eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcjęRe: [ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcję
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed0
    0.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!n
    x02.iad01.newshosting.com!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!ne
    wshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.n
    ews.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Fri, 30 Jul 2010 00:03:00 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcję
    References: <4c5176b6$1@news.home.net.pl>
    In-Reply-To: <4c5176b6$1@news.home.net.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 31
    Message-ID: <4c51fa92$0$19178$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.8.137.76
    X-Trace: 1280440978 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 19178 83.8.137.76:2009
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2300411
    [ ukryj nagłówki ]

    CUT_INZ pisze:
    > Wiele razy mówiono mi, że ASB w Mercedesach są bardzo bezawaryjne. Za
    > każdym razem słyszę też żeby nie bawić się lewarkiem i pozwolić
    > komputerowi wybierać przełożenia gdyż wpływa to pozytywnie na ASB.
    >
    > Do sedna:
    > Wybieram się w Alpy. Austria, Włochy i Szwajcaria. Przełęcze, serpentyny
    > itp. Do tej pory wyznawałem prostą zasadę - na jakim biegu wjeżdżasz na
    > takim zjeżdżaj. Stosując się do tego zawsze na zjazdach redukowałem ASB
    > do trójki (czasem dwójki) i tak jechałem nie chcąc na dłuższą metę
    > spalić hamulców.
    >
    > Jakie jest wasze zdanie. Czy takie ostrzejsze hamowanie silnikiem ma
    > negatywny wpływ na ASB?

    Oczywiście że ma negatywny wpływ. Dodam że jazda pod górę również.
    W ogóle jeżdżenie samochodem ma niekorzystny wpływ na jego trwałość, a
    oczywiście im wyższe obroty (co będzie miało miejsce po redukcji) tym i
    szybsze zużycie tego silnika i skrzyni biegów.

    A szkoda będzie po 476345km wyrzucać silnik który nie jeżdżony nigdy z
    góry przejechałby spokojnie 479892km.

    Najlepiej dla skrzyni biegów jeżeli zostanie w domu, a w Alpy pojedziesz
    rowerem ;)

    A poważnie, to po to masz na dźwigni zmiany biegów położenia 1-2-3...
    żeby z nich korzystać. M.in. ciągnąć przyczepę, jadąc w górach itp.

    Dobry górski zjazd bez redukowania i będziesz miał po hamulcach, a wtedy
    to się w ogóle może być ciężko zatrzymać.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: