-
11. Data: 2011-01-17 13:00:41
Temat: Re: ABS
Od: Nikanor <p...@g...com>
On Jan 8, 12:17 am, "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> wrote:
> czy da sie za ozyc ABS do motora kt ry seryjnie nieby w niego wyposa ony ?
>
> tzn czy spotkali cie w sieci jaki manual , moze jaki gotowy zestaw ?
>
> pytam czysto teoretycznie co potrzeba , jakie elementy powinny sie znale c w
> zestawie ?
Kiedyś robiłem takie poszukiwania w sprawie V-Stroma z 2004 r.
Konkluzja była taka, że gdyby próbować to na siłę przeprowadzić, to
koszt będzie znacznie wyższy, niż różnica w cenie między moim
egzemplarzem a takim młodszym o dwa lata z fabrycznym ABS. Nie mówiąc
o czasie, wysiłkach i niepewności co do wyniku.
--
Nikanor
[SH300, DR350, Agility125 - na wydaniu]
-
12. Data: 2011-01-17 13:21:23
Temat: Re: ABS
Od: kakmar <k...@g...com>
Dnia 17.01.2011 Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl> napisał/a:
> kakmar napisał(a):
> (bla bla bla)
>
> Mam wrazenie ze nie wiesz jak dziala ABS i jak bardzo wspolczesny ABS
> jest skomplikowanym urzadzeniem i jakie kuku moze zrobic jesli jest
> niesprawny.
>
Ale poważnie? To masz poważnie:
Nie uważam żeby poziom komplikacji ABS, przerastał cokolwiek bardziej
uznane firmy działające na rynku części aftermarketowych. Zwłaszcza
takie co to mają w ofercie TC.
Sądzę też że niewystępowanie ABS w ofercie wynika tylko z braku
koncepcji jak go sprzedać i na nim zarobić.
--
kakmaratgmaildotcom
-
13. Data: 2011-01-17 13:24:18
Temat: Re: ABS
Od: "Hinek" <h...@t...pl>
Niebardzo rozumiesz o co chodzi :(
Mozesz sobie wymieniac klocki, rurki i inne pierdoly.
Nie mozesz zmieniac KONSTRUKCJI ukladu hamulcowego.
Poczytaj tez sobie o motocyklowym ABS. Warto bo to
ciekawe, a pojecia o tym nie masz.
Pozdr
--
Hinek
-
14. Data: 2011-01-17 13:45:51
Temat: Re: ABS
Od: kakmar <k...@g...com>
Dnia 17.01.2011 Hinek <h...@t...pl> napisał/a:
> Niebardzo rozumiesz o co chodzi :(
> Mozesz sobie wymieniac klocki, rurki i inne pierdoly.
> Nie mozesz zmieniac KONSTRUKCJI ukladu hamulcowego.
> Poczytaj tez sobie o motocyklowym ABS. Warto bo to
> ciekawe, a pojecia o tym nie masz.
Tak oczywiście, znam tylko obrazki z google,
"images for abs".
Tylko nie wiem co znaczy:
> Nie mozesz zmieniac KONSTRUKCJI ukladu hamulcowego.
A jak sobie wymienię pompę, a jak zrobię przód uruchamiany nogą?
Co robię na drogach te wszystkie zarejestrowane i ubezpieczone
customy?
Czy założenie nieoryginalnych tarcz, zacisków, klocków, przewodów,
pompy, klamki, mocowań i zalanie niefabrycznym płynem w innej niż
zalewana w fabryce specyfikacji, jest taką zmianą, czy nie?
--
kakmaratgmaildotcom
-
15. Data: 2011-01-17 13:50:25
Temat: Re: ABS
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-01-17, Hinek <h...@t...pl> wrote:
> Niebardzo rozumiesz o co chodzi :(
> Mozesz sobie wymieniac klocki, rurki i inne pierdoly.
> Nie mozesz zmieniac KONSTRUKCJI ukladu hamulcowego.
>
To dyskusyjne mocno jest. Czy ja zmieniajac przewody na w stalowym oplocie
i zastepujac uklad z trojnikiem (3 przewody) na dwa dlugie przewody
zmienilem konstrukcje ukladu hamulcowego? Tyle, ze tutaj efekt takiej
zmiany jest do przewidzenia bo nie jest kupa elektroniki ktora
chujwiecorobi.
--
Artur
ZZR 1200
-
16. Data: 2011-01-17 15:04:05
Temat: Re: ABS
Od: kakmar <k...@g...com>
Dnia 17.01.2011 AZ <a...@g...com> napisał/a:
> On 2011-01-17, Hinek <h...@t...pl> wrote:
>> Niebardzo rozumiesz o co chodzi :(
>> Mozesz sobie wymieniac klocki, rurki i inne pierdoly.
>> Nie mozesz zmieniac KONSTRUKCJI ukladu hamulcowego.
>>
> To dyskusyjne mocno jest. Czy ja zmieniajac przewody na w stalowym oplocie
> i zastepujac uklad z trojnikiem (3 przewody) na dwa dlugie przewody
> zmienilem konstrukcje ukladu hamulcowego? Tyle, ze tutaj efekt takiej
> zmiany jest do przewidzenia
Oczywiście, jak nie masz na to odpowiedniego atestu, to w tych dłuższych
przewodach wzbudzi Ci się fala stojąca od dziurek w tarczy i urwie klamkę
razem z ramieniem. A że to KHI to co najmniej jeszcze przód się od drgań
rozpadnie. Jedyna Twoja szansa to szybkie zdobycie odpowiedniego kwitu na
modyfikację.
> bo nie jest kupa elektroniki ktora chujwiecorobi.
Tyle że elektronikę, zwłaszcza jeśli jej poziom skomplikowania nie
przekracza możliwości sterownika ze zmywarki, to się po prostu zamawia u
producenta. Montuje i sprawdza czy robi to co ma robić, i ewentualnie
modyfikuje zakresy parametrów dla których wyświetla się "System error,
contact service", Ops, tu będzie tylko kontrolka, awarii ABS.
--
kakmaratgmaildotcom
-
17. Data: 2011-01-17 15:12:46
Temat: Re: ABS
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-01-17, kakmar <k...@g...com> wrote:
>
> Oczywiście, jak nie masz na to odpowiedniego atestu, to w tych dłuższych
> przewodach wzbudzi Ci się fala stojąca od dziurek w tarczy i urwie klamkę
> razem z ramieniem. A że to KHI to co najmniej jeszcze przód się od drgań
> rozpadnie. Jedyna Twoja szansa to szybkie zdobycie odpowiedniego kwitu na
> modyfikację.
>
Wlasnie takie mialem obawy. No i z uwagami od KHI moglbys sie wstrzymac,
jeden troll od KHI na grupie wystarczy.
>
> Tyle że elektronikę, zwłaszcza jeśli jej poziom skomplikowania nie
> przekracza możliwości sterownika ze zmywarki, to się po prostu zamawia u
> producenta. Montuje i sprawdza czy robi to co ma robić, i ewentualnie
> modyfikuje zakresy parametrów dla których wyświetla się "System error,
> contact service", Ops, tu będzie tylko kontrolka, awarii ABS.
>
Nikt nie mowi ze jest to niewykonalne. Wszystko jest do zrobienia. Przeciez
w fabryce tez to montuja a nie odprawiaja czary. Tylko w przypadkow hamulcow
wymaga taki przeszczep wymaga starannosci i fachowego podejscia a nie pana
Zenka ktory powie 'eee ABS to tylko modulator i czujnik na kole'.
--
Artur
ZZR 1200
-
18. Data: 2011-01-17 15:39:21
Temat: Re: ABS
Od: "Hinek" <h...@t...pl>
Użytkownik "kakmar" <k...@g...com> napisał
>
> Tylko nie wiem co znaczy:
>> Nie mozesz zmieniac KONSTRUKCJI ukladu hamulcowego.
>
> A jak sobie wymienię pompę, a jak zrobię przód uruchamiany nogą?
> Co robię na drogach te wszystkie zarejestrowane i ubezpieczone
> customy?
> Czy założenie nieoryginalnych tarcz, zacisków, klocków, przewodów,
> pompy, klamki, mocowań i zalanie niefabrycznym płynem w innej niż
> zalewana w fabryce specyfikacji, jest taką zmianą, czy nie?
>
>
>
Nie mnie sie pytaj i nie mnie przekonuj.
Wszystko co ma zwiazek z bezpieczenstwem, ekologia musi
byc atesowane, certyfikowane, miec rozne CE itd, itp.
Zapewniam Cie, ze ubezpieczyciele szukaja wszelkich haczykow
aby nie placic. Za to placa rzeczoznawcom - a przy powazniejszym
wypadku sprzet podlega dokladnym ogledzinom.
Popatrz co sie juz teraz dzieje np. u Niemcow...
Znam wypadek jeszcze sprzed paru lat kiedy odmowiono wyplaty
odszkodowania czlowiekowi - bo mial powiercone otwory w tarczach
hamulcowych (w aucie, dla lepszego chlodzenia itd) Rzeczoznawca
stwierdzil ze nie pogorszylo to hamowania, ale czlowiek
przegral ostatecznie sprawe.
Nawiasem mowiac - uwazasz ze powinny byc stosowne kity
na Allegro zeby Jozek w garazu zalozyl se ABSa do scigacza?
Tak jak xenony?
Pozdr
--
Hinek
-
19. Data: 2011-01-19 06:56:43
Temat: Re: ABS
Od: Jacot <j...@m...pl>
mkochano <m...@v...iem.pw.edu.pl> wrote:
>Kolega dowiadywał się o taką możliwość w Hondzie PanEuro. Nie da się.
>Wersje z i bez ABS to niemal dwa różne motocykle, ten bez ABS nie ma
>miejsca na zainstalowanie elementów ABSu.
A to dziwne, bo ja mam takie Honde bez abs, w ktorej jest wszystko co
trzeba do zamontowania abs, z wersji abs. No czterokolowa jest ale to
akurat nie rzutuje.
--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl
http://www.stokrotka.ath.cx