-
1. Data: 2016-04-24 16:11:16
Temat: ADAC zmienia metodykę testów
Od: janusz_k <J...@o...pl>
Okazuje się że producenci aut podobnie jak z testami spalin tak samo
robią ze strefą zgniotu z przodu, robia ją pod testy co prowadzi do tego
że jest niebezpieczna dla innych, bo mają podłużnice które wbijają się w
inne auto, przykłady z artykułu:
Dobrze zrobiony przód Hondy Civic
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/jakie-testy-zd
erzeniowe-takie-wyniki/3nr58c
i zle zrobione, Renault Megane i Volkswagen Golf.
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/jakie-testy-zd
erzeniowe-takie-wyniki/gpwr8c
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/jakie-testy-zd
erzeniowe-takie-wyniki/htg1hm
cały artykuł:
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/jakie-testy-zd
erzeniowe-takie-wyniki/1svw2g
--
Pozdr
Janusz_K
-
2. Data: 2016-04-24 16:43:50
Temat: Re: ADAC zmienia metodykę testów
Od: Bolko <s...@g...com>
W dniu niedziela, 24 kwietnia 2016 16:11:19 UTC+2 użytkownik janusz_k napisał:
> Okazuje się że producenci aut podobnie jak z testami spalin tak samo
Jakiś czas temu czytałem że amerykańskie testy zderzeń są inne w UE.
W efekcie okazuje się że auta są robione pod testy.
Z innej bajki ktoś na forum skody zwrócił uwagę że niemieckie statystyki
dt niezawodności samochodów są też o kant rozbić.
Bo stacje badają samochody które dojechały do stacji.
I dlatego fiaty są kiepskie bo mają mnóstwo usterek drobnych.
A Mazdy są ok bo generalnie mają mało usterek ale jak tłok
wyjdzie bokiem to już stacje tego nie rejestrują bo auto nie dojeżdża.
-
3. Data: 2016-04-25 08:17:21
Temat: Re: ADAC zmienia metodykę testów
Od: "abn140" <a...@g...com>
>wyjdzie bokiem to już stacje tego nie rejestrują bo auto nie dojeżdża.
w jakims tam filmie padla kwestia ze swiat wspolczesny stoi na oszustwie.
kiedys tez probowano oszukiwac ale taki cwaniak dostawal w ryj i sie
konczylo.
aktualnie oszustwo jest premiowane zyskami.
zmiejszasz ilosc kielbasy w kielbasie? cene zostawiasz i od razu przychodzi
kasa.
a poniewaz robia tak wszyscy.....
ad auta.
mam znajomego prokuratora...
wzywali go cale lata do smiertelnych...
i mowi jasno:
testy sresty! a przy realnym wypadku ten ktory mial blache z przodu
wychodzil zywy.
ten ktory nie mial - w worku.
wygrywaly mb w123, w124, s klass, bmw 7, amerykance, volviaki...
masz blache - zyjesz, nie masz - nie zyjesz....
-
4. Data: 2016-04-25 09:54:57
Temat: Re: ADAC zmienia metodykę testów
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sun, 24 Apr 2016 07:43:50 -0700 (PDT), Bolko
> A Mazdy są ok bo generalnie mają mało usterek ale jak tłok
> wyjdzie bokiem to już stacje tego nie rejestrują bo auto
> nie dojeżdża.
Jak nie dojeżdża? Zostawiają je na środku drogi i tak sobie stoi? ;P
Pomijam już, że aby korba wyszła w Mazdach bokiem, to trzeba kupić szrota i
się nim nie interesować po zakupie, albo kupić zadbane auto i być przez
kolejne parę lat albo min 160 tys. km skrajnym ignorantem.
--
Pozdor
Myjk
-
5. Data: 2016-04-25 11:10:34
Temat: Re: ADAC zmienia metodykę testów
Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>
W dniu poniedzialek, 25 kwietnia 2016 09:54:16 UTC+2 uzytkownik Myjk napisal:
> Sun, 24 Apr 2016 07:43:50 -0700 (PDT), Bolko
>
> Jak nie dojezdza? Zostawiaja je na srodku drogi i tak sobie stoi? ;P
>
Jezeli rozkraczyl sie w drodze do stacji diagnostycznej, to raczej
tam nie dojedzie - w zamian trafi do serwisu, gdzie doprowadza go
do stanu uzywalnosci, a przy okazji wymienia spalona zarowke,
zatamuja drobny wyciek oleju, itp. Dzieki temu na przeglad trafi
w 100% sprawny :)
> Pomijam juz, ze aby korba wyszla w Mazdach bokiem, to trzeba kupic szrota i
> sie nim nie interesowac po zakupie, albo kupic zadbane auto i byc przez
> kolejne pare lat albo min 160 tys. km skrajnym ignorantem.
>
Ale przeciez wiekszosc uzytkownikow wspolczesnych samochodow to
ignoranci, ktorzy ograniczaja sie do serwisowania auta zgodnie
z zaleceniami producenta. A te zalecenia - co ostatnio omawialismy
na grupie na przykladzie skrzyn automatycznych - to prosta recepta
na zajechanie samochodu. To oczywiscie dotyczy tzw. zachodu, gdzie
ludzi stac na to zeby co pare lat kupic nowe auto. Na wschod od Odry
wszyscy maja doktoraty z "motoryzacji" ;)
Pozdrawiam
MK
-
6. Data: 2016-04-25 11:43:13
Temat: Re: ADAC zmienia metodykę testów
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 25 Apr 2016 02:10:34 -0700 (PDT), Marcin Kiciński
>> Jak nie dojezdza? Zostawiaja je na srodku drogi i tak sobie stoi? ;P
>>
> Jezeli rozkraczyl sie w drodze do stacji diagnostycznej, to raczej
> tam nie dojedzie - w zamian trafi do serwisu, gdzie doprowadza go
> do stanu uzywalnosci, a przy okazji wymienia spalona zarowke,
> zatamuja drobny wyciek oleju, itp. Dzieki temu na przeglad trafi
> w 100% sprawny :)
Racja, mój faul, nie załapałem, że chodzi o stacje diagnostyczne. Ale
poważnie tak są tworzone statystyki? Dosyć dziwne podejście do tematu
biorąc pod uwagę, że przed wizytą próbuje się raczej eliminować usterki,
albo je tuszować.
>> Pomijam juz, ze aby korba wyszla w Mazdach bokiem, to trzeba kupic szrota i
>> sie nim nie interesowac po zakupie, albo kupic zadbane auto i byc przez
>> kolejne pare lat albo min 160 tys. km skrajnym ignorantem.
> Ale przeciez wiekszosc uzytkownikow wspolczesnych samochodow to
> ignoranci, ktorzy ograniczaja sie do serwisowania auta zgodnie
> z zaleceniami producenta.
ASO wie co zrobić aby korby w Mazdach nie wychodziły bokiem. :P Jak auto
jest serwisowane zgodnie z zaleceniami to nic takiego nie będzie mieć
miejsca.
> A te zalecenia - co ostatnio omawialismy
> na grupie na przykladzie skrzyn automatycznych - to prosta recepta
> na zajechanie samochodu. To oczywiscie dotyczy tzw. zachodu, gdzie
> ludzi stac na to zeby co pare lat kupic nowe auto. Na wschod od Odry
> wszyscy maja doktoraty z "motoryzacji" ;)
Mimo wszystko, ja mam Mazdę akurat ;P 160 tys. na ilczniku od nowości (8
lat idzie) i jakoś korba mi bokiem nie wyszła. Korby wychodzą tym, co nie
wykonają _powszechnie_ znanego ZALECENIA pod postacią wymiany uszczelek pod
wtryskami, a które są pośrednią przyczyną korb wychodzących bokiem w
Mazdach z dieslem. Jak ktoś kupuje używane auto, to raczej powinien o nim
poczytać... powinien. ;) Tak czy siak wszystko się sprowadza głównie do
ignorancji użytkowników którzy myślą, że samochód to nieśmiertelny czołg.
U mnie przez 8 lat poszło łożysko, zacisk hamulcowy, sprzęgło (spalone
przez żonę), czujniki parkowania, ostatnio elektronika webasta (ale auto
bez tego jeździło bezproblemowo, tylko zimno było) ;) i to tyle z usterek.
--
Pozdor
Myjk
-
7. Data: 2016-04-25 12:46:35
Temat: Re: ADAC zmienia metodykę testów
Od: "abn140" <a...@g...com>
> wykonają _powszechnie_ znanego ZALECENIA pod postacią wymiany uszczelek
> pod
> wtryskami, a które są pośrednią przyczyną korb wychodzących bokiem w
> Mazdach z dieslem. Jak ktoś kupuje używane auto, to raczej powinien o nim
jakich motorow to dotyczy? tych starych jeszcze w 626 tez?
-
8. Data: 2016-04-25 12:53:28
Temat: Re: ADAC zmienia metodykę testów
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:g2t2gk33g9bz$....@m...org...
Mon, 25 Apr 2016 02:10:34 -0700 (PDT), Marcin Kiciński
>>> Jak nie dojezdza? Zostawiaja je na srodku drogi i tak sobie stoi?
>>> ;P
>> Jezeli rozkraczyl sie w drodze do stacji diagnostycznej, to raczej
>> tam nie dojedzie - w zamian trafi do serwisu, gdzie doprowadza go
>> do stanu uzywalnosci, a przy okazji wymienia spalona zarowke,
>> zatamuja drobny wyciek oleju, itp. Dzieki temu na przeglad trafi
>> w 100% sprawny :)
>Racja, mój faul, nie załapałem, że chodzi o stacje diagnostyczne. Ale
>poważnie tak są tworzone statystyki? Dosyć dziwne podejście do tematu
Jesli czytasz statystyki DEKRA, to to jest organizacja, ktora ma duzo
stacji diagnostycznych wlasnie - i dane z nich.
I jak czytasz, ze np klopoty z hamulcami dominuja u Fiatow, to nie
wiadomo - takie zle hamulce, czy wlasciciele sobie odpuscili przeglady
w ASO.
Jesli czytasz statystyki ADAC, to oni z kolei maja duzo holownikow,
ktore sciagaja auta z autostrad.
Tez niekoniecznie musi byc miarodajne, jak sie okaze ze staje jedno
auto na tysiac, ale z hamulcami ma klopot 500 :-)
>>> Pomijam juz, ze aby korba wyszla w Mazdach bokiem, to trzeba kupic
>>> szrota i
>>> sie nim nie interesowac po zakupie, albo kupic zadbane auto i byc
>>> przez
>>> kolejne pare lat albo min 160 tys. km skrajnym ignorantem.
>> Ale przeciez wiekszosc uzytkownikow wspolczesnych samochodow to
>> ignoranci, ktorzy ograniczaja sie do serwisowania auta zgodnie
>> z zaleceniami producenta.
>ASO wie co zrobić aby korby w Mazdach nie wychodziły bokiem. :P Jak
>auto
>jest serwisowane zgodnie z zaleceniami to nic takiego nie będzie mieć
>miejsca.
Ciekawe skad mialby sie taki zwykly kierowca dowiedziec tej tajemnej
wiedzy ASO.
>Mimo wszystko, ja mam Mazdę akurat ;P 160 tys. na ilczniku od nowości
>(8
>lat idzie) i jakoś korba mi bokiem nie wyszła. Korby wychodzą tym, co
>nie
>wykonają _powszechnie_ znanego ZALECENIA pod postacią wymiany
>uszczelek pod
>wtryskami, a które są pośrednią przyczyną korb wychodzących bokiem w
>Mazdach z dieslem.
A co ma uszczelka do korbowodu ?
>U mnie przez 8 lat poszło łożysko, zacisk hamulcowy, sprzęgło
>(spalone
>przez żonę), czujniki parkowania, ostatnio elektronika webasta (ale
>auto
>bez tego jeździło bezproblemowo, tylko zimno było) ;) i to tyle z
>usterek.
Niestety - jedno auto statystyki nie czyni. Trzeba by miec mala flote
...
J.
-
9. Data: 2016-04-25 19:43:07
Temat: Re: ADAC zmienia metodykę testów
Od: Shrek <...@w...pl>
On 25.04.2016 09:54, Myjk wrote:
> Sun, 24 Apr 2016 07:43:50 -0700 (PDT), Bolko
>
>> A Mazdy są ok bo generalnie mają mało usterek ale jak tłok
>> wyjdzie bokiem to już stacje tego nie rejestrują bo auto
>> nie dojeżdża.
>
> Jak nie dojeżdża? Zostawiają je na środku drogi i tak sobie stoi? ;P
Nie - odholowują go na parking komisu, sprzedają do np. Polski, magicy
wstawiają część z innego bez faktury (bądź przystanku autobusowego w
zależności co odpadło) i jest nówka funkiel, przy okazji z lepszym
przebiegiem. No i gdzie masz tu jakąkolwiek awarię, skoro jest igła, bo
przecież jest "serwisowany" w aso, a w aso nigdy na swoją przypadłość
nigdy nie był? NIe był, więc i awarii nie było:P
-
10. Data: 2016-04-26 09:04:18
Temat: Re: ADAC zmienia metodykę testów
Od: p...@g...com
I jak czytasz, ze np klopoty z hamulcami dominuja u Fiatow, to nie
wiadomo - takie zle hamulce, czy wlasciciele sobie odpuscili przeglady
w ASO
Fiat w ASO ? ha ha ha niezly dowcip raz ze Fiat na rynku niemieckim to egzotyka dwa
to auto z dolnej polki i tych co to kupili na niemieckie ASO raczej nie stac ...
Dekra podaje tylko to co przepadlo podczas badania technicznego i trzeba miec to na
uwadze, auto normalnie serwisowane jest przygotowywane do TUV a ci ktorzy zaoszczedza
50 ojro psuja statystyki Fiatowi :-) zreszta warto sprawdzac Niemcow dokladnie bo
ostatnio cos czesto na jaw wychodza ich oszustwa i sprawdzic jakich konkretnie modeli
dotycza te problemy i od kogo pochodza systemy hamulcowe