  • 21. Data: 2009-05-14 20:11:29
    Temat: Re: AVR i język skryptowy
    Od: kris_gor <k...@p...onet.pl>

    Sławomir Szczyrba pisze:
    > Rozglądam się za jakimś językiem skryptowym który można by załadować do atmega.

    Może Forth? PFAVR -- An ANS Forth Implementation for the Atmel AVR

  • 22. Data: 2009-05-14 20:36:14
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Sławomir Szczyrba pisze:

    > Absolutnie nie wchodzi w rachubę. To bardzo ważny Projekt Realizowania
    > Głupich Pomysłów Które Mi Akurat Wpadły Przypadkiem Do Głowy a nie jakiś
    > komercyjne fooshmoo gddzie można sobie zmieniać założenia ;>
    > (a poważniej, 'na chwilę obecną' ARMy to dla mnie jeszcze zbyt wysokie
    > loty. Aczkolwiek w planach mam, zaraz po obwąchaniu xmega)

    Ale jakie "zbyt wysokie loty". Bierzesz system operacyjny Nut/OS. Ma
    gotowe sterowniki do całego sprzętu, zrobioną obsługę przerwań, wyjątków
    itd. Piszesz swoje programy pod Nut/OS i odpalasz na ATmedze. A jak się
    skończą zasoby czy moc obliczeniowa - praktycznie małym kosztem
    przeskakujesz na ARMa. W Propox'ie można kupić płytki "przejściówki" z
    zamontowanym AT91SAM7S256 i wyprowadzeniami na listwach goldpin - więc
    przyczepić do dowolnej płytki uniwersalnej też można. Potem jeżeli
    'SAM7S256 okaże się za duży, można bez stresu zjechać aż do poziomu
    'SAM7S32 (32KB Flasha i też odpowiednio mniej RAMu). A przyjemność z
    normalnego pisania programów rezydujących w 32-bitowej wspólnej
    przestrzeni adresowej pozostaje. Już nie trzeba wszędzie wciskać PSTR
    czy printf_P, nie mówiąc też o koszmarkach w stylu tablic w pamięci
    programu. Dodaj do tego device USB w każdym AT91SAM, dużo ciekawych
    peryferiów i się robi ciekawie. Olej od razu ATxMega bo to ścieżka w
    złym kierunku.

    > Wychodzi mi, że 1 SAM256 = 32 ZX81
    > Ech, co to się porobiło... :)

    Ja bym raczej porównywał do 4MHz Z80 (ZX Spectrum). Na ZX81 się nie
    poszalało, a na ZX Spectrum były już niezłe gry.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 23. Data: 2009-05-14 21:04:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 May 2009 21:11:38 +0200, Artur M. Piwko wrote:
    >Musi podlegać kompilacji do bajtkodu. Nie da się inaczej w przypadku
    >Pythona.

    Dlaczego sie nie da inaczej ?
    Wydawaloby ze skoro program mozna przesledzic palcem po kartce
    papieru, to i interpreter da sie zawsze napisac ..

    J.

  • 24. Data: 2009-05-14 22:43:50
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    (kris_gor) :
    > Może Forth? PFAVR -- An ANS Forth Implementation for the Atmel AVR

    To już bym wolał całość w assemblerze napisać :)
    I LISP/Scheme też nie, z tego samego powodu...

    Sławek
    --
    ________
    _/ __/ __/ General Contact Unit: 'What are the civilian applications?'

  • 25. Data: 2009-05-14 22:55:56
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Adam Dybkowski powiada :

    > Ale jakie "zbyt wysokie loty". Bierzesz system operacyjny Nut/OS. Ma

    Poczytam. Dzięki.

    > Ja bym raczej porównywał do 4MHz Z80 (ZX Spectrum). Na ZX81 się nie
    > poszalało, a na ZX Spectrum były już niezłe gry.

    Owszem. Wychodzi dwa 'spece'. I tylko ULA brak... :)

    Sławek
    --
    ________
    _/ __/ __/ A NEW weapon against The Borg...Make them D/L Windows!

  • 26. Data: 2009-05-14 23:23:59
    Temat: Re: AVR i jezyk skryptowy
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 14 May 2009 23:04:04 +0200,
    J.F <j...@p...onet.pl> screamed:

    > Dlaczego sie nie da inaczej ?
    > Wydawaloby ze skoro program mozna przesledzic palcem po kartce
    > papieru, to i interpreter da sie zawsze napisac ..

    Tzn. nie miałem na myśli "nie da się" z technicznego punktu widzenia.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:216B ]
    [ 01:23:15 user up 12073 days, 13:18, 1 user, load average: 0.24, 0.95, 0.09 ]

    B4 I4Q, RU/18 QT 3.1415926535?

  • 27. Data: 2009-05-15 19:07:31
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    http://www.ethernut.de/

    > Owszem. Wychodzi dwa 'spece'. I tylko ULA brak... :)

    To się zrobi w jakiejś małej Alterce.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/