  • Data: 2010-05-01 18:30:45
    Temat: Re: AVR32, USB, i... czary!!!
    Od: Paweł Hadam <hmpawel.@.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-05-01 14:37, SM pisze:

    > Dzięki za konkretną odpowiedź! Z zakłóceniami powinienem sobie poradzić.

    Nie ma za co :)

    > Ważniejsza jest dla mnie niezadowność. 512 bajtów dla USB-CDC w
    > zupełności mi wystarczy, gdyż zazwyczaj przesyłam ramki po
    > wirtualnym COMie nie większe niż 64 bajty (dla USB-CDC ustawiam
    > 4 kanały po 64 bajty i jest OK).

    No to najprostsze STM32 się nadadzą. ST nawet dostarcza gotowe
    biblioteki (kody źródłowe w C) do USB i jest nawet przykład wirtualnego
    COM'a. Chodzi praktycznie od kopa. Oczywiście można to zoptymalizować,
    czy pod swoje zastosowania troszkę pozmieniać. Podczas zabawy trochę
    brutalnie Windows reaguje na błędy konfiguracji czy software USB po
    stronie proca. Pamiętam jak dziś na oczekiwania za każdym razem na
    "ding-dong" po włożeniu wtyczki USB. Zamiast gongu można było zobaczyć
    błyskawicznie inicjację bios'u i test pamięci (reset bez ostrzeżenia,
    nawet bez bluescreena). Poza tym to do dziś nie wiem co tak naprawdę
    dawało ciała (poza błędem w aplikacji procka) - obsługa USB w Windowsie
    czy sterownik? Moim zdaniem przy niedogadaniu się z urządzeniem albo
    otrzymaniu od niego inicjacji niezgodnej ze standardem powinno ono
    zostać odrzucone. A tu występował niekontrolowany reset.

    Na szczęście jak już wszystko się dograło, to akceptując ograniczenia
    ramki do ok. 400 bajtów danych dawało się osiągnąć transfery zbliżone do
    teoretycznych bez żadnych niespodzianek w postaci niestabilności.

    > Zamówiłem na szybko kilka STM32F103R8T6 i zobaczę jak będą chodzić.

    Podziel się wrażeniami!

    Pozdrawiam,
    Paweł