    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: AERO 2
    Date: Sat, 18 May 2013 23:40:23 +0200

    "dizel" e...@4...com

    > Zawsze tak piszą że przez jakiś naciągaczy czy kombinatorów. Sam
    > używam aero i dużo moich znajomych również i jakoś nikt nie ściąga na
    > potęgę.

    Ja mam dwie SIMki -- jedna dziewicza.

    > Zresztą jakie to ściąganie?

    I zazwyczaj po co? W domu/mieszkaniu zwykle coś już jest a poza
    domem raczej przydaje się to tylko do radia czy do map.

    > Po pierwsze prędkość do 512
    > kilobitów to max 64 kilobajty ale żeby to osiągnąć to musi być mało
    > nadajnik przeciążony

    U mnie prawie zawsze jest niemal 512 kb/s.

    > a raczej rzadko się to zdarza. Po drugie
    > rozłączanie co godzinę skutecznie odstrasza od ściągania,

    IMO stabilniejsze to jest niż niejedno WiFi. :)

    > pewnie
    > torent jak się puści to leci a po rozłączeniu ponownie się łączy, ale
    > w dobie plików w hd czy blue ray nie wierzę że takich osób jest dużo.

    Dla sportu czemu nie, ale nie stale. :)

    > Myślę że to raczej pojedyńcze przypadki. Zresztą prąd też kosztuje.
    > Wiadomo zawsze trzeba jakoś usprawiedliwić swoje działania. Myślę że
    > aero stało się zagrożeniem dla usług mobilnych

    I tak, i nie -- ściąga masy klientów. :) Co więcej -- do tej
    pory budzi ufność. IMO te obrazki mogą wiele popsuć w tym
    wizerunku, bo to nie da żadnych skutków poza utrudnieniem.
    Znajdą się zaraz cwaniacy ,,OCeRujący''. ;) Czytanie pisma
    z obrazków raczej dobrze idzie z Androidowymi aplikacjami,
    dlatego można spodziewać się podrasowania tych aplikacji...

    A jeśli obrazki będą tak nieczytelne, że trudno będzie je
    rozpoznać -- staną się przekleństwem dla reputacji Aero2...

    > i dlatego utrudniają użytkownikom korzystanie z tego.
    > Bardziej chodzi o to że te 10gb co mi na miesiąc
    > wychodzi to lepiej by było żebym za to zapłacił , proste.

    Proste -- im więcej klientów, tym tańsza obsługa każdego z nich,
    dlatego warto nazbierać masy, zanim zacznie się dla nich dostarczać
    dostęp. (banki płacą klientom za rozruch bankowych usług) Co
    więcej --- w fazie testowania (aero2) ludzie nie są skorzy do
    narzekania tak zaciekle, jak później, gdy będą płacili, być
    może tylko kilka plnów miesięcznie...

    No i najciekawsze -- czy warunki przetargu wymagają 512 kb/s a nie
    połowy tej szybkości? IMO aero2 jest (wbrew pozorom) dobrą konkurencją
    dla przewodowych ISP, gdyż powoli przygotowują ludzi na rozstanie
    z drutami -- ethrnetami czy xDSLami, WiFi itp... A na pewno ktoś,
    kto nie wie, do czego mu potrzebny ów dostęp, chętniej zainwestuje
    w Aero2 niż w tradycję....

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'