  • 11. Data: 2009-07-23 20:59:25
    Temat: Re: AVR + kontroler sieci ethernet
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:14094fb5-914c-4788-bba4-8d05d65bcb63@b15g2000yq
    d.googlegroups.com...
    Jakbyś mógł mi jeszcze powiedzieć co oznacza oznaczenie PHY. Wiem ze
    jest to warstwa fizyczna ale dlaczego oni tak chwalą sie tym. I co
    jeszcze oznacza MII i RMII
    ***

    http://electronicdesign.com/Files/29/9177/9177_01.pd
    W skrócie. Jeśli w jednym chipie jest MAC i PHY, to można podłączyć do niego
    tylko gniazdko z transformatorem i hulać na 100BaseT. Jeśli jest wymagany
    zewnętrzny układ PHY oznacza to, że jest możliwość wybrania innego medium
    transmisyjnego stosując odpowiedni układ PHY, na przykład światłowód.
    W przypadku tych modułów nie ma to większego znaczenia. Po prostu jest albo
    jeden albo dwa układy na płytce drukowanej. Od strony ethernetu ani
    mikrokontrolera (obsługi) różnicy nie ma.

    MII i RMII to interfejs pomiędzy MAC a PHY.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Media_Independent_Inter
    face i
    http://en.wikipedia.org/wiki/Reduced_Media_Independe
    nt_Interface

    Michał

  • 12. Data: 2009-07-24 06:14:12
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    > jedyne do czego mógłbym sie doczepić w przyszłości to brak swobodnego
    > dostepu do bufora (ok, mozna kombinować wskażnikami, ale to jest
    > kombinowanie) co powoduje, ze musisz zbudowac całą (no, prawie) ramkę w
    > pamięci AVRa, policzyć jej sumę konrolną, którą trzeba wrzucić do bufora
    > przed danymi.

    A nie da się odczytać ramki zapisanej do bufora wyjściowego?

    W rtl8019as właśnie wykorzystuję jego własny bufor do zbudowania całej ramki
    potem odczytuję go po kawałku i liczę sumę kontrolną którą na koniec
    wpisuję.
    Dzięki temu ramka ethernetowa może mieć maksymalną długość, a ramu w AVR nie
    zabraknie.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 13. Data: 2009-07-24 07:13:09
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    "pawel" <p...@p...onet.pl> wrote in message

    > A nie da się odczytać ramki zapisanej do bufora wyjściowego?

    da się, włanie przez modyfikację wskaźników zapisu / odczytu.

    @