-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed0
0.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!n
x02.iad01.newshosting.com!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!ne
wshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.n
ews.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 30 Jul 2010 00:03:00 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcję
References: <4c5176b6$1@news.home.net.pl>
In-Reply-To: <4c5176b6$1@news.home.net.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 31
Message-ID: <4c51fa92$0$19178$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.8.137.76
X-Trace: 1280440978 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 19178 83.8.137.76:2009
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2300411
[ ukryj nagłówki ]CUT_INZ pisze:
> Wiele razy mówiono mi, że ASB w Mercedesach są bardzo bezawaryjne. Za
> każdym razem słyszę też żeby nie bawić się lewarkiem i pozwolić
> komputerowi wybierać przełożenia gdyż wpływa to pozytywnie na ASB.
>
> Do sedna:
> Wybieram się w Alpy. Austria, Włochy i Szwajcaria. Przełęcze, serpentyny
> itp. Do tej pory wyznawałem prostą zasadę - na jakim biegu wjeżdżasz na
> takim zjeżdżaj. Stosując się do tego zawsze na zjazdach redukowałem ASB
> do trójki (czasem dwójki) i tak jechałem nie chcąc na dłuższą metę
> spalić hamulców.
>
> Jakie jest wasze zdanie. Czy takie ostrzejsze hamowanie silnikiem ma
> negatywny wpływ na ASB?
Oczywiście że ma negatywny wpływ. Dodam że jazda pod górę również.
W ogóle jeżdżenie samochodem ma niekorzystny wpływ na jego trwałość, a
oczywiście im wyższe obroty (co będzie miało miejsce po redukcji) tym i
szybsze zużycie tego silnika i skrzyni biegów.
A szkoda będzie po 476345km wyrzucać silnik który nie jeżdżony nigdy z
góry przejechałby spokojnie 479892km.
Najlepiej dla skrzyni biegów jeżeli zostanie w domu, a w Alpy pojedziesz
rowerem ;)
A poważnie, to po to masz na dźwigni zmiany biegów położenia 1-2-3...
żeby z nich korzystać. M.in. ciągnąć przyczepę, jadąc w górach itp.
Dobry górski zjazd bez redukowania i będziesz miał po hamulcach, a wtedy
to się w ogóle może być ciężko zatrzymać.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.07.10 00:58 to
- 30.07.10 09:11 MadMan
- 30.07.10 16:43 Eneuel Leszek Ciszewski
- 30.07.10 23:15 CUT
- 31.07.10 07:11 Robson
- 31.07.10 14:45 Eneuel Leszek Ciszewski
- 31.07.10 15:01 megrims
- 31.07.10 21:47 CUT
- 01.08.10 01:03 megrims
- 02.08.10 03:48 Sergiusz Rozanski
- 06.08.10 00:50 Eneuel Leszek Ciszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)