eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingAda Tutorial - w Instytucie LotnictwaRe: Ada Tutorial - w Instytucie Lotnictwa
  • X-Received: by 2002:a05:620a:14a1:: with SMTP id x1mr15847500qkj.312.1557900551617;
    Tue, 14 May 2019 23:09:11 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a05:620a:14a1:: with SMTP id x1mr15847500qkj.312.1557900551617;
    Tue, 14 May 2019 23:09:11 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin2!goblin.stu.neva.ru!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!feeder.usenetexpr
    ess.com!feeder-in1.iad1.usenetexpress.com!border1.nntp.dca1.giganews.com!nntp.g
    iganews.com!c48no269294qtc.0!news-out.google.com!i13ni70qtr.0!nntp.google.com!c
    48no269291qtc.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-
    mail
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Tue, 14 May 2019 23:09:11 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <4...@g...com>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=165.225.84.71;
    posting-account=bMuEOQoAAACUUr_ghL3RBIi5neBZ5w_S
    NNTP-Posting-Host: 165.225.84.71
    References: <c...@g...com>
    <btKtE.25850$wd2.16727@fx24.fr7>
    <9...@g...com>
    <qasr5t$7i2$1@dont-email.me>
    <0...@g...com>
    <qav4vb$87q$1@dont-email.me>
    <d...@g...com>
    <qb1kr4$nqn$1@dont-email.me>
    <c...@g...com>
    <qb4hnr$eqn$1@dont-email.me>
    <3...@g...com>
    <qbb69q$ef6$1@gioia.aioe.org>
    <d...@g...com>
    <4...@g...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <0...@g...com>
    Subject: Re: Ada Tutorial - w Instytucie Lotnictwa
    From: Maciej Sobczak <s...@g...com>
    Injection-Date: Wed, 15 May 2019 06:09:11 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 36
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:213513
    [ ukryj nagłówki ]

    > Zgadzam się z szanownym kolegą w 100% ale powoli branżą lotnicza o której kolega
    pisze ze ścislą weryfikacja systemów krtycznych przestaje isnieć (nie wspomnę o
    branży samochodowej gdzie ścisła weryfikację systmów krytycznych odpuszczono sobie
    już dawno na zasadzie jeśli koszty odszkodowań są niższe od zysków to robimy tak by
    było taniej) - przykład ostatnie fiasko Boeinga - zaczyna sie projektowanie systemów
    przez ksiegowych a nie przez inzynierów.

    Tak, jest problem. Ale akurat ostatnie fiasko Boeinga nie pokazuje, że cokolwiek się
    zaczęło, bo zjawisko zbytniego spoufalenia wykonawców (Boeing) z certyfikatorami
    (FAA) wcale nie powstało skokowo i w ostatnim czasie.
    I problem został rozpoznany a korekta oczywiście ma kierunek odwrotny, czyli
    likwidacja spoufalenia i spadek wzajemnego zaufania.
    Przykładowy komentarz:

    https://www.rt.com/news/454229-european-air-regulato
    r-doesnt-trust-faa/

    I zauważ, że w tym komentarzu nie ma ani słowa o wpływie księgowych na dalszy proces.
    Więc jest szansa, że jednak to nie księgowi będą mieć ostatnie słowo.

    Jak będzie w przyszłości - nie wiemy. Ale akurat branża lotnicza tym się różni od
    przykładowej moto, że jest absurdalnie czuła na ilość wypadków, w sensie pojedynczych
    zdarzeń, które przechylają szalę z jednego ekstremum w drugie. Jak się rozwali jeden
    samolot, to wszyscy udają, że to siła wyższa, na którą nikt nie miał wpływu; ale jak
    się rozwali drugi, to jest międzynarodowy kryzys. Dlatego kultura tworzenia systemów
    krytycznych w tej branży przetrwa dłużej. Tzn. dłużej, niż np. w moto.
    Jak długo i co będzie po niej - nie wiemy.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.inspirel.com

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: