-
Data: 2022-12-24 14:45:40
Temat: Re: A to ci niespodzianka.
Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2022-12-24 o 12:37, Myjk pisze:
> Thu, 22 Dec 2022 17:10:21 +0100, cef
>
>> W dniu 2022-12-22 o 09:01, Myjk pisze:
>>> Wed, 21 Dec 2022 17:29:01 +0100, cef
>>>>>> Co jak co, ale dyskusja jest o stracie czasu na ładowanie.
>>>>> Tylko wg ciebie. Dyskusja jest, po prostu, o stracie czasu. Niezlaeżnie
>>>>> gdzie się ten czas traci, to nadal czas. Ale ty tego pojąc nie umiesz, albo
>>>>> raczej nie chcesz -- bo byś stracił jeden z koronnych argumentów.
>>>> Już mnie osłabia ta argumentacja z dupy.
>>>> Że włożysz wtyczkę codziennie i zaoszczędzisz raptem tyle czasu
>>>> co ja na trzy tankowania w miesiącu? To jest jakieś 30min.
>>> Czyli 6h rocznie, przez 6 lat 36h.
>> No to zaoszczędziłeś. Nie neguję tego.
>
> Owszem, negowałeś i jeszcze twierdziłeś
> że spaliniak nie marnuje czasu WCALE.
Ja nie odczuwam pobytu w serwisie,
bo mam tanie auto awaryjne, więc praktycznie
WCALE nie marnuję tam czasu.
>> Ale wyjaśnij mi w jaki sposób ja mam osiągnąć taki wynik?
>> To jest Twój indywidualny przypadek, że oszczędzasz ten czas.
>
> Nie jest mój, tylko większości normalnych ludzi. Zrozum w końcu, WIĘKSZOŚĆ
> ludzi używających codziennie samochodu deklaruje że przejeżdża średnio 30km
> dziennie, w skrajnych porywach 60km/dzień. W związku z tym przestań sobie
> robić regułę ze swoich doświadczeń, bo twoje doświadczenia drogowe to
> MARGINES.
Większość deklarauje, ale chce czego innego?
Dlaczego co drugie auto nie jest BEVem?
No może co trzecie?
I kto jest marginesem?
>> Ja gdybym się przesiadł na EV, to nie mając możliwości ładować
>> w domu musiałbym poświęcić czas na ładowarce publicznej.
>> Dlaczego zatem zachwalasz coś,
>> co jest jakimś wyjątkowym przypadkiem a nie regułą?
>
> Ty i twoje przygody drogowe jesteście wyjątkowym przypadkiem na tle ogółu,
> a jużnapewno minimum połowy. Druga połowa połowy musiałaby trochę
> zmodyfiować obyczaje, tylko pozostała połowa z połowy ;P pewnie by nie była
> AKTUALNIE w stanie tego zmienić.
I dlaczego ten ogół daje taki efekt?
Bo to same matoły i ignoranci?
>>>> Czas na serwis pominę, bo jest porównywalny.
>>> Nie jest! Serwis mojego EV zabrał ZERO czasu!
>>> Serwis ICE zeżarł przez 6 lat ponad 30h!
>>> W sumie ponad 10h/rocznie jestem na plusie na EV.
>>> To jest 20 ładowań na trasie. Mnie byłoby potrzeba w porywach 10.
>> Znowu zaoszczędziłeś - OK.
>> Ale to znowu jakiś ułamek procentowy i tylko Ty oszczędzasz.
>> Jak ja mam w takim wypadku oszczędzić?
>> Bez własnego taniego prądu się nie spina.
>
> Ponad 50% by się spinało. Tymczasem EV to w polsce zaledwie tysięczne
> procenta na tle spaliniaków. I to wątpliwa "zasługa" takich jak ty, co na
> swoim przykładzie innym robią wodę z mózgu. To jest głównym problemem braku
> zainteresowania EV. Ludzie się opierają na opiniach innych, a opinie
> większości są takie jak twoja właśnie.
To nie moje opinie, tylko wywody takich jak Ty,
którzy nie potrafią dać pozytywnego przekazu dla EV.
Skoro ogół tak użytkuje, że się każdemu - ogółowi - większości -
czy jak to sobie zdefiniujesz opłaca, to dlaczego nikt tak nie robi?
>>>>>> Nie trzeba nawet wyrażać własnego zdania, bo z wypowiedzi
>>>>>> kierowców samochodów elektrycznych widać, że problem jest kluczowy.
>>>>> Nie jest, to jest margines.
>>>> Zajrzyj na jakieś forum EV, to się dowiesz z czym kierowcy
>>>> EV mają najwięcej problemów: drogi prąd i słaby zasięg.
>>> Jestem na wszelkich możliwych forach o EV. Prąd jest drogi na publicznych
>>> ładowarkach, ale nadal tańszy niż paliwa. Do tego ludzie nie tankują się
>>> tylko na publicznych, więc w całym zakresie ładowania jest znacznie taniej.
>> Już Ci pisałem, że nie jest taniej.
>> Taniej na prądzie to jest jak ktoś jeździ jakąś uturbioną kilkulitrową
>> benzyną i pali około 10L, a nie dwulitrowym dieslem ze zużyciem 6L.
>
> Tymczasem mój Outlander w wersji ICE ma wolnossący silnik benzynowy 2.0 i
> pali 10-12L w mieście i nieco poniżej 10 na autostradzie (o ile nie jedzie
> z BOXem). Jeździłem też uturbionym dieslem 2.0 w Mazdzie 6, i z
> dystrybutora wychodziło spalanie 8-9L w trybie mieszanym. Na autostradzie
> przy 120 diesel palił 6L, przy czym to był sedan, a nie jak Outlander, SUV
> gabarytów szafy trzydrzwiowej. Niemniej nadal przeliczajac to na energię
> był 30% mniej sprawny niż elektryk.
Tymczasem to zły przykład, bo większość-ogół - każdy -
czy jak to sobie zdefiniujesz jeździ jednak czymś oszczędniejszym.
>>>>>> A założenia są takie same dla wszystkich.
>>>>>> Po co w takim razie ładujecie w domu, skoro to żaden problem?
>>>>> Bo mogę, więc po cholerę mam dodatkowo tracić czas i pieniądze na ładowanie
>>>>> na mieście skoro mogę nie tracić pieniędzy i czasu na ładowanie w domu? Czy
>>>>> ty pomyślałeś kiedyś logicznie zanim coś napisałeś?
>>>> I to jest właśnie problem założeń do rozważań o opłacalności.
>>>
>>> Nie no, nie ma to jak postawić głupkowate pytanie i na nim sobie później
>>> zbudować "argumentację".
>>>
>>>> Tobie się opłaca i innym co raz w roku odjadą dalej od domu,
>>>> że ładować publicznie by musieli. Mnie się nie opłaca.
>>>> I niekoniecznie jest to problem cenowy, bo mnie akurat stać
>>>> na nowego elektryka, ale jest kłopotliwy w użyciu.
>>>> A znam wiele osób co mieszkają w domach, mają tam nawet PV,
>>>> ale samochód elektryczny im nie pasuje, bo jest dla nich
>>>> mimo wszytsko za drogi i ich ogranicza.
>>> Znowu bredzisz, zaoszczędzony czas na stacjach i serwisie ICE mógłbym
>>> spokojnie popchnąć za miasto ze 20 razy, a nie jak sobie (znowu) z dupy
>>> zakładasz raz w roku.
>> No to właśnie Ty zaoszczędziłeś ten czas, ale inni nie i oni
>> musieli by dołożyć ten czas na ładowanie publiczne.
>
> Miałeś to przeliczyć na swoim przykładzie ale coś się doczekać nie mogę.
Ale co mam Ci przeliczać?
Jak zaoszczędzę w sewisie tyle co Ty - 30 czy 36 godzin rocznie,
to jeżdżąc 25 tys rocznie z czego 15 tys w trasach, to na jakieś
10-12tys km conajmniej musiałbym się ładować - to jakieś 30-40 ładowań
po godzince licząc.
I już jest to samo.
>>> Nie wspomnę że praktycznie żaden hotel w którym byłem
>>> do tej pory, nawet jakiś schron pracowniczy, nie odmówił udostępnienia
>>> gniazdka. Zawsze jak poprosiłem to było dla mnie miejsce zarezerwowane i
>>> ew. przedłużacz podciągnięty. Możesz wierzyć lub nie, ale coraz więcej
>>> hoteli markuje swoje lokacje jako "przyjazne EV" i tym sobie ściągają
>>> klientów.
>> Dlaczego mam nie wierzyć?
>> Jestes bardziej wiarygodny niż inni optujący za EV.
>> Ja też sprawdzam w hotelach gdzie się zatrzymuję czy jest możliwość
>> ładowania i potwierdzam, że jest jak piszesz.
>
> Bo większość spalinowych trolli nie wierzy, a do tego jeszcze zarzucają że
> za to nie płacę, literalnie że kradnę energię, i dlatego mi tak tanio
> wychodzi jazda na prądzie. Żenujące.
A to już na to nie poradzę, że Cię tak traktują.
Ja Cię nawet polubiłem :-)
Pozdrawiam świątecznie.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.12.22 14:54 cef
- 24.12.22 22:35 ii
- 25.12.22 07:39 Shrek
- 25.12.22 10:56 Myjk
- 25.12.22 11:25 ii
- 25.12.22 11:30 cef
- 25.12.22 11:43 ii
- 25.12.22 11:50 J.F
- 25.12.22 12:09 cef
- 25.12.22 12:10 cef
- 25.12.22 12:15 ii
- 25.12.22 12:15 ii
- 25.12.22 12:22 RoMan Mandziejewicz
- 25.12.22 12:30 ii
- 25.12.22 12:33 cef
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=