    From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: AVR, pierwsze kroki, EvB 4.3v4
    Date: Wed, 16 Nov 2011 12:55:55 +0100

    Użytkownik "Krzysiek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:j9vnlf$sqc$1@news.onet.pl...
    > W dniu 2011-11-15 16:18, Marcin Wasilewski pisze:

    > Możesz trochę rozwinąć? Myślałem że w zupełności wystarczy mi atmega32.
    > Porównanie można zobaczyć tu:
    > http://www.zestawyuruchomieniowe.pl/product.php?id_p
    roduct=20.
    > Ale czego w praktyce nie będę mógł zrobić wybierając tą słabszą?

    W zasadzie różnice są następujące:

    2x więcej sramu i flasha zawsze się przydaje. Poza tym główna różnica polega
    na tym, że procki 164, 324, 644, 1284, czy 1280, 2560 to nowszy wypust
    atmela i ma kilka rzeczy, których starsze procki nie mają. Np. rozbudowaną
    funkcjonalność liczników (a co za tym idzie trochę inna ich obsługa - jeden
    rejestr został podzielony na dwa oddzielne), możliwość wykorzystywania PCINT
    (możliwość wygenerowania przerwania po zmianie poziomu na dowolnym pinie
    I/O) co się szalenie często przydaje, dodatkowy USART i pewnie jeszcze kilka
    rzeczy o których akurat zapomniałem.

    W praktyce warto się zastanowić, czy nie zainwestować w nową linię procków,
    a nie używać czegoś co powoli będzie znikać z rynku. Różnice te nie są duże,
    ale nie jest też tak, że źródło napisane dla ATMEGA 16/32 ruszy Ci bez
    żadnych poprawek na ATMEGA644.

    Decyzja należy do ciebie w ostateczności procek fortuny nie kosztuje, więc
    możesz kupić ATMEGA16, czy ATMEGA32 i jak cię przypili np. konieczność
    skorzystania z PCInt to sam sobie go zmnienisz na 644 (wystarczy wgrać
    bootloader, który jest dostępny na stronie producenta płytki (gdzieś na
    forum). Wszystko zależy od tego, czy to chwilowy kaprys (bo np. musisz
    zaliczyć mikrokontrolery na uczelni), czy też chcesz się tym pobawić na
    poważnie. W tym drugim przypadku polecam jednak nabyć 644.