grudnia 2022 o 22:28:10 UTC+1 Adam napisał(a):

> [...]
    >
    > https://ups-zasilacze.pl/strona-glowna/134-akumulato
    r-ltl12-45-12v-45ah.html

    > Chyba bardziej się opłaca, niż zwykłe 3-letnie.

    15-20 Ah za 570 złotych to bardzo drogo przy żywotności 1100 razy. Albo 45 Ah ale
    tylko 250 razy. Ale kto bogatemu zabroni?

  • 19. Data: 2022-12-10 22:47:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 10 grudnia 2022 o 22:38:27 UTC+1 Adam napisał(a):

> [...]
    >
    > Kilka lat temu chwalili się, że robią akumulatory tradycyjnie, z normalnych
    > walcowanych blach, a nie jakieś nacinane-rozciągane czy inne ołowiane

    Daj linka do tych chwaleń albo zażyj lekarstwo jakie już polecalem

  • 20. Data: 2022-12-11 11:04:22
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.12.2022 o 22:28, Adam pisze:
    [...]
> [...]
    >
    > https://ups-zasilacze.pl/strona-glowna/134-akumulato
    r-ltl12-45-12v-45ah.html

    > Chyba bardziej się opłaca, niż zwykłe 3-letnie.

    Napiszę, że nie wiem bo dwa lata temu wymieniałem akumulatory w UPSach
    (10szt) na takie co niby 12 lat maja działać.
    https://sklep.delta.poznan.pl/akumulator-12v7-2ah-mw
    l_l1_p8793.html

    Po 2 latach to trudno ocenić :) Po 5 latach dopiero mogę coś napisać.
    Ale...ostatnio dostałem akumulator żelowy 90Ah z 2005r z demobilu UPSa
    od BTSa i działa dobrze, pomimo że był wymieniony po 10 latach (2015),
    później był przez 3 lata używany w łodzi (2018) a ostatnie 5 lat stał w
    garażu, nieużywany i działa lepiej niż 2 letni kwasowiec/samochodowy
    (używam go teraz w PV na działce). Nie mierzyłem jego pojemności ale
    różnica jest taka, że kwasowiec 100Ah "siada" po 2 dniach, obciążony 1A
    (48Ah) a ten (90Ah) trzyma prawie 4 dni (80Ah) i ma lepszą
    charakterystykę, bo do samego końca trzyma napięcie <12V potem ma spadek
    radykalny. Kwasowiec zdycha powoli, tzn napięcie schodzi bardziej liniowo.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>