eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAkumlator w samochodzieRe: Akumlator w samochodzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!xlned.com!feeder3.xlned.com!news.astraweb.c
    om!border5.a.newsrouter.astraweb.com!proxad.net!feeder2-2.proxad.net!nx02.iad01
    .newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sat, 04 Jan 2014 11:17:11 +0100
    From: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:12.0) Gecko/20120428 Thunderbird/12.0.1
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Akumlator w samochodzie
    References: <5...@g...com>
    In-Reply-To: <5...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: avast! (VPS 140103-0, 2014-01-03), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 45
    Message-ID: <52c7df9f$0$2143$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: ratnet.pl
    X-Trace: 1388830629 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2143 83.238.170.2:56551
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2517402
    [ ukryj nagłówki ]

    Przyczyn może być więcej.
    Podjedź do autoelektryka, niech sprawdzi ładowanie. To jest "moment",
    odpowiedni przyrząd często mają też sklepikarze sprzedający akumulatory.
    Zaciski akumulatora - czy są czyste i natłuszczone. Jeśli masz
    woltomierz (byle-miernik uniwersalny), to możesz zmierzyć, czy przy
    pracującym silniku jest jakieś napięcie (choćby ułamki wolta) między
    samym wyprowadzeniem akumulatora (ten gruby "sztyft"), a zaciśniętą na
    nim klemą. Powinno być zero.
    Plus to, co pisali inni.
    Ew. zareklamować akumulator. Powinni go naładować i sprawdzić, czy po
    naładowaniu daje pełny prąd i czy jako-tako trzyma pojemność.
    Jeśli wszystko jest OK, a auto stoi w garażu, to możesz (wskazane jest)
    doładowywać. Jeśli stale, to byle-jakim zasilaczem 14V, choćby
    najsłabszym do ładowania czegoś-tam, o ile nie obawiasz się pożaru.
    Wystarczy kilkaset mA. Wskazane jest wyprowadzić sobie w aucie
    odpowiednie gniazdko, bo "zapalniczka" jest zazwyczaj odłączana przy
    wyjętym kluczyku. Nieźle też spisuje się zasilacz do laptopa na 14V.
    Daje 2.5 a i czasem 3A i na lekko-zdechłym aku wystarczy poładować
    kwadrans, żeby odpalić.

    Te 50km/tydz może być za mało, jeśli oznacza codziennie 2x 4km z
    wystudzeniem auta w międzyczasie, a auto lubi sobie podjarać prądu.

    W dniu 2014-01-04 10:12, s...@g...com pisze:
    > W wakacje po pięciu latach kupiłem kolejny NOWY akumulator.
    > Nie najtańszy nie najdroższy - parametry zgodne z poprzednim.
    > Akurat się złożyło że przez ostatni kilka miesiący jak zrobię 50 km na tydzień do
    tego po mieście to jest dużo.
    > I auto nie zapaliło dzisiaj.
    > Kontrolki się zaświeciły i zgasły jak chciałem zapalić.
    > Silnik 1.4 benzyna.
    > A zimy jeszcze nie ma.
    > A ponieważ w najbliższym czasie zapowiada się że będę pokonywał takie dystanse.
    > Co robić?
    > Kupić nowy akumulator (na co wzrócić uwagę)?
    > Kupić ładowarkę do akumulatora?
    > Inne propozycje? (zawsze zostają mi nogi tylko że muszę jeździć do przedszkola-
    zima)
    > btw
    > tryb jazdy odbił sie też na spalaniu
    > Jak zrobiło się zimno to na baku zrobiłem 400 km. Podczas gdy najlepszy wynik jaki
    miałem to pond 600 km



    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: