  • 11. Data: 2009-07-20 15:25:17
    Temat: Re: [Absurd] podwójny kabel USB
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 15:22:22 +0200, Kucing napisał(a):

> [...]
    ucts_id=619
    63

    > No i zabiłeś mi ćwieka Michał. Dokładnie o takie mi chodzi. Dzięki. Ale nie
    > zmienia to faktu, że w sklepach komputerowych (w tym tych wielkich typu
    > Media Markt, Electroworld, Saturn, Euro itp.) naprawdę takich kabli nie ma.
    > W większości sklepów internetowych, na Allegro również. Nie wiem skąd znasz
    > adresy, które mi podałeś (jeszcze raz dzięki!) ale musisz uwierzyć na
    > słowo, że te kable są bardzo trudno dostępne.
    >
    > Tak czy owak sprawa rozwiązana.

    Szczerze mówiąc, w tego typu sklepach bywam średnio raz na pół roku (jak
    zdoła mi umysł zakłócić kolejna reklama) i nawet bym nie wpadł na pomysł,
    że tam można kupować części komputerowe. Części komputerowe kupuje w
    sklepach komputerowych. Jak czegoś nie mają to zazwyczaj sprzedawca jest w
    stanie to zamówić ewentualnie polecić inny sklep.

  • 12. Data: 2009-07-20 15:50:41
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Kucing pisze:
> [...]
    > Otóż takich kabli nie da się kupić... Nie ma ich na Allegro, na innych
    > aukcjach, w sklepach internetowych. Towarzysz Google pokazuje, że wielu
    > ludzi pyta się o nie a one po prostu są niedostępne. Ludzie otrzymują
    > pojedyncze sztuki wraz z zakupem dysków. Toż to jakiś absurd. Kabel ten
    > jest śmiesznie prosty w budowie a mimo to praktycznie nigdzie nie można go
    > dostać. Jeszcze raz przypomnę, że chodzi o kabel USB do podłączania
    > zewnętrznych dysków twardych 2,5'.
    > Jakby ktoś przypadkiem znał miejsce gdzie taki kabel można kupić, proszę o

    Nie żebym się czepiał, ale...

    cztery końcówki USB typu A to bo ja wiem, powiedzmy 5zł, do tego ze dwa
    metry kabla za 3zł, lutownica z cyną i mamy piękny kabelek za niecałe
    10pln na długość i konfigurację JAKĄ tylko sobie WYMYŚLIMY :)

  • 13. Data: 2009-07-20 15:56:31
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-07-20 15:10, Użytkownik Kucing napisał:

    > Zwykły nie zadziała. Sprawdzałem. Dysk musi mieć po prostu odpowiednie
    > zasilanie a z jednego portu USB z kompa tego zasilania nie wyciągnie,
    > potrzebne są więc dwie końcówki po stronie kompa i jedna mini-końcówka po
    > stronie dysku. W sumie 3 :) No i jest dokładnie jak piszesz. Takich
    > kabelków nie można znaleźć, chociaż z technicznego punktu widzenia
    > wykonanie ich jest banalne. Ciekaw jestem dlaczego nikt ich nie
    > sprzedaje... Czyżby mała popularność zewnętrznych dysków? Czyżby wszyscy
    > dzisiaj używali pendrive'ów?

    Kwestia ceny.
    Obudowę wymieniłem za dwadzieścia kilka złotych.
    Za kabelek wolał bym nie zapłacić więcej niż jedna trzecią ceny
    zestawu.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2009-07-20 15:58:16
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Zgadza sie, jednak polaczenie (po lutowaniu) nalezaloby jakos po ludzku
    wykonczyc w sposob estetyczny. Co proponujesz?

  • 15. Data: 2009-07-20 15:58:52
    Od: Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 15:48:58 +0100, tg napisał(a):

    > "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> wrote in message
    ucts_id=619
    63

    > tez przerabialem temat
    >
    > ostatni link ma sens, tylko kabelek wyglada dosyc cienko ;)

    Dlaczego tylko ostatni link ma sens? Czy dlatego, że najtańszy? Przecież
    wszystkie są praktycznie identyczne...

    --
    - Kucing -

  • 16. Data: 2009-07-20 16:00:52
    Od: Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 14:55:36 +0200, Kucing napisał(a):

    Widzę, że Panowie skoncetrowaliście się na OBUDOWACH a nie na kabelkach.
    Otóż to jest błąd. Pamiętajcie, że zewnętrzne dyski nie są używane tylko do
    standardowych komputerów, ale również do urządzeń multimedialnych, np. WD
    TV Player. Tam obudowy nie zmienicie a jedyne co Was uratuje to właśnie
    kabelek o jakim dyskutujemy.

    --
    - Kucing -

  • 17. Data: 2009-07-20 16:09:21
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Jacek pisze:
    > Zgadza sie, jednak polaczenie (po lutowaniu) nalezaloby jakos po ludzku
    > wykonczyc w sposob estetyczny. Co proponujesz?

    Ostatnio jak kupowałem końcówki USB, to miały "zamknięcie" i lutowania
    nie było widać, jedyne co można to sobie czymś potem kabelki pokryć, czy
    to jakąś taśmą, czy folią. Dla mnie taki kabelek ma działać i zapewniać
    porządny transfer, a nie wyglądać, więc nie zastanawiałem się zbytnio
    nad tym :)

  • 18. Data: 2009-07-20 16:31:37
    Od: Agaton <gigsa@USUN_wp.pl>

    Kucing pisze:

    > Zwykły nie zadziała. Sprawdzałem.

    Zadziała. Podłączam pojedynczym kablem i do PC i do notebooka.

  • 19. Data: 2009-07-20 16:53:44
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 20.07.2009 15:10, Kucing pisze:
    > Zwykły nie zadziała. Sprawdzałem. Dysk musi mieć po prostu odpowiednie
    > zasilanie a z jednego portu USB z kompa tego zasilania nie wyciągnie,

    Nie musi. To zależy bardziej od portów. Wiele komputerów
    stacjonarnych ma wydajność prądową portów USB dużo powyżej
    tego 0.5 A dyktowanego standardem i dysk na zasilaniu z
    jednego portu "rusza".

    Liczy się też jakość kabli.

    > wykonanie ich jest banalne. Ciekaw jestem dlaczego nikt ich nie
    > sprzedaje... Czyżby mała popularność zewnętrznych dysków? Czyżby wszyscy
    > dzisiaj używali pendrive'ów?

    Moje obydwa dyski 2.5" w kieszeniach USB działają na zasi-
    laniu z jednego portu na olbrzymiej większości komputerów
    stacjonarnych i przenośnych.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 20. Data: 2009-07-20 21:37:41
    Od: "Jwzw" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Kucing" <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com> napisał w wiadomości
> [...]

    > wyciągnie,
    > potrzebne są więc dwie końcówki po stronie kompa i jedna

    A dokładnie chodzi o prąd, którego jedno gniazdo USB nie poda więcej
    niż 500mA.
    Niektóre dyski potrzebują do rozruchu prądu chwilowo większego i wtedy
    stosuje się takie kable.
    Kable zaczynają się pojawiac na rynku. Widziałem w "sklepie za rogiem"
    http://www.tridex.pl/ramka4.php?menu=towar&symbol=34
    24