    From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: AVR Studio 5
    Date: Tue, 12 Apr 2011 12:18:18 +0200

    Użytkownik "bobofrut" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    news:45e9737a-8620-440e-bccc-93e4c4e6c25f@f2g2000yqf
    .googlegroups.com...

    > Mi za bardzo nieprzypadła najnowsza wersja studia do gustu, ponieważ
    > po podłączeniu wymusza aktualizacje firwaru mojego avrdragona, ktory
    > niewspomaga juz programowania HighVoltage.

    HV przydaje się od święta chyba, że akurat piszesz aplikację na mały scalak,
    która musi używać RESET do innych celów. :)

    Miejmy nadzieję, żw nast. wersjach się to zmieni, w końcu to dopiero beta
    release jest. Zawsze można odpalić Dragona z czwórki i zrobić downgrade jak
    człowieka przydusi.

    fajny jest edytor z podpowiedziami kontekstowymi, dodawaniem nawiasów (ale
    nie namolnym), tzn. nawias zamykający jest dodawany, ale jak sami go
    wpiszemy, to jak gdyby nadpisujemy ten dodany z automatu. Prawda jes taka,
    że wiele rzeczy pewnie wyjdzie dopiero "w praniu". Ja na razie jestem
    zadowolony.

    Kolejny bajer który mi się podoba, to możliwość otworzenia dokumentacji
    technicznej (tj. np. pdf-ów) jako zakładki edytora. Bardzo fajne rozwiązanie
    jak ktoś pracuje na jednym monitorze. Tym bardziej, że w menu help pojawia
    się jako funkcja, która automatycznie otwiera nam stronę atmela zawierającą
    dokumentację techniczną procka, który wybierzemy tworząc projekt. Bardzo
    wygodna rzecz.

    Ciekawe też są kolory po lewej stronie kodu, np. wyróżnione są linie, które
    dopisaliśmy od ostatniej kompilacji.

    PS. Jak zobaczycie jakieś inne udogodnienia, to piszcie, bo prawda jest
    taka, że człowiek zazwyczaj nie zdaje sobie sprawy z obecności wielu rzeczy,
    które jednak ułatwiają pracę.