-
X-Received: by 2002:a05:620a:14a1:: with SMTP id x1mr15847500qkj.312.1557900551617;
Tue, 14 May 2019 23:09:11 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a05:620a:14a1:: with SMTP id x1mr15847500qkj.312.1557900551617;
Tue, 14 May 2019 23:09:11 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin2!goblin.stu.neva.ru!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!feeder.usenetexpr
ess.com!feeder-in1.iad1.usenetexpress.com!border1.nntp.dca1.giganews.com!nntp.g
iganews.com!c48no269294qtc.0!news-out.google.com!i13ni70qtr.0!nntp.google.com!c
48no269291qtc.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-
mail
Newsgroups: pl.comp.programming
Date: Tue, 14 May 2019 23:09:11 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <4...@g...com>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=165.225.84.71;
posting-account=bMuEOQoAAACUUr_ghL3RBIi5neBZ5w_S
NNTP-Posting-Host: 165.225.84.71
References: <c...@g...com>
<btKtE.25850$wd2.16727@fx24.fr7>
<9...@g...com>
<qasr5t$7i2$1@dont-email.me>
<0...@g...com>
<qav4vb$87q$1@dont-email.me>
<d...@g...com>
<qb1kr4$nqn$1@dont-email.me>
<c...@g...com>
<qb4hnr$eqn$1@dont-email.me>
<3...@g...com>
<qbb69q$ef6$1@gioia.aioe.org>
<d...@g...com>
<4...@g...com>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <0...@g...com>
Subject: Re: Ada Tutorial - w Instytucie Lotnictwa
From: Maciej Sobczak <s...@g...com>
Injection-Date: Wed, 15 May 2019 06:09:11 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 36
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:213513
[ ukryj nagłówki ]> Zgadzam się z szanownym kolegą w 100% ale powoli branżą lotnicza o której kolega
pisze ze ścislą weryfikacja systemów krtycznych przestaje isnieć (nie wspomnę o
branży samochodowej gdzie ścisła weryfikację systmów krytycznych odpuszczono sobie
już dawno na zasadzie jeśli koszty odszkodowań są niższe od zysków to robimy tak by
było taniej) - przykład ostatnie fiasko Boeinga - zaczyna sie projektowanie systemów
przez ksiegowych a nie przez inzynierów.
Tak, jest problem. Ale akurat ostatnie fiasko Boeinga nie pokazuje, że cokolwiek się
zaczęło, bo zjawisko zbytniego spoufalenia wykonawców (Boeing) z certyfikatorami
(FAA) wcale nie powstało skokowo i w ostatnim czasie.
I problem został rozpoznany a korekta oczywiście ma kierunek odwrotny, czyli
likwidacja spoufalenia i spadek wzajemnego zaufania.
Przykładowy komentarz:
https://www.rt.com/news/454229-european-air-regulato
r-doesnt-trust-faa/
I zauważ, że w tym komentarzu nie ma ani słowa o wpływie księgowych na dalszy proces.
Więc jest szansa, że jednak to nie księgowi będą mieć ostatnie słowo.
Jak będzie w przyszłości - nie wiemy. Ale akurat branża lotnicza tym się różni od
przykładowej moto, że jest absurdalnie czuła na ilość wypadków, w sensie pojedynczych
zdarzeń, które przechylają szalę z jednego ekstremum w drugie. Jak się rozwali jeden
samolot, to wszyscy udają, że to siła wyższa, na którą nikt nie miał wpływu; ale jak
się rozwali drugi, to jest międzynarodowy kryzys. Dlatego kultura tworzenia systemów
krytycznych w tej branży przetrwa dłużej. Tzn. dłużej, niż np. w moto.
Jak długo i co będzie po niej - nie wiemy.
--
Maciej Sobczak * http://www.inspirel.com
Następne wpisy z tego wątku
- 15.05.19 21:25 AK
- 16.05.19 08:55 g...@g...com
- 04.08.19 18:11 Borneq
Najnowsze wątki z tej grupy
- Brednie w wiki - hasło Dehomag
- Perfidne ataki krakerów z KRLD na skrypciarzy JS i Pajton
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- U nas propagują modę na SI, a w Chinach naukowcy SI po kolei umierają w wieku 40-50lat
- C++. Podróż Po Języku - komentarz
- "Wuj dobra rada" z KDAB rozważa: Choosing the Right Programming Language for Your Embedded Linux Device
- Nowa ustawa o ochronie praw autorskich - opis problemu i szkic ustawy
- Alg. kompresji LZW
- Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
Najnowsze wątki
- 2025-05-08 Usługi, rozliczanie płatności z karty i blika
- 2025-05-08 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-05-08 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-05-08 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-05-08 Warszawa => Senior Node.js Developer (doświadczenie z framework Nest.
- 2025-05-07 Wielki smog w Watykanie
- 2025-05-07 Polscy czołgiści najlepsi w międzynarodowych zawodach na Łotwie!!!
- 2025-05-07 Znaki wewnętrzne
- 2025-05-07 Czujnik nacisku
- 2025-05-07 Wielki smog w Watykanie Nadal palą węglem w piecach
- 2025-05-07 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-05-07 Białystok => Team Lead Data Engineer (obszar Snowflake) <=
- 2025-05-07 Białystok => Team Lead Data Engineer (Snowflake) <=
- 2025-05-07 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-05-07 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=