  • 31. Data: 2006-08-12 14:53:36
    Temat: Re: AC-X
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    W artykule <ebkoj6$en4$1@polsl.pl> Marcin Kuczera napisał(a):

> [...]
    > po stykach peeringowych zagranicy i tego za co muszą sami płacić więc tego
    > w peeringu nie dostaniesz.
    > Styki peeringowe są /powinny być bezpłatne.
    >
    > Tak więc - jeżeli ddana osiedlówka na 2 blokach spiętych tsunami ma własnego
    > ASa i rozgłasza się w publicznym BGP, po dopięciu do ATMana będzie
    > rozgłoszony
    > wszędzie - między innymi do GTS/Netia.
    > Podobnie jest z PL-IX, WIX czy innymi. Oczywiście działa tutaj 8 warstwa
    > ISO/OSI, polityczna.
    > Dany operator może nie chcieć się z kimś peerować - bo nie - i takie jego
    wiem, to mnie głównie powstrzymuje od pchania się w *ixy.
    Ale chyba 8 warstwa w przypadku ac-xa nie ma znaczenia? Skoro to działa
    "przez atman"...

    el_d.jpg)

    > przypuszczam ze chodzi o te >50Mbit do innych operatorów i innych
    > uczestników w innych miastach.
    czyli uczestnicy w innych miastach mieszczacy się <50mbit są wliczani do
    "ryczałtu"? Czy nie?

    > w poznaniu zdaje się ma być o ile już nie jest PL-IX.
    Jeszcze z tego co wiem nie ma. Są jakieś plany odnośnie tranzytu przez
    icpnet, ale nie znam nikogo kto by z tego korzystał.

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    PLD Linux Developer HomePage: http://aramin.net/

  • 32. Data: 2006-08-12 15:02:06
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > Napewno nie w L2.
    > tak, ja i jest super bo dostajesz na dziendobry 3k prefiksów :-)

    ooo, 3k powiadasz ;-)

    Marcin

  • 33. Data: 2006-08-12 15:04:26
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > wiem, to mnie głównie powstrzymuje od pchania się w *ixy.
    > Ale chyba 8 warstwa w przypadku ac-xa nie ma znaczenia? Skoro to działa
    > "przez atman"...

    tak - jak już ktoś napisał - jesteś jakby ich klientem ale bez zagranicy i
    tpsa.

    > czyli uczestnicy w innych miastach mieszczacy się <50mbit są wliczani do
    > "ryczałtu"? Czy nie?

    z tego co rozumiem to tak.

    > Jeszcze z tego co wiem nie ma. Są jakieś plany odnośnie tranzytu przez
    > icpnet, ale nie znam nikogo kto by z tego korzystał.

    niby allegro ma się zapiąć - tak więc raczej chodzi o węzeł TKTelekomu.
    Ale jak to wszystko będzie wyglądać to się pewnie dopiero za jakiś czas
    okaże..

    Marcin

  • 34. Data: 2006-08-13 13:12:05
    Od: Tomasz Paszkowski <t...@o...pl>

    W artykule <s...@u...aramin.one.pl> Andrzej 'The Undefined'
    Dopierała napisał(a):

    > warto wiedzieć :)
    > czyli - "wszyscy operatorzy krajowi poza tpsa" oznacza klientów atmanu i
    > tych co się z nimi peerują?

    tak

    > co takiego warszawskie ixy mogą więcej zaoferować poza "wszyscy
    > operatorzy krajowi poza tpsa"?

    jak juz pisalem telia,level3,d-tag czy tpnet oczywiscie w cenach nie osiagalnych
    w innych miejsach w polsce dla zwyklych uczestnikow rynku tele.
    > dałbyś rade wystawić gdzieś/podesłać? :)

    no wlasnie na chwile obecna jest tego:

    193.111.36.21 4 24748 180926 126518 15697415 0 0 4d02h 1451

    a te 3k prefiksow wynikalo z tego ze na poczatku wysylali wszystko co
    dawalo pol34/pionier (razem z zasobami zagranicznymi) a teraz daja tylko polskie
    zasoby pioniera. Nie zauwazylem zmiany :(

    --
    Asterisk + SS7 - instalacja i konfiguracja

  • 35. Data: 2006-08-13 13:13:17
    Od: Tomasz Paszkowski <t...@o...pl>

    W artykule <ebkqi6$f5o$1@polsl.pl> Marcin Kuczera napisał(a):

    > ooo, 3k powiadasz ;-)

    no wlasnie teraz jest 1451, nie rozglaszaja juz pelnego feed, ktory dostaja
    od pol34/pionniera :( Ciekawe czy tak juz zostanie czy to jakies przejsciowe
    problemy.

    --
    Asterisk + SS7 - instalacja i konfiguracja

  • 36. Data: 2006-08-13 19:28:58
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

> [...]
    dostaja
    > od pol34/pionniera :( Ciekawe czy tak juz zostanie czy to jakies

    hmm, a co takiego jest w pozostałych 1,5k prefixów które dostawali od
    pioniera ?
    W innym poscie wspomniałeś ze zagraniczne zasoby pioniera - ale co
    konkretnie to jest ?

    Marcin

  • 37. Data: 2006-08-14 06:49:09
    Od: Marek Janik <z...@-...spam-.bsd.net.pl>

    > z tego co rozumiem to tak.

    Ale w L3 a nie w L2 - miedzymiastowy ruch L2 jest platny np zestawienie
    sesji bezposredniej z poznania do krakowa
    pozdr
    ZIS

  • 38. Data: 2006-08-14 10:34:30
    Od: Tomasz Paszkowski <t...@o...pl>

    W artykule <ebnuil$c62$1@polsl.pl> Marcin Kuczera napisał(a):

    > hmm, a co takiego jest w pozostałych 1,5k prefixów które dostawali od
    > pioniera ?

    tych prefiksow jest wiecej

    82.143.x.x 4 15851 274127 211132 57945504 0 0 5d00h 2619

    > W innym poscie wspomniałeś ze zagraniczne zasoby pioniera - ale co
    > konkretnie to jest ?

    nie sprawdzalem, ale np do 7thguard.net ruch odemnie idzie via pionier

    5. janus-a-terminus.wask.wroc 0.0% 16 16 1.3 2.5 0.9 12.9 2.8
    6. z-wroclawia.poznan-gw1.10G 33.3% 16 10 18.8 10.7 9.0 18.8 3.0
    7. CVT-Bratislava.sanet2.sk 0.0% 16 16 23.3 23.4 22.9 24.5 0.5
    8. vnet-gw.six.sk 0.0% 16 16 23.8 24.5 22.9 31.2 2.0
    9. www.7thguard.net 0.0% 16 16 23.8 25.5 22.8 31.7 2.8

    Jak chcesz to moge wystawic to co dostaje do pioniera w jakims pliku.

    --
    Asterisk + SS7 - instalacja i konfiguracja

  • 39. Data: 2006-08-14 10:37:04
    Od: Tomasz Paszkowski <t...@o...pl>

> [...]
    > pioniera ?
    > W innym poscie wspomniałeś ze zagraniczne zasoby pioniera - ale co

    A wracajac do samego AC-X to znowu jest u nich 3k prefiksow

    193.111.36.21 4 24748 185095 129031 16121823 0 0 15:33:08 2950

    --
    Asterisk + SS7 - instalacja i konfiguracja

  • 40. Data: 2006-08-14 11:27:46
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > tych prefiksow jest wiecej
    >
    > 82.143.x.x 4 15851 274127 211132 57945504 0 0 5d00h 2619

    > nie sprawdzalem, ale np do 7thguard.net ruch odemnie idzie via pionier

    no ok, a jak bardzo skoczył Ci ruch po dołożeniu reszty prefixów do 3k ?

    > Jak chcesz to moge wystawic to co dostaje do pioniera w jakims pliku.

    styk z pionierem mam via silweb więc teoretycznie mogę sprawdzić co dostaję
    zza pioniera, zerkne sobie przy okazji.

    tak btw, atman był miły i zestawił mi przed chwilą peering w wix:
    195.85.195.8 4 24748 740 157 0 0 0 01:16:48 1297

    i poszło mi troche ponad 3Mbit up i podobnie down.

    Coś odnoszę wrażenie, że jednak zagranica to jest spokojnie 60% łącza jak
    nie więcej...

    Marcin