  • Data: 2011-08-29 12:22:27
    Temat: Re: Adres LBA na dyskach Advanced Format
    Od: "Latet" <l...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak, dopóki mówimy o trybie kompatybilności wymaganym przez
    > stare oprogramowanie, nie uwzględniające sektorów innych niż
    > 512 B (czyli na przykład Windows XP :) ).

    Ale moment... wszędzie czytam, że rozwiązania problemu 4-KB sektorów dla XP są
    dwa:

    1) przełączyć dysk zwroką w tryb kompatybilności (niezalecane)
    2) zrobić partition alligment dowolnym narzędziem, które umie to zrobić *

    Pewnie więc chodzi o dwa zupełnie różne tryby kompatybilności, tak?

    * - właśnie próbuję to zrobić przy pomocy BootIT NG, ale wychodzą mi dziwne
    rzeczy. Program ten ma opcję "Align to 2048" i działa ona świetnie przy
    zakładaniu nim nowej partycji. Natomiast gdy przywracam jakiś stary obraz
    systemu XP (oryginalnie leżący od LBA 63) z włączoną opcją Align to 2048, to
    .... przywrócona partycja zaczyna sie od LBA 3801! Dziwne.

    Dzięki,

    latet