    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: AVR - przerwania zewnętrzne, usypianie i budzenie
    Date: Fri, 22 Feb 2013 21:00:12 +0100

    On 22.02.2013 19:00, Atlantis wrote:

    > No cóż... Mi chodziło o sytuację odwrotną - UNIKNIĘCIE resetowania
    > zewnętrznego urządzenia (moduł) GSM i napisanie kodu w taki sposób, żeby
    > ATmega po ewentualnym restarcie sama zorientowała się gdzie stoi.

    Ale czemu atmega miała się zresetować?

    > Załóżmy, że sam uC (ale nie modem) wiesza się w trakcie aktywnej rozmowy
    > telefonicznej.

    Oznacza to:
    a) błąd w programie. należy go wyeliminować
    b) błąd w module albo zakłócenie w komunikacji. stan systemu jest
    prawdopodobnie niespójny. Twardy reset jest w takiej sytuacji
    najbezpieczniejszym wyjściem.

    > Watchdog go restartuje, ale moduł GSM działa dalej (co
    > najwyżej chwilowo tracąc komunikację z Atmegą).

    > Procedura inicjacji modułu jest tak napisana, żeby radzić sobie z
    > sytuacją, kiedy natknie się na już zainicjowany moduł - wtedy zostawia
    > go w spokoju spokoju.

    Ja bym w takim wypadku zrobił sprawdził na ile stan wygląda "dobrze" i w
    rzie czego zrobił power-cycle. Skoro był reboot to znaczy, ze coś się
    poważnie spieprzyło. Nic ci nie gwarantuje, że moduł będzie po czymś
    takim pracował poprawnie. (Któreś telefony tak miały, że po padzie
    komunikacji robiły soft reset podsystemu GSM, w efekcie wszystko
    wyglądało ok (zasięg, sieć, etc), tylko moduł nie sygnalizował
    przychodzących połączeń.)

    > W pętli znajduje się instrukcja sprawdzająca podniesienie słuchawki.
    > Jeśli słuchawka zostanie podniesiona (lub program po włączeniu natknie
    > się na podniesioną słuchawkę) wykonuje się seria instrukcji (m.in.
    > wybudzenie modułu). Potem odwołuję się do funkcji, która wysyła
    > "AT+CPAS\r\n" na potem czeka na ciąg +:CPAS: 00". Gdy ciąg się pojawi
    > funkcja oczekuje jeszcze na ostatnią cyferkę i zwraca wartość
    > odpowiadającą znakowi ASCII.
    foo:
    Czekasz na
    +:CPAS: 00
    a dostajesz
    +:CPAS: 01 (albo jeszcze lepiej 05, bo wybudzenie się nie powiodło)
    watchdag robi reset, goto foo.

    > Dalej jest instrukcja switch(), która w zależności od zwróconej wartości
    > podejmuje odpowiednie działanie:
    > - Jeśli moduł zgłosił gotowość - uruchomienie procedury wybierania numeru.
    > - Jeśli moduł zgłosił połączenie przychodzące - odebranie odebranie go i
    > uruchomienie procedury obsługującej rozmowę
    > - Jeśli moduł zgłosił już aktywne połączenie (poprzednia sesja,
    > przerwana przez reset) - uruchomienie procedury obsługującej połączenie.

    A jeżeli zgłosił 1,2,5?

    Michoo