  • 11. Data: 2011-01-17 13:00:41
    Temat: Re: ABS
    Od: Nikanor <p...@g...com>

    On Jan 8, 12:17 am, "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> wrote:
    > czy da sie za ozyc ABS do motora kt ry seryjnie nieby w niego wyposa ony ?
    >
    > tzn czy spotkali cie w sieci jaki manual , moze jaki gotowy zestaw ?
    >
    > pytam czysto teoretycznie co potrzeba , jakie elementy powinny sie znale c w
    > zestawie ?

    Kiedyś robiłem takie poszukiwania w sprawie V-Stroma z 2004 r.
    Konkluzja była taka, że gdyby próbować to na siłę przeprowadzić, to
    koszt będzie znacznie wyższy, niż różnica w cenie między moim
    egzemplarzem a takim młodszym o dwa lata z fabrycznym ABS. Nie mówiąc
    o czasie, wysiłkach i niepewności co do wyniku.

    --
    Nikanor
    [SH300, DR350, Agility125 - na wydaniu]

  • 12. Data: 2011-01-17 13:21:23
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 17.01.2011 Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl> napisał/a:
    > kakmar napisał(a):
    > (bla bla bla)
    >
    > Mam wrazenie ze nie wiesz jak dziala ABS i jak bardzo wspolczesny ABS
    > jest skomplikowanym urzadzeniem i jakie kuku moze zrobic jesli jest
    > niesprawny.

    Ale poważnie? To masz poważnie:
    Nie uważam żeby poziom komplikacji ABS, przerastał cokolwiek bardziej
    uznane firmy działające na rynku części aftermarketowych. Zwłaszcza
    takie co to mają w ofercie TC.
    Sądzę też że niewystępowanie ABS w ofercie wynika tylko z braku
    koncepcji jak go sprzedać i na nim zarobić.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 13. Data: 2011-01-17 13:24:18
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Niebardzo rozumiesz o co chodzi :(
    Mozesz sobie wymieniac klocki, rurki i inne pierdoly.
    Nie mozesz zmieniac KONSTRUKCJI ukladu hamulcowego.
    Poczytaj tez sobie o motocyklowym ABS. Warto bo to
    ciekawe, a pojecia o tym nie masz.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 14. Data: 2011-01-17 13:45:51
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 17.01.2011 Hinek <h...@t...pl> napisał/a:
> [...]
    > Nie mozesz zmieniac KONSTRUKCJI ukladu hamulcowego.
    > Poczytaj tez sobie o motocyklowym ABS. Warto bo to

    Tak oczywiście, znam tylko obrazki z google,
    "images for abs".

    Tylko nie wiem co znaczy:
    > Nie mozesz zmieniac KONSTRUKCJI ukladu hamulcowego.
    A jak sobie wymienię pompę, a jak zrobię przód uruchamiany nogą?
    Co robię na drogach te wszystkie zarejestrowane i ubezpieczone
    customy?
    Czy założenie nieoryginalnych tarcz, zacisków, klocków, przewodów,
    pompy, klamki, mocowań i zalanie niefabrycznym płynem w innej niż
    zalewana w fabryce specyfikacji, jest taką zmianą, czy nie?

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 15. Data: 2011-01-17 13:50:25
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-01-17, Hinek <h...@t...pl> wrote:
    > Niebardzo rozumiesz o co chodzi :(
    > Mozesz sobie wymieniac klocki, rurki i inne pierdoly.
    > Nie mozesz zmieniac KONSTRUKCJI ukladu hamulcowego.

    To dyskusyjne mocno jest. Czy ja zmieniajac przewody na w stalowym oplocie
    i zastepujac uklad z trojnikiem (3 przewody) na dwa dlugie przewody
    zmienilem konstrukcje ukladu hamulcowego? Tyle, ze tutaj efekt takiej
    zmiany jest do przewidzenia bo nie jest kupa elektroniki ktora
    chujwiecorobi.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 16. Data: 2011-01-17 15:04:05
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 17.01.2011 AZ <a...@g...com> napisał/a:

> [...]
    > i zastepujac uklad z trojnikiem (3 przewody) na dwa dlugie przewody
    > zmienilem konstrukcje ukladu hamulcowego? Tyle, ze tutaj efekt takiej
    Oczywiście, jak nie masz na to odpowiedniego atestu, to w tych dłuższych
    przewodach wzbudzi Ci się fala stojąca od dziurek w tarczy i urwie klamkę
    razem z ramieniem. A że to KHI to co najmniej jeszcze przód się od drgań
    rozpadnie. Jedyna Twoja szansa to szybkie zdobycie odpowiedniego kwitu na
    modyfikację.

    > bo nie jest kupa elektroniki ktora chujwiecorobi.

    Tyle że elektronikę, zwłaszcza jeśli jej poziom skomplikowania nie
    przekracza możliwości sterownika ze zmywarki, to się po prostu zamawia u
    producenta. Montuje i sprawdza czy robi to co ma robić, i ewentualnie
    modyfikuje zakresy parametrów dla których wyświetla się "System error,
    contact service", Ops, tu będzie tylko kontrolka, awarii ABS.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 17. Data: 2011-01-17 15:12:46
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-01-17, kakmar <k...@g...com> wrote:

> [...]
    > rozpadnie. Jedyna Twoja szansa to szybkie zdobycie odpowiedniego kwitu na

    Wlasnie takie mialem obawy. No i z uwagami od KHI moglbys sie wstrzymac,
    jeden troll od KHI na grupie wystarczy.

> [...]
    > modyfikuje zakresy parametrów dla których wyświetla się "System error,
    > contact service", Ops, tu będzie tylko kontrolka, awarii ABS.

    Nikt nie mowi ze jest to niewykonalne. Wszystko jest do zrobienia. Przeciez
    w fabryce tez to montuja a nie odprawiaja czary. Tylko w przypadkow hamulcow
    wymaga taki przeszczep wymaga starannosci i fachowego podejscia a nie pana
    Zenka ktory powie 'eee ABS to tylko modulator i czujnik na kole'.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 18. Data: 2011-01-17 15:39:21
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "kakmar" <k...@g...com> napisał

> [...]
    > pompy, klamki, mocowań i zalanie niefabrycznym płynem w innej niż
    > zalewana w fabryce specyfikacji, jest taką zmianą, czy nie?

    Nie mnie sie pytaj i nie mnie przekonuj.
    Wszystko co ma zwiazek z bezpieczenstwem, ekologia musi
    byc atesowane, certyfikowane, miec rozne CE itd, itp.
    Zapewniam Cie, ze ubezpieczyciele szukaja wszelkich haczykow
    aby nie placic. Za to placa rzeczoznawcom - a przy powazniejszym
    wypadku sprzet podlega dokladnym ogledzinom.
    Popatrz co sie juz teraz dzieje np. u Niemcow...

    Znam wypadek jeszcze sprzed paru lat kiedy odmowiono wyplaty
    odszkodowania czlowiekowi - bo mial powiercone otwory w tarczach
    hamulcowych (w aucie, dla lepszego chlodzenia itd) Rzeczoznawca
    stwierdzil ze nie pogorszylo to hamowania, ale czlowiek
    przegral ostatecznie sprawe.

    Nawiasem mowiac - uwazasz ze powinny byc stosowne kity
    na Allegro zeby Jozek w garazu zalozyl se ABSa do scigacza?
    Tak jak xenony?
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 19. Data: 2011-01-19 06:56:43
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    mkochano <m...@v...iem.pw.edu.pl> wrote:

    >Kolega dowiadywał się o taką możliwość w Hondzie PanEuro. Nie da się.
    >Wersje z i bez ABS to niemal dwa różne motocykle, ten bez ABS nie ma
    >miejsca na zainstalowanie elementów ABSu.

    A to dziwne, bo ja mam takie Honde bez abs, w ktorej jest wszystko co
    trzeba do zamontowania abs, z wersji abs. No czterokolowa jest ale to
    akurat nie rzutuje.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10