    From: Wojciech Muła <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Ada-Poland.org
    Date: Thu, 24 Mar 2011 03:00:08 -0700 (PDT)

    > OK, ale nie wiem, czy wypisanie ich na stronie www wniosłoby jakąś
    > wartość dodaną dla kogoś, kto się właśnie do tej strony doklikał.
    > Tak czy inaczej - nie znam i obawiam się, że nie są to publikacje zbyt
    > często aktualizowane.
    >
    > Mimo wszystko - jeśli możesz coś polecić [*], chętnie się dowiem.
    >
    > [*] Nie chodzi o stwierdzenie faktu, że książka w ogóle istnieje,
    > tylko o jej pozytywną rekomendację.

    Niestety, masz rację, że nieaktualizowane.

    Pierwsza to podręcznik Huzara i innych:
    http://helion.pl/ksiazki/ada-95-z-huzar-z-fryzlewicz
    -i-dubielewicz-b-hnatk,ada95.htm

    Jeśli chodzi o treść, plusem jest opis praktycznie całego standardu, minusem
    natomiast
    to, że tekst jest miejscami dość suchy i trochę ciężko się czyta. Wydana w 1998 roku,
    ale dostępna w Helionie w druku na żądanie (kupiłem bez problemu ze 2-3 lata temu).

    Druga pozycja, którą mam i trochę znam, to antyczna "Ada dla zaawansowanych"
    A.N.Habermann i D.E.Perry, WNT, 1989. Widać po dacie wydania, że dotyczy Ady 83.
    Pokazane są różne praktyczne przykłady, tam gdzie to możliwe, najpierw realizacja
    pascalowa. Z punktu widzenia początkującego całkiem sensowna, jeśli chodzi
    o załapanie absolutnych podstaw. Wydaje się, że niedostępna, ale jak sądzę da
    się upolować na allegro, czy czymś takim w cenie porównywalnej z kosztami wysyłki.

    w.