  • Data: 2023-02-16 12:16:10
    Temat: Re: Akcelerometr, inklinometr...
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-02-16 o 11:28, J.F pisze:

    > No i to grzech tak opisac, czy nie chcesz pomyslu ujawniac przed
    > opatentowaniem? :-)

    Jest już coś takiego, ale nie działa tak jak i u mnie. Ale tam z innych
    powodów.
    https://www.kickstarter.com/projects/xdrill/xdrill-t
    he-drill-reimagined

    > A na innej sie nie uda.
    >
    > W czujniku są jeszcze zyroskopy, mozesz wyswietlic wyniki z nich,
    > mozesz sie nawet pobawic w calkowanie i kompensacje.

    Biblioteka, której używam oblicza kąt X, Y, Z na podstawia
    akcelerometrów i żyroskopu.
    Na dole wkleiłem jakie dane może zwrócić biblioteka.

    > Cel - sprawdzic na nieruchomym urządzeniu, czy odczyty są stabilne.
    > Potem czy przymocowane do wibrującej wiertarki są stabilne.
    >
    > Jak będą ... to mozna sie pokusic o przeliczanie orientacji w
    > przestrzeni. A nie jest to taka trywialna sprawa.
    > A dodatkowo Ziemia sie obraca o 1 stopien co 4 minuty.
    >
    > Tak, że wydaje mi sie, ze nalezy zrobic statyw, ktory przylozysz do
    > powierzchni :-)
    >
    > Jest jeszcze metoda optyczna.

    Tak, zrobiliśmy coś takiego, że laser świeci na powierzchnię przez
    przejrzysty ekran z tworzywa. Odbicie wracając na ekranie daje nam drugą
    kropkę, którą trzeba zgrać z pierwszą. Minus taki, że na powierzchni
    trzeba mocować coś odbijające promień. No i mało elektroniczne to
    rozwiązanie.

> [...]
    > W takim ukladzie teoretycznie przesunięcie promienia nie zmienia jego
    > miejsca na ekranie, natomiast skrzywienie sie objawi.
    >
    > Ale mysle, ze statyw znacznie lepszy :-)
    >
    > Optycznych metod jest wiecej - niedawno pisalem o ustawieniu
    > zbieznosci w samochodzie - jakos cholery mierzą kąty do ułamków
    > stopnia za pomocą 2 kamer ...
    >
    > Nawiasem mówiąc - chcialem ostatnio polączyc dwa blaty, i myslę sobie
    > - nawierce w bokach dwie dziury pod sruby/pręty/kołki.

    > Zdecydowanie trzeba do tego przyrząd/statyw zrobic.
    >
    > Albo miec dobrze wyposażony warsztat, a nie w rękach ...

    Jeżeli piszesz o blatach kuchennych, to kołków się nie daje. Tylko klej
    poliuretanowy i skręcasz w gniazdach od lewej strony.

    > A ustrojstwo o którym wspominalem, przykladalo sie do jednej osi,
    > np silnika, a nastepnie przenosilo do drugiej osi, i ono pokazywało
    > odchyłkę kątową.
    > Bo jak sie np w elektrowni ustawia np turbinę i generator,
    > to przydaloby się, aby osie byly współosiowe ....

    // uncomment "OUTPUT_READABLE_QUATERNION" if you want to see the actual
    // quaternion components in a [w, x, y, z] format (not best for parsing
    // on a remote host such as Processing or something though)
    //#define OUTPUT_READABLE_QUATERNION

    // uncomment "OUTPUT_READABLE_EULER" if you want to see Euler angles
    // (in degrees) calculated from the quaternions coming from the FIFO.
    // Note that Euler angles suffer from gimbal lock (for more info, see
    // http://en.wikipedia.org/wiki/Gimbal_lock)
    //#define OUTPUT_READABLE_EULER

    // uncomment "OUTPUT_READABLE_YAWPITCHROLL" if you want to see the yaw/
    // pitch/roll angles (in degrees) calculated from the quaternions coming
    // from the FIFO. Note this also requires gravity vector calculations.
    // Also note that yaw/pitch/roll angles suffer from gimbal lock (for
    // more info, see: http://en.wikipedia.org/wiki/Gimbal_lock)
    #define OUTPUT_READABLE_YAWPITCHROLL

    // uncomment "OUTPUT_READABLE_REALACCEL" if you want to see acceleration
    // components with gravity removed. This acceleration reference frame is
    // not compensated for orientation, so +X is always +X according to the
    // sensor, just without the effects of gravity. If you want acceleration
    // compensated for orientation, us OUTPUT_READABLE_WORLDACCEL instead.
    //#define OUTPUT_READABLE_REALACCEL

    // uncomment "OUTPUT_READABLE_WORLDACCEL" if you want to see acceleration
    // components with gravity removed and adjusted for the world frame of
    // reference (yaw is relative to initial orientation, since no magnetometer
    // is present in this case). Could be quite handy in some cases.
    //#define OUTPUT_READABLE_WORLDACCEL

    // uncomment "OUTPUT_TEAPOT" if you want output that matches the
    // format used for the InvenSense teapot demo
    //#define OUTPUT_TEAPOT