  • 1. Data: 2009-12-25 19:16:37
    Temat: Adaptery Bluetooth - oprogramowanie wymagane pod XP
    Od: "A.J." <v...@g...com>

    Cześć,

    mam problem chyba trywialny, ale - dla mnie - trudny. ;)

    Zamierzam zakupić adapter Bluetooth na USB. Dokonując rekonesansu w
    Google zauważyłem, że jedną z różnic pomiędzy poszczególnymi modelami
    jest to, czy Windows XP wspiera je natywnie (bez żadnego
    oprogramowania firm trzecich), czy też wymagają one zainstalowania
    osobnego programu czy też sterownika (tutaj najczęściej obijała mi się
    o uszy nazwa "BlueSoleil").

    Oczywiście wolałbym nabyć adapter, który takich dodatkowych programów
    czy pakietów nie wymaga. Z trzech przyczyn:
    1) aby móc łatwiej i szybciej instalować go na kolejnych komputerach,
    2) aby nie zaśmiecać systemu zbędnym oprogramowaniem,
    3) ponieważ sądzę, że jeśli XP jest w stanie wykryć, zainstalować i
    obsługiwać go automatycznie, to będzie on też łatwo wspierany przez
    inne systemy operacyjne, już nie autorstwa Microsoftu.

    I stąd moje pytanie. Czy istnieje jakaś metoda na *jednoznaczne i
    pewne* stwierdzenie na podstawie opakowania danego adaptera, czy
    Windows XP rozpozna go samodzielnie i bez żadnych problemów, czy też
    będę musiał coś doinstalowywać z dołączonej płyty lub z Sieci? Chodzi
    mi oczywiście o metodę inną niż założenie, że warunki te spełniają
    wszystkie adaptery o cenie powyżej x złotych lub o określonej marce.
    Mam na myśli raczej oznaczenie zgodności z jakimś określonym
    standardem, protokołem, lub coś podobnego, o czym można przeczytać na
    etykiecie. Czy też jestem tu skazany na domysły/strzelanie?

    Czytanie recenzji i uwag o poszczególnych modelach jest tu raczej
    bezużyteczne, ponieważ użytkownicy nie rozwodzą się nad tym, w jaki
    sposób zainstalowali dany model i wykonania jakich kroków ta
    instalacja wymagała.

    Pozdrawiam :)

  • 2. Data: 2009-12-25 19:58:28
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    A.J. pisze:
> [...]
    > obsługiwać go automatycznie, to będzie on też łatwo wspierany przez
    > inne systemy operacyjne, już nie autorstwa Microsoftu.

    To sobie kup ten adapter. Kup na wszelki wypadek tylko taki z płytką
    instalacyjną programu BluSoleil. Możesz go sobie przecież nie instalować.

    --
    animka

  • 3. Data: 2009-12-26 08:27:33
    Od: Dariusz <d...@q...pl>

    W dniu 2009-12-25 20:16, A.J. pisze:

> [...]
    > standardem, protokołem, lub coś podobnego, o czym można przeczytać na
    > etykiecie. Czy też jestem tu skazany na domysły/strzelanie?

    raczej nie znajdziesz adaptera ktorego nie obsluzy windows
    ze swoimi sterownikami, 2 dni temu kupilem
    http://www.emarket.pl/pricelist/item.aspx?PID=C84107
    91
    mam tez x-micro i w obu przypadkach zadny bloatware
    tylko domyslne sterowniki

    --
    web, print, branding & logo design
    http://quaint.pl

    mózgowiem i tabletem
    http://blog.quaint.pl

  • 4. Data: 2009-12-26 09:18:19
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Dec 2009 09:27:33 +0100, Dariusz <d...@q...pl> wrote:

    >mam tez x-micro i w obu przypadkach zadny bloatware
    >tylko domyslne sterowniki

    Ja mam dwa takie dongle. Jeden w stacjonarnym obsługiwany przez
    sterowniki windowsa. Drugi, po podłączeniu do laptopa, musiał
    sterowniki ciągnąć z netu.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 5. Data: 2009-12-26 09:20:15
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Dec 2009 10:18:19 +0100, jerzu
    <t...@p...onet.pl> wrote:

    >Ja mam dwa takie dongle. Jeden w stacjonarnym obsługiwany przez
    >sterowniki windowsa. Drugi, po podłączeniu do laptopa, musiał
    >sterowniki ciągnąć z netu.

    Ten drugi jest z obługą EDR.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 6. Data: 2009-12-26 11:30:14
    Od: "A.J." <v...@g...com>

    On Dec 25, 8:58 pm, Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote:

    > To sobie kup ten adapter. Kup na wszelki wypadek tylko taki z płytką
    > instalacyjną programu BluSoleil. Możesz go sobie przecież nie instalować.

    Dzięki, ale właśnie w tym rzecz, że nie mam jeszcze żadnego
    konkretnego modelu na oku. ;) Dopiero szukam.

    Aha, pobieranie sterowników ze strony producenta jest też w porządku.
    Chodzi o to, abym nie musiał instalować właśnie żadnego "bloatware".

  • 7. Data: 2009-12-26 11:50:26
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "A.J." napisał

    > Dzięki, ale właśnie w tym rzecz, że nie mam jeszcze żadnego
    > konkretnego modelu na oku. ;) Dopiero szukam.

    Tych donglów to jak mrówków - ciężko tu na grupie ułożyć litanię sprzętu
    jaki kto ma i czy mu Winda to sama z siebie to obsłuży. Zawęź swój zakres
    poszukiwań do kilku modeli i może wtedy odezwą się ich posiadacze. Ja mogę
    napisać, że Unitek Y-221 jest obsługiwany z marszu, ma też dołączone
    oprogramowanie Widcomm. Z kolei Tracer (bez symbolu) też nie wymaga
    posadzenia dołączonego do niego BlueSoleil, Winda sobie z nim poradzi. Ale
    co z tego, za każdą wizytą np. w Saturnie widzę inny zestaw dostępnych
    modeli. Dzisiaj są takie, jutro już inne.

    > Aha, pobieranie sterowników ze strony producenta jest też w porządku.
    > Chodzi o to, abym nie musiał instalować właśnie żadnego "bloatware".

    To jeszcze zdefiniuj, do czego ten BT ma służyć, bo windziany stos BT jest
    dość ubogi i chociaż przygarnie w zasadzie każdego dongla jako "Generic
    Bluetooth Radio", to wykorzystanie bardziej zaawansowanych usług niż np.
    przesłanie plików między komputerem a telefonem może wymagać posadzenia
    dołączonego oprogramowania.

    JoteR

  • 8. Data: 2009-12-26 15:01:20
    Od: "Piotrek" <u...@p...oonett.ppll>

    Użytkownik "A.J." <v...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    > Zamierzam zakupić adapter Bluetooth na USB.
    > (...)
    > Oczywiście wolałbym nabyć adapter, który takich dodatkowych
    > programów czy pakietów nie wymaga.
    > (...)

    Mam taki sposob na instalacje dongli noname'owych niewykrywanych przez
    Windows (XP):

    1) Włożyć dongle do USB (Windows krzyczy, ze nie znajduje sterownikow)
    2) Panel Sterowania -> System -> Menedzer Urzadzen
    3) Prawym klawiszem myszy na niezainstalowanym urzadzeniu (zolta ikonka)
    4) Wlasciwosci -> Szczegoly -> Identyfikator wystapienia urzadzenia
    5) Spisujemy identyfikator, np. USB\Vid_1131&Pid_1001
    6) Edytujemy plik %Systemdrive%\Windows\inf\bth.inf
    7) Dopisujemy do ;------------- Device section -
    Start -----------------------
    pod [Cambridge.NT.5.1]
    np. Generic Bluetooth Radio 2= BthUsb,
    USB\Vid_1131&Pid_1001
    8) Anulujemy okno z "krzykiem" Windowsow o sterowniki i wyciagamy dongle z
    USB
    9) Wkladamy dongle ponownie i teraz powinien wykrywac wszystko OK

  • 9. Data: 2009-12-26 19:15:49
    Od: "A.J." <v...@g...com>

    On Dec 26, 12:50 pm, "JoteR" <j...@p...pl> wrote:

> [...]
    > Bluetooth Radio", to wykorzystanie bardziej zaawansowanych usług niż np.
    > przesłanie plików między komputerem a telefonem może wymagać posadzenia

    Ano, muszę przesyłać pliki z telefonu do komputera i udostępniać temu
    ostatniemu połączenie internetowe z komórki (GPRS i EDGE). W kwestii
    modeli, do tej pory rzucił mi się w oczy Pentagram Fang Compact -
    znośna cena, wysokie oceny i mniej lub bardziej znana firma. Ale jeśli
    zaproponujecie coś innego do 30-40 złotych, to też się ucieszę. :)

    Dzięki za wskazówki.

  • 10. Data: 2009-12-27 00:53:58
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    A.J. pisze:

> [...]
    > znośna cena, wysokie oceny i mniej lub bardziej znana firma. Ale jeśli
    > zaproponujecie coś innego do 30-40 złotych, to też się ucieszę. :)

    Darmowego kabla USB nie masz do komórki? Też możesz śmigać w internecie.

    animka