eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAKU żelowe 200Ah przy solarkach i wiatraku - momentalne ładowanie i rozładowanieRe: AKU żelowe 200Ah przy solarkach i wiatraku - momentalne ładowanie i rozładowanie
  • Data: 2011-02-03 07:40:04
    Temat: Re: AKU żelowe 200Ah przy solarkach i wiatraku - momentalne ładowanie i rozładowanie
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "DECTer" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:iidiqu$nb0$1@news.onet.pl...

    > A pewnie 50 cykli przy 100% rozładowaniu.
    > A z mocy dostarczanej przez wiatrak i ogniwo słoneczne tak pewnie było.
    > Można nawet przyjąć że akumulator był cały czas rozładowany a wtedy
    > szybko następuje destrukcja.

    Wczoraj sprawdzałem ogniwo słoneczne. Na etykiecie max 22W (chyba przy 16V),
    max 22V (jałowe) i max 1,28A (prąd zwarcia). Teoretycznie super jak na
    ładowanie aku żelowego 7Ah
    Pogod była słoneczna. Po skierowaniu na pełne słońce Napiecie jałowe 22,15V
    prąd zwarcia 0,56A :)
    Podłączone do akumulatora żelowego 7Ah przez przetwornicę ładowało go prądem
    350mA.
    W zimie to za mało aby naładować poprawnie ten aku bo nawet jednego dnia
    nie wystarczy a co dopiero jak tego słońca by nie bylo przez tydzień? Trzeba
    by zainwestować w większy panel albo doładowywać prądem z sieci.

    Marek