  • Data: 2011-11-09 16:18:21
    Temat: Re: Aerometr?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Skorek" napisał w wiadomości grup
    >Cóż ten aerometr mi pokazuje ? Czy to oznacza, że stopień zużycia
    >akumulatora jest tak duży, że mimo iż on jest maksyalnie naładowany
    >ładowarką to nie jest naładowany wystarczająco dobrze?

    W dobrze utrzymanym akumulatorze to pokazuje stopien naladowania.

    W rozladowanym aku na obu plytach jest PbSO4, w naladowanym na jednej
    PbO2, na drugiej samo Pb, a SO4 plywa sobie w elektrolicie i podnosi
    jego gestosc (ciezar wlasciwy).

    Ale u ciebie ? Ani nie wiadomo ile bylo na poczatku, w zasadzie mozna
    by zalozyc ze tyle ile trzeba, ale kto wie - moze sie wylal na
    magazynie, ani ile plyt zasiarczone juz na stale.
    Powiedzmy ze 50% ... i tu juz nie wiem - naladowac do gazowania i
    wlac nowy elektrolit o prawidlowej gestosci, czy zostawic tak jak jest

    Tak czy inaczej - albo sie dal naladowac do tych ~14V, albo na szmelc.
    Swiezo naladowany aku odlaczony od prostownika powinien miec 13.2V,
    12.6 to nie jest zbyt zdrowy objaw.

    J.