  • 11. Data: 2011-11-08 07:12:23
    Temat: Re: Aerometr?
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Skorek" <s...@T...pl> napisał w wiadomości
    news:j99aa9$3h6$1@news.dialog.net.pl...

    > Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości

    > Fajna rada, tylko że ta ładowarka z Lidla to automat. Wyłączyła sie po
    > kilkunastu godzinach pokazując naładowany akumulator :{

    No to zamontuj w aucie i niech dalej się ładuje podczas jazdy. W końcu
    przeważnie jeździ się kilka lat bez ładowania i jest wszystko ok. Jak aku
    padnie zimą to widocznie był juz słaby i do wymiany.

  • 12. Data: 2011-11-09 16:18:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Skorek" napisał w wiadomości grup
    >Cóż ten aerometr mi pokazuje ? Czy to oznacza, że stopień zużycia
    >akumulatora jest tak duży, że mimo iż on jest maksyalnie naładowany
    >ładowarką to nie jest naładowany wystarczająco dobrze?

    W dobrze utrzymanym akumulatorze to pokazuje stopien naladowania.

    W rozladowanym aku na obu plytach jest PbSO4, w naladowanym na jednej
    PbO2, na drugiej samo Pb, a SO4 plywa sobie w elektrolicie i podnosi
    jego gestosc (ciezar wlasciwy).

    Ale u ciebie ? Ani nie wiadomo ile bylo na poczatku, w zasadzie mozna
    by zalozyc ze tyle ile trzeba, ale kto wie - moze sie wylal na
    magazynie, ani ile plyt zasiarczone juz na stale.
    Powiedzmy ze 50% ... i tu juz nie wiem - naladowac do gazowania i
    wlac nowy elektrolit o prawidlowej gestosci, czy zostawic tak jak jest

    Tak czy inaczej - albo sie dal naladowac do tych ~14V, albo na szmelc.
    Swiezo naladowany aku odlaczony od prostownika powinien miec 13.2V,
    12.6 to nie jest zbyt zdrowy objaw.

    J.

  • 13. Data: 2011-11-13 07:22:25
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    > Użytkownik "Marek P." <q...@a...pl> napisał w wiadomości
    >
    > tylko, ze zwykle napięcie ładowania ustala sie troche powyżej wolnych
    > obrotów...

    Na jalowym bedzie juz wystarczajaca roznica napiec, zeby ladowac, jesli
    nie bada wlaczone inne odbiorniki.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 14. Data: 2011-11-13 07:34:24
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Kuba (aka cita) napisał(a):
    > tylko, ze zwykle napięcie ładowania ustala sie troche powyżej wolnych
    > obrotów...
    To było w dwusuwach z prądnicą.

    Na wolnych obrotach przy włączonych światłach mijania i dmuchawie na 50% powinno być
    przy sprawnym
    alternatorze od 13,2 do 14,4V
    --
    Krzysiek

  • 15. Data: 2011-11-13 07:59:18
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Skorek napisał(a):
    > Rozładowałem akumulator [samochód stał na podwórku i często były
    > otwierane drzwi,czyli działały siłowniki drzwi]..Tak na oko on ma ze 3
    > lata,60Ah /380. Doładowałem go.Przed ładowaniem miał 11,5 V i pomiar
    > aerometrem negatywny, na kolorze czerwonym.Ładowałem ładowarką z Lidla
    > [69 zł ;}] kilkanaście godzin.Kiedy ładowarka pokazała zieloną diodę
    > Akumulator miał 12,6V,
    Ten "prostownik" do śmieci lub zwróć do sklepu. Szkoda akumulatora.
    Porządny prostownik ma generować pod koniec ładowania minimum 15,5V na klemach. A te
    wszystkie tanie
    gówna ledwo dochodzą do 13V A w Twoim przypadki nawet to nie.

    Tu masz np. pożądane polskie prostowniki. http://www.semi.com.pl/index.html
    Pamiętaj, taką rzecz kupuje sie na lata a nie na sezon.
    --
    Krzysiek

  • 16. Data: 2011-11-13 08:19:45
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Krzysztof 45 dopowiada:

    I jeszcze jedne porządne polskie
    http://www.stef-pol.civ.pl/index.php?id=oferta
    I gwarancja w Polsce a nie w chinach.
    --
    Krzysiek

  • 17. Data: 2011-11-13 18:37:55
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-11-13 07:59, Krzysztof 45 pisze:
    > Tu masz np. pożądane polskie prostowniki. http://www.semi.com.pl/index.html
    > Pamiętaj, taką rzecz kupuje sie na lata a nie na sezon.

    Cena swobodnie moznaby podzielic na 2.
    W obecnej wartosci jest po prostu chora.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 18. Data: 2011-11-13 19:11:31
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    MarcinJM napisał(a):
    > Cena swobodnie moznaby podzielic na 2.
    > W obecnej wartosci jest po prostu chora.
    Co Ty pierdolisz? Adam Słodowy?
    --
    Krzysiek